1
Vraag
2
Reacties
jpg.wolters

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Quattrovox III achter connectbox. Werkt dat?

Il heb momenteel ISDN2 (2 lijnen in en 2 lijnen uit).

Omdat dit gaat stoppen moet ik iets anders. Twee nummers bij ziggo met onderling doorverbinden bij in gesprek (*67*telefoonnummer#) is goed voor het gelijktijdig kunnen beantwoorden van twee inkomende gesprekken.

Kan ik voor in huis mijn Quattrovox III huiscentrale achter de connectbox van Ziggo hangen?

Iemand ervaring hier mee, of e e n goede tip?

Zijn er vragen dan hoor ik die graag.

Jacques

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

Hallo @jpg.wolters die Quattrovox III kan je niet op de Connectbox aansluiten.

Mischien is dit een optie voor je: Analoge telefooncentrales

 

Groet, Gusto

Bekijk in context

9 Reacties 9
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

Hallo @jpg.wolters die Quattrovox III kan je niet op de Connectbox aansluiten.

Mischien is dit een optie voor je: Analoge telefooncentrales

 

Groet, Gusto

PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

@jpg.wolters Je hebt nu nog ISDN2? Maar dat heeft KPN toch al in september uitgeschakeld? Zelf ben ik voor die tijd ook al overgestapt op iets anders.

Overigens klopt het dat de Quattrovox niet bij Ziggo gebruikt kan worden. Wel kan hij eventueel nog worden gebruikt voor een intern analoog telefoonnetwerk, niet meer voor binnenkomend en uitgaand telefoonverkeer. Dat laatste kan alleen nog als je een eigen Fritz!Box 7490 of 7590 gebruikt bij een internetabonnement van XS4ALL.

Piet.

Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

@PJM van der Vooren  “Zelf ben ik voor die tijd ook al overgestapt op iets anders.”

Welke oplossing heb jij gekozen, en waarom?

PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

@Gusto Ik wilde m'n bestaande ISDN-apparatuur en -bekabeling blijven gebruiken (ISDN-telefoontoestellen, -antwoordapparaat en -fax), en ben daarom met internet en telefonie overgestapt van KPN naar XS4ALL. Daarnaast heb ik zelf een Fritz!Box 7490 aangeschaft, waarop ik niet alleen m'n ISDN-apparatuur kan aansluiten maar ook analoge apparatuur. XS4ALL levert momenteel nog als enige aan klanten de telefonie-instellingen voor het modem, vandaar dat ik voor deze provider gekozen heb. Werkt prima!

Piet.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Waarschijnlijk ook toe te passen met Ziggo Modem/Router in Bridge (evt Router Mode voor de fijnproever)  en dan een Frtiz!Box met ISDN support als eigen Router. Iemand die dit heeft?

Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

@hanhdat gaat waarschijnlijk niet werken, xs4all gebruikt voip.

Er is een persoon op dit forum die dat weet, dat is @caesar.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ok. Ik tast in het duister en twijfel inmiddels sterk. Denk dat je gelijk hebt.

PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

@Gusto@hanh Gusto heeft inderdaad gelijk. Alleen XS4ALL verstrekt de gegevens om de telefonie-instellingen in te voeren in de Fritz!Box. Het in de bridge-mode zetten van het Ziggo-modem/router werkt niet.

Piet.

simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes

@jpg.wolters 

Ik zou eerder voor een VOIP-centrale of telefoon(s) kiezen, dan ben je veel flexibeler in de mogelijkheden;

Een mooi overgangstoestel van ISDN naar VOIP is de Gigaset DX800A Het is een bureautoestel, (VOIP-)Centrale, met DECT, aansluiting analoge fax, 6xSIP-account, 4 gelijktijdige gesprekken, 3 antwoordapparaten, en heel veel mogelijkheden. Je kunt er zelfs een GSM toestel (en nummer aan koppelen) met bijvoorbeeld onbeperkt bellen. Het toestel kost wel bijna € 200,- maar dan heb je ook wat. Gebruikshandleiding DX800A

 

Als je alleen DECT-toestellen (die zijn er ook als bureautelefoon, bijvoorbeeld de Maxell C) gebruikt, is de Gigaset N510 IP Pro een aanrader; 6 SIP-accounts, 6 handsets en 4 gelijktijdige gesprekken.

 

VOIP-centrales zijn er in hardware en in online vorm. Je kunt je nummers porteren naar bijvoorbeeld Budgetphone, die een goede helpdesk hebben en altijd wel een passende oplossing vinden. Ze hebben ook kant en klare oplossingen voor ondernemers (incl toestellen).

Er zijn ook andere, goedkopere VOIP-providers (bijv Cheap Connect), maar de support is vaak niet zo denderend. Als je een probleem hebt is bij Budgetphone één telefoontje vaak voldoende om je probleem direct op te lossen (mijn ervaring).

Ik heb 8 jaar geleden de overstap naar VOIP gemaakt en er geen moment spijt gehad. Bij ons op de zaak zijn de belkosten met meer dan 80% gedaald (voorheen ISDN KPN).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo