dheyning

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

NIET meer anoniem bellen - het lukt maar niet

Ik probeer zonder succes om niet anoniem te bellen. Geheim nummer staat UIT, dit wordt ook bevestigd door de helpdesk. Op mijn apparaten (panasonic) staat prive modus OFF.
De helpdesk weet het ook niet meer, maar als ik iemand bel, staat er altijd ANONIEM. Wat kan ik nog doen?!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi dheyning, welkom hier!

Je bent er maar druk mee zo te lezen en als dat z'n vruchten niet afwerpt dan is het logisch dat je er klaar mee bent.
Ben even goed de systemen ingedoken en heb een regel verwijderd. Dit loopt binnen 24 uur door en daarna zou het anoniem bellen uit moeten staan. Wil je dit dus morgenavond eens testen?
We horen daarna uiteraard weer graag van je.

Bekijk in context

11 Reacties 11
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi dheyning
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Dat is wel heel erg vervelend en zeker als de klantenservice je niet verder kan helpen. Heb je het al eens geprobeerd om je nummer WEL te laten zien met deze code, voor het nummer van uitbellen: *31# en dan het nummer er achter

Misschien dat het dan wel lukt, even zien of er niet een fout ingeslopen is.
Welk type toestel heb je?
dheyning
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik eerst #31 doe voordat ik het nummer in typ, dan laat hij wel mijn nummer zien bij de ontvanger… Maar ik wil niet altijd #31 hoeven doen!
Mijn huistoestellen zijn de Panasonic draagbare toestellen. Daar staat de prive modeus op UIT...
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Ik begrijp dat je dat niet elke keer wilt doen maar als het wel werkt met *31# ervoor dan ligt het waarschijnlijk niet aan Ziggo want die voert dan de opdracht goed uit.

Dus je moet er zeker van zijn dat #31# nummer (zonder nummer doorgeeft)
en *31# nummer (wel het nummer doorgeeft).

Als dat het geval is dan ligt het niet aan Ziggo, lijkt me. Want die krijgt een code door en die doet het dan goed. Misschien ligt het dan aan je toestel. Eventueel fabrieksinstellingen een keertje uitvoeren.
dheyning
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij is het omgekeerd: mijn Panasonics geven zonder problem de nummers door (zij kennen het idee van #31 niet eens..) maar Ziggo's operating system zet alles wat niet als #31 binnen komt op ANONIEM... Ik heb nog 1 oud kpn toestel (niet draagbaar), ook daarmee komen mij telefoontjes als anoniem binnen..
Ik zie trouwens op de community site dat meer dan een dozijn mensen precies hetzelfde problem heeft en dat dit nog nooit is opgelost!

Het zou toch te gek zijn om van provider te moeten wisselen om dit opgelost te krijgen..
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kijk eens in Mijn Ziggo, hoe staat het daar ingesteld?

Inloggen in Mijn Ziggo -> Producten -> Bellen, naar beneden scrollen en onder Ziggo Bellen op instellingen klikken en naar beneden scrollen naar Geheim nummer.
dheyning
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geheim nummer staat natuurlijk UIT! ...
Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is voor Ziggo om anoniem UIT te zetten...
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
dheyning wrote:
Geheim nummer staat natuurlijk UIT! ...
Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is voor Ziggo om anoniem UIT te zetten...

Ik begrijp uw frustraties maar Bert en ik proberen je te helpen. Het was gewoon een vraag van Bert om weer een stapje verder te gaan om te zien wat het kan zijn. Wij doen ook maar ons best om te zien wat het zou kunnen zijn.

Omdat het waarschijnlijk via deze weg niet opgelost kan worden zal ik een moderator vragen om hier naar te kijken. Gelet de feestdagen kan ik niet verzekeren dat deze binnen 1 of 2 dagen je topic oppakt maar ik doe wel mijn best.

Van mij uit in ieder geval fijne Paasdagen gewenst.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi dheyning, welkom hier!

Je bent er maar druk mee zo te lezen en als dat z'n vruchten niet afwerpt dan is het logisch dat je er klaar mee bent.
Ben even goed de systemen ingedoken en heb een regel verwijderd. Dit loopt binnen 24 uur door en daarna zou het anoniem bellen uit moeten staan. Wil je dit dus morgenavond eens testen?
We horen daarna uiteraard weer graag van je.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey dheyning . We zijn inmiddels wat dagen verder. Is het opgelost? 🙂
dheyning
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Yess! Ik ben niet meer anoniem... Dank!
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
dheyning wrote:
Yess! Ik ben niet meer anoniem... Dank!

Haha, lekker om niet meer anoniem te zijn, toch 😉
Fijne dag nog en hele fijne Koningsdag morgen :upside_down:

Uitgelicht topic