Beantwoord

rood knipperend telefoon lampje op nieuwe modem, tel. werkt niet

Heb sinds maandag 15 nov 2018 een nieuwe modem (witte arris box) en geen telefoon lampje tel. blijft rood knipperen, helpdesk kon niks doen, wel op afstand de modem gereset maar dat hielp ook niet, monteur is ook bij mij geweest alles was goed aangesloten, hij had het over een grote tel. storing als je een nieuwe modem aansloot, nu 15 dagen verder, nog steeds geen telefoon, ondertussen al een paar x weer geprobeerd te resetten, maar nog steeds rood knipperend lampje
icon

Best beantwoord door rense en dineke 4 december 2018, 14:20

Heb sinds maandag 15 nov 2018 een nieuwe modem (witte arris box) en geen telefoon lampje tel. blijft rood knipperen, helpdesk kon niks doen, wel op afstand de modem gereset maar dat hielp ook niet, monteur is ook bij mij geweest alles was goed aangesloten, hij had het over een grote tel. storing als je een nieuwe modem aansloot, nu 15 dagen verder, nog steeds geen telefoon, ondertussen al een paar x weer geprobeerd te resetten, maar nog steeds rood knipperend lampje

Nou de hele avond op de chat met ziggo, maar nog geen oplossing, alles geprobeerd, kreeg ik of ik de tel. met een nieuw snoer aan de modem wou aansluiten, maar de modem maakt geen verbinding met ziggo anders brand het telefoonlampje van de modem wel groen, dus dat vind ik ….., maar goed nu sturen ze het door naar een andere afdeling omdat het waarschijnlijk toch een storing is en dat moet dan met 3 dagen opgelost zijn, nou ben benieuwd, wordt vervolgd

😁Beste oplossing nadat je hebt gereset met en zonder telefoonkabel in de modem, terugzetten in de fabriek waarden en niks helpt dan maar vragen of ze het probleem kunnen doorsturen naar een andere afdeling, als ze dat maandag de 15e november gelijk hadden gedaan had ik waarschijnlijk toen al telefoon gehad, maar goed het probleem is opgelost ik kan weer bellen en gebeld worden.
Bekijk origineel

17 Reacties

Reputatie 7
Badge +29
Hoi rense en dineke,

Wat balen dat een nieuw modem er al zo lang voor zorgt dat je geen telefonie hebt!
Helaas heb ik geen tips of tricks voor je.

Misschien kan een moderator je helpen, maar omdat die een community is waar klanten elkaar helpen, kan het een aantal dagen duren voordat een Ziggo moderator je topic ziet.

Weten ze misschien bij de chat een oplossing voor je? Deze is 24/7 open.

Groet,
Evert
Heb idd ook via community de vraag gesteld en antwoord gekregen, maandag weer ff opnieuw resetten, hoop dat ik dan weer telefoon heb, hou je op de hoogte
Reputatie 7
Badge +15
Heb je trouwens al eens geprobeerd het modem te resetten met het telefoonkabeltje eruit?
Ja alles al geprobeerd samen met de helpdesk en monteur, is een of andere storing en ze "hopen" dat ie maandag is verholpen. we wachten af.
Reputatie 7
Badge +15
Misschien dat @Michael Ziggo of @Anne H Ziggo (of een van de collega's) terwijl je toch op maandag moet wachten, voor de zekerheid even kan dubbelchecken of telefonie wel op het juiste modem geprovisioned is. (ik heb verschillende klanten meegemaakt waar dat niet goed stond)
Vooral omdat de "storing" opgetreden is na wisselen van het modem, is er een kans dat telefonie nog op het oude modem staat.En dan kun je ook lang wachten.
Volgens mij moet je trouwens ook in de log of bij telefoniestatus in het modem zien wat er gebeurt.
Reputatie 7
Goedemorgen @rense en dineke , rot dat de telefonie al zo lang niet werkt! Dat hoort natuurlijk niet zo. Ik kijk graag wat ik voor je kan doen. Kun je mij een privébericht sturen (op mijn naam klikken en dan 'stuur bericht') met je postcode en huisnummer? Dan kijk ik er zo snel mogelijk naar.
Heel benieuwd hoe dat afgelopen is heb nu het zelfde probleem na het wisselen van de modem.
nou ben nog steeds bezig, als het opgelost is horen jullie het
Nou de hele avond op de chat met ziggo, maar nog geen oplossing, alles geprobeerd, kreeg ik of ik de tel. met een nieuw snoer aan de modem wou aansluiten, maar de modem maakt geen verbinding met ziggo anders brand het telefoonlampje van de modem wel groen, dus dat vind ik ….., maar goed nu sturen ze het door naar een andere afdeling omdat het waarschijnlijk toch een storing is en dat moet dan met 3 dagen opgelost zijn, nou ben benieuwd, wordt vervolgd
Bij mij doet alles het weer goed, had me mediabox xl uitgezet via de knop aan de achterkant en daarna de modem aan en uit gedaan na 10 minuten waren alle lampjes uit op de modem en alles doet het goed. Misschien helpt dit ook voor jou en anders hoop ik dat ze snel een oplossing hebben voor je.
Groetjes

😁Beste oplossing nadat je hebt gereset met en zonder telefoonkabel in de modem, terugzetten in de fabriek waarden en niks helpt dan maar vragen of ze het probleem kunnen doorsturen naar een andere afdeling, als ze dat maandag de 15e november gelijk hadden gedaan had ik waarschijnlijk toen al telefoon gehad, maar goed het probleem is opgelost ik kan weer bellen en gebeld worden.
Zelfde euvel bij mij, jammer dat de oplossing er niet bij staat die de “nieuwe afdeling” heeft gegeven,...
ja daarom heb ik erbij gezet dat als je contact met ziggo opneemt en alles al hebt geprobeerd moet vragen of ze je kunnen doorsturen, ik weet helaas alleen niet welke afdeling en wat ze gedaan hebben, succes, groetjes rense en dineke
Reputatie 2
Ben nu aan het lezen mijn moeder heeft hetzelfde.. Ze hebben bij haar een nieuwe wandmontage gedaan en een nieuw modem maar het probleem blijft..
Had. Ik vanmorgen ook. Ziggo gebeld, moet wachten , zeker 24 uur.
u kunt nu ook geen internet hebben. Wel dus.
telefoon kabel eruit gehaald. Verder gegaan met wat. Erin boekje
staat. Alles deed het , telefoon er weer in . . Oke , doet het ook weer.
hoop andere hier mee te hebben geholpen, om ergernis te voorkomen,
Karin
Reputatie 2
Ze kunnen gewoon iets omzetten in het modem, is bij mijn moeder ook gedaan en het werkt nu naar behoren... Ze had wel een nieuwe telefoon gekoch, extra kosten maar ja.. Het werkt nu...

Reageer