Davey.D

Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Kosten vast bellen.

Ik ga nou toch even zeggen dat ik de gesprekskosten voor het bellen met de vaste lijn echt belachelijk hoog vind.
We betalen weliswaar vrijwel geen abonnementskosten meer voor de vaste lijn maar dat word meer dan rechtgetrokken door de belkosten per minuut en het starttarief van 12ct per gesprek.
Een uur bellen met m`n zus in Leiden kost gewoon 7,20 euro+0,12ct=7,32 euro!
Dit betaalde je ooit, lang geleden, voor het bellen naar een 06 nummer, ik zal het maar even niet vergelijken met mobiele telefoonkosten, want dat is nog nooit zo goedkoop geweest.
Maar sorry hoor, dit is allemaal VOIP (bellen via internet) en dus allemaal dataverkeer, en nog weinig ook, wat rechtvaardigt zulke absurd hoge tarieven Ziggo?
6 Reacties 6
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Als uw zus in Leiden ook beschikt over een PC, zou u een videogesprek kunnen overwegen via andere media op het internet. Dit is kosteloos.
Als u de voorkeur geeft aan het gemak van telefonie; gemak kost nu eenmaal altijd geld als dat door anderen wordt verzorgd.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
U kunt voor €10,95 per maand onbeperkt bellen.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Of je neemt een los VoIP abonnement bij een andere partij met veel lagere kosten.
Maar Skype, FaceTime of bellen via whatsapp geen optie?
Ik heb nog een vast nummer bij Ziggo maar bel zelden/nooit meer uit.
Davey.D
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Sorry heren, ik ben een poosje uit NL geweest voor werk, maar weer terug en nu ga ik toch even reageren.....
Ik zie hier 2 reacties met het advies om via Skype of Facetime contact te houden.
Dat is begrijpelijk, dat kan gratis binnen het dataverkeer maar het gaat voorbij mijn intentie.
De andere reactie geeft het advies NOG een abbo erbij te nemen van 10,95 per maand voor onbeperkt bellen.
Dat zou mijn huidige abbo bij Ziggo naar 72,80 brengen...….dat vind ik echt een totaal idioot bedrag...
Het gaat ook volstrekt voorbij aan wat ik probeerde duidelijk te maken, die vaste telefoon kosten; het start tarief, en de kosten per minuut zijn werkelijk idioot; het is technisch gezien allemaal VOIP (Ziggo zou het gratis kunnen bieden), die 1,50 die ze nu vragen per maand voor dat telefoon abbo zou het al dekken. Bovendien, wie belt er nu nog met een vaste lijn?
Het is een volstrekte melkkoe;..... 7,32 euro voor een uur bellen naar Leiden incl. start tarief....het klinkt bijna als diefstal.....nou 2e kamer.....gaan we hier nog wat van vinden?
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
Schaf je vaste telefoon af en bel met je GSM. Tegenwoordig is dat stukken goedkoper dan vast bellen.
Ook ik heb alleen nog maar een GSM en allang geen vaste telefoon meer.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Davey.D
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Ik ben het volkomen met je eens dat het gewoon veel te duur is. Maar ja, Ziggo moet het daar wel van hebben waarschijnlijk en verwacht ook zeker geen verlaging van kosten. Daarom begrijp ik de andere reacties ook wel, deze denken graag met je mee om deze kosten te verminderen en wat Huistijger zegt, een mobiel abonnement is tegenwoordig al een stuk goedkoper en soms ook nog eens met onbeperkt bellen erin. Nu weet ik niet of je een mobiel abonnement hebt want anders moet je die ook aanschaffen en ben je weer meer kwijt :wink:.

Als we met gele hesjes naar Ziggo gaan dan loop ik graag mee want het is ook veel te duur. Alleen ben ik bang dat Ziggo daar verder niet zoveel aan zal doen. Alternatieven zijn er gelukkig genoeg en dit kan allemaal via internet zodat er eigenlijk bijna geen kosten meer zijn en/of zelfs gratis. Maar het is zeker goed dat je hier een punt maakt en dat kan een moderator oppakken en doorgeven aan de juiste afdeling.

In ieder geval bedankt voor het melden, want ook daar is deze Community voor.

Uitgelicht topic