1
Vraag
2
Reageer en help mee
theplayer1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

phishing telefoon - waarschuwing!

Ik heb geen vraag maar wel een waarschuwing.
Ik ben namelijk zojuist gebeld door een slecht Engels sprekende persoon die vertelde dat ik problemen bezorg bij Microsoft en dat ik daar iets tegen moest doen. Natuurlijk het gesprek verbroken, omdat ik snel in de gaten had dat hier sprake is van een phishing telefoon!
Op allerlei manieren word je via e-mail en nu dus ook via telefoon mee lastiggevallen.
Herken beide vormen meteen en haak af!

Hier ging het om het telefoonnummer 0435764549. Je komt dan na onderzoek uit bij Oosterijkse of Poolse sites.
4 Reacties 4
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6903Posts
  • 788Oplossingen
  • 1996Likes
Hoi theplayer1,

Bedankt voor je melding! Het is inderdaad helaas goed opletten wat er allemaal gebeurt. Je bent voor je het weet aan de haak geslagen..
De 'Microsoft medewerkers' doen dit helaas al erg lang, zie bijvoorbeeld dit topic, blijkbaar een lucratieve bezigheid :disappointed_relieved::disappointed_relieved:

Groet,
Evert
theplayer1
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Evert96, Dit topic was me niet bekend maar ik heb al genoeg ervaring met phishing mails om snel vast te stellen dat het om een nep telefoontje gaat. Dat begint al met de uitspraak van het Engels... Maar al is de phishing nog zo snel....ik achterhaal hem wel...
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6903Posts
  • 788Oplossingen
  • 1996Likes
theplayer1 wrote:
Maar al is de phishing nog zo snel....ik achterhaal hem wel...

Haha, goeie!

Top dat je het snel in de gaten hebt en helemaal super dat je anderen ervoor waarschuwt! :thumbsup_tone3:Hopelijk lezen anderen eerst de waarschuwing voordat ze slachtoffer worden 🙂
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Hey @theplayer1. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Hoe meer goede waarschuwingen, hoe beter. Super dat je dit hier deelt. #LekkerBezig!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo