1
Vraag
2
Reageer en help mee
HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes

SIM Swapping

Vandaag in het nieuws, SIM Swapping...
Bron RTL Nieuws
Wat doet Ziggo hier tegen?
Het lijkt mij zo simpel, vraag om een bevestiging via SMS.
Maar hoe/wat doet Ziggo?
6 Reacties 6
Annika

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat zou ik ook graag willen weten, aangezien ik uit de nieuwsartikelen begrijp, dat de provider hierin de sleutelpositie heeft, door je nummer, kennelijk zonder te controleren of de aanvrager ook de klant is, over te zetten. Op die manier wordt er niet correct omgegaan met klantgegevens. De provider lijkt mij in zo'n geval ook aansprakelijk voor alle gevolgen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @HaroldFrl. Brr, dat klinkt best eng, inderdaad!
Of Ziggo hier iets mee doet, durf ik niet goed te zeggen. Ik denk het niet, gezien we niets (meer) met mobiele abonnementen doen. Vodafone uiteraard wel, maar dat zou je dan bij Vodafone kunnen navragen.

Gelukkig hebben we sinds de privacy wetgeving is verscherpt, een hoop extra strenge regels op het gebied van gegevens vragen/aanpassen en dergelijke. Dit zal zo veel mogelijk van dergelijke zaken tegen gaan.
almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes
Als iemand koopt zo je Twitter kanaal, aangifte doen van heling. De hacker pak je niet, maar de koper wel.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Gelukkig hebben we sinds de privacy wetgeving is verscherpt, een hoop extra strenge regels op het gebied van gegevens vragen/aanpassen en dergelijke. Dit zal zo veel mogelijk van dergelijke zaken tegen gaan".

Maar ik vind ook wel dat zulke mensen ook hun hobby's moeten kunnen uitvoeren...
HaroldFrl
Topicstarter
Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes
PS, Vodafone doet een extra controle, ook via SMS.

Wordt die hobby ook weer moeilijker ?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Sim swapping komt overigens alleen voor bij hack aanvallen die echt op een persoon gericht zijn en in dat geval heb je waarschijnlijk een groter probleem dan alleen sim swapping, omdat ze dan al de nodige persoonlijke gegevens van je achterhaald hebben.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo