Peter3.141

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Nog steeds problemen met vast bellen

Het komt nog steeds regelmatig voor dat we niet kunnen bellen of gebeld worden via de vaste lijn. Als we gebeld worden gaat de telefoon wel over maar zowel de beller of wij horen niets. Naar aanleiding van dit probleem vorig jaar van Ziggo een POA-1-B splitter ontvangen en gemonteerd op WCD + rood-groen kabel van splitter naar Connectbox (het probleem zou veroorzaakt worden door de signaalversterker van het tv-signaal).

Het probleem is daarmee wel minder geworden maar het treedt nog steeds op. Vervelend hierbij is dat de volgens de Connectbox alles OK is. Je komt er dus pas achter als je wilt bellen (of later dat iemand terugbelt en meldt dat hij geen gehoor kreeg). Remedie is steeds de Connectbox gedurende een minuut van de stroom af te halen, hierna werkt de telefoon weer prima.

Mijn vraag is nu de volgende: kan het kwaad om via een tijdklok de Connectbox elke nacht een kwartiertje van de stroom te halen of moet ik eerst nog wat anders proberen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Peter3.141
Fijn om te lezen dat de eerste geluiden vooralsnog positief zijn. Laten we in ieder geval even de vinger om de pols houden en het de komende 2 weken nog even aankijken. Houd ons vooral op de hoogte. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @Peter3.141

Wat een ellende dat het nog steeds niet volledig is verholpen. Het moet niet zo wezen dat de Connectbox dagelijks gereset moet worden om probleemloos gebruik te maken van de telefoon. Ik begrijp dat door het modem op de POA splitter aan te sluiten er al flink wat verbetering is, maar dat het nog niet is opgelost. Is er ook al eens een volledig ander toestel getest met een ander RJ11 kabel om echt alles uit te kunnen sluiten? Indien dit niet het geval is kunnen wij een testtoestel toezenden, waarmee je je eigen toestel als mogelijke oorzaak kunt uitsluiten.  

Peter3.141
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Er hangt nu een Siemens Dect telefoon aan. Maar goed, als u een testtoestel wilt opsturen dan wil ik dat best proberen. Testperiode moet wel meerdere weken betreffen want, zoals gezegd, de storing treedt niet zo vaak meer op.

Alvast bedankt, Peter

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Dat is geen enkel probleem @Peter3.141! De test telefoon komt jouw kant op samen met een nieuwe RJ11 kabel. Laat ons in dit topic maar weten wat je bevindingen zijn. 

W.Schram

Level 7
  • 175Posts
  • 6Oplossingen
  • 107Likes

Zijn voor het uitvallen van de vast telefoon storingsmeldingen geweest op de tv, want het in ieder geval bij mij als ik een E- storing krijg, daarna doet de vaste telefoon niets meer.

 

 

Peter3.141
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Mariska Ziggo Bedankt, ik kom er t.z.t. op terug.

@W.Schram Nee, het is steeds alleen een storing aan de telefoon, internet en tv werken dan prima.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Helemaal goed, we horen van je @Peter3.141!

Peter3.141
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Beste Mariska,


Op 16 januari de door jullie gestuurde telefoon aangesloten. Vanochtend (1 maart 2021) was het toch weer zover. We konden niet bellen of gebeld worden. Bij dat laatste gaat de oproeptoon wel over maar je hoort niets en de beller hoort ook niet (gecheckt met mobiel). Kortom, hetzelfde probleem als voorheen. Internet en tv werken prima, ook waren er geen storingen bekend op de Ziggo website. Na reset van het modem werkt de telefoon weer normaal.

Graag advies.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Peter3.141

Super balen om te lezen dat het probleem toch weer terug is gekomen! 😞 Uitgesloten dat het aan het toestel zelf ligt of de kabel daarna toe hebben we op deze manier wel gedaan. Om verder te zoeken en dingen uit te sluiten kunnen we het volgende nu doen. Ik kan een vervangend modem jullie kant op sturen, zodat er getest kan worden of deze wellicht de oorzaak is. Wat vind je van dit idee? 

Peter3.141
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dag Gianna,

Lijkt me het proberen waard. We hebben nu een Ziggo Connectbox als modem, dus liefst dit type modem opsturen, kan dat?

Met vriendelijke groet, Peter

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Peter3.141
Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele dagen via Post NL. Zodra de Track en Trace beschikbaar is, dan ontvang je deze van ons per e-mail zodat je de levering kan volgen. 

Je krijgt weer hetzelfde type modem! Dat komt dus in kannen en kruiken. Het huidige modem mag je naar ons retourneren in de doos van het nieuwe modem. Laat je ons weten of het euvel is verholpen met het nieuwe modem?

 

Peter3.141
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dank voor de snelle reactie. Ik hoop dat daarmee die problemen zijn verholpen. Ik laat het je ter zijner tijd weten.

Groet, Peter

Peter3.141
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Nee, dat is niet het geval.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

We zijn benieuwd naar een update! Hoe gaat het nu met het nieuwe modem? 😄 

Peter3.141
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Afgelopen donderdagmiddag (4-3) nieuw modem ontvangen, de volgende ochtend geïnstalleerd*. Hopelijk blijft de telefoonstoring in het vervolg hiermee achterwege, maar dat is nu nog te vroeg om te zeggen. Ik hou jullie op de hoogte.

 

* de schroefconnector op de Connectbox kon ik niet zonder gereedschap loskrijgen (tangetje), je hebt namelijk nauwelijks grip met je vingers op de gladde buitenkant van de schroef die ook zeer zwaar - waarom dit zo is is mij niet duidelijk - draait (destijds gemonteerd door Ziggomonteur).

 

Met vriendelijke groet,

Peter

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Peter3.141
Fijn om te lezen dat de eerste geluiden vooralsnog positief zijn. Laten we in ieder geval even de vinger om de pols houden en het de komende 2 weken nog even aankijken. Houd ons vooral op de hoogte. 

Uitgelicht topic