Vraag

IP telefonie geen binnenkomende oproepen


Ik maak gebruik van de Horizon box (Samsung) en heb daar ip telefoons van Grandstream op aangesloten, dat heeft enige tijd gewerkt, Sinds kort kan ik alleen nog maar bellen, oproepen naar het nummer komen niet op het toestel aan, iemand enig idee?
Verder werkt alles zoals verwacht mag worden.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +15
Gebruik je achter de Media Box XL nog een ander modem dus appart of gebruik je de Median Box XL als internet modem.

Ik hoor het graag.
Als test heb ik het toestel rechtstreeks op de horizon aangesloten.

m.vr.gr.

Piet
Reputatie 7
Badge +15
Als er een Modem wordt gebruik achter de Media Box XL dan zal de telefoon op de media box niet werken, die wordt dan uitgeschakeld omdat het Modem de Telefonie heeft overgenomen.

Als de Media Box XL als modem functioneert dan moet een medewerker van Ziggo dit activeren want dat kan de klant niet zelf en dient een moderator hier aan te pas te komen.
Reputatie 7
Hoi @allemanp, welkom op de Community. Heb je nog een update voor ons? Wat Dave zegt klopt. Wanneer je een los modem van ons hebt, dan moet je je telefoon aansluiten op de Tel. 1-poort.
Reputatie 7
Badge +13
@allemanp

Voor IP-telefonie achter NAT is eigenlijk port forwarden niet (altijd) noodzakelijk! Onderzoek of de Grandstreams -net zoals de meeste andere merken- een instelling hebben om een “Keep-a-Live”-signaal periodiek te laten uitsturen. Hiermee wordt namelijk een pin-hole open gehouden in de firewall zodat de (in combinatie met regelmatige her-registratie bij de provider) de IP-telefoons van buitenaf aanroepbaar blijven (voor oproep-signalen komende van de VoIP/SIP-provider).

Groet,
DennyW
Even voor de duidelijkheid, het gaat over IP-telefoons (ethernet aansluiting) die ik al enige tijd gebruikt heb op het netwerk, inderdaad achter een eigen Unifi Security Gateway.
Als ik een telefoon aansluit op een andere provider (glas-KPN) werkt het zonder problemen, in en uitgaand.
Sinds enige tijd kan ik wel uitbellen maar niet meer gebeld worden.
Reputatie 7
Badge +31
Even voor de duidelijkheid.

Je hebt nu je modem aangesloten op je Mediabox XL?

Zo ja, dan heb je 2 DHCP servers in je netwerk in 2 verschillende IP ranges en als je apparatuur een IP adres krijgt van de Mediabox XL zit hij niet in de IP range van je modem en heb je geen internet verbinding.

Stap 1: Ook je Mediabox XL kan allerlei problemen krijgen als hij in een thuisnetwerk is opgenomen via de afstandsbediening: Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.

Stap 2:
Heb je enig inzicht in een netwerk configureren, dan kun je de volgende stappen gebruiken om je Mediabox XL als Acces Point te gebruiken.
Ziggo ondersteunt dit niet: De Mediabox XL gebruiken als Access Point.
Reputatie 7
Badge +13
VoIP met Keep-a-live werkt bij mij ook goed met twee routers in cascade / dubbel NAT!
Reputatie 7
Hoi @allemanp. We hebben al een tijdje niks meer van je gehoord. Hoe staat het er nu voor?
Reputatie 7
Badge +13
DennyW schreef:

VoIP met Keep-a-live werkt bij mij ook goed met twee routers in cascade / dubbel NAT!



Wat ik hier nog aan kan toevoegen, is dat het bij mij (Ziggo-modem-router Techniocolor TC7210) de firewall ingesteld is op "low".

Reageer