mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes

mijn nummer wordt plotseling niet meer weer gegeven naar de beller als ik bel

Beste lezers,

Tot op een paar weken geleden werd mijn nummer altijd meegezonden naar de ontvanger. Men kon zien dat ik hen belde a.d.h.v. mijn nummer. Nu is dit plotseling gewijzigd in een privé nummer. Hiertoe heb ik nimmer opdracht gegeven.

 

Ik heb contact gehad met de klantenservice en volgens hen ligt het aan mijn toestel (Gigaset SL910). Gezien ik nog een testtoestel had van Ziggo (vanwege iets anders uit het verleden) ben ik hiermee gaan testen en dit geeft ook een privé nummer weer. Dus aan het toestel kan het naar mijn mening niet liggen.

 

Wel kan ik opmerken dat het gebeurd is n.a.v. het volgende. Ik had ooit een nummerblokkade op mijn telefoonnummer. Deze kon ik tijdelijk opheffen d.m.v. *82 of *83 (weet niet meer, maar het is één van de twee), dan een door mij opgegeven code en zo kon ik de nummerblokkade tijdelijk opheffen.

 

Van de één op de andere dag werkte dit niet meer. Via KS van alles geprobeerd en uiteindelijk maar uit ellende de hele blokkade van mijn tel nr verwijderd. Sindsdien staat mijn nummer als privé nummer te boek als ik bel, wat niet de bedoeling is. Ook heb ik mijn modem van de stroom gehad en ook dit heeft geen soelaas geboden.

 

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

 

Met vriendelijke groet,

Bram

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Goedemorgen @mathijse / Bram,

Laat ik met de deur in huis vallen: Ik zie inderdaad dat de optie ‘anoniem bellen’ bij jou aan staat. Het staat wel wat verder weg gestopt dan gebruikelijk, waardoor mogelijk mijn collega het nog niet zag. Ik zie dat dit inderdaad recent is aangepast, maar kan nog niet verklaren waar dit precies vandaan kwam.

Ik heb de optie in ieder geval zojuist uitgeschakeld en verwacht dat je later vandaag weer normaal kunt uitbellen. Mocht je nog hulp nodig hebben bij een andere telefoon-optie, hoor ik het graag!

Bekijk in context

2 Reacties 2
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Goedemorgen @mathijse / Bram,

Laat ik met de deur in huis vallen: Ik zie inderdaad dat de optie ‘anoniem bellen’ bij jou aan staat. Het staat wel wat verder weg gestopt dan gebruikelijk, waardoor mogelijk mijn collega het nog niet zag. Ik zie dat dit inderdaad recent is aangepast, maar kan nog niet verklaren waar dit precies vandaan kwam.

Ik heb de optie in ieder geval zojuist uitgeschakeld en verwacht dat je later vandaag weer normaal kunt uitbellen. Mocht je nog hulp nodig hebben bij een andere telefoon-optie, hoor ik het graag!

mathijse
Topicstarter
Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes

Beste Alex,

 

Hartelijk dank voor je hulp en zeer gewaardeerd. Ik zal later vandaag even checken of ik weer op de ouderwetse manier in de “lucht” ben. Dan is mijn familie ook weer gerustgesteld, want die dachten: wat moet die Bram nou zo geheimzinnig doen plotseling. 

 

Dat van de blokkade blijft een mysterie, maar laat dat ik voor de rest lekker rusten.

 

Nogmaals dank en een fijne dag gewenst,

Bram

Uitgelicht topic