Beantwoord

Geen kiestoon - telefoonlijn niet meer geregistreerd op Connectbox

• 8 december 2019
  • 13 Reacties
  • 276x Bekeken

Hoi lezers,

Iemand misschien een idee?

Sinds 4 december geen kiestoon meer, heeft wel altijd goed gefunctioneerd. 

modem connectbox

omschrijving probleem:
telefoon is aangesloten
telefoon lampje brand niet en knippert ook niet
geen kiestoon helemaal niks

Stappen die ik heb gemaakt:

1. inloggen op modem Telefonie(Nog niet actief) staat er ,denk dat het daar mis gaat
  2. modem herstarten (werkt niet)
  3. telefoonstekker er uit en er in (werkt ook niet)
  4. Kabel en basisstation vervangen ( werkt ook niet )
  5. reset door helpdesk (werkt ook niet)
  6. helpdesk gebeld , sturen een nieuw kabeltje  ( dit lost probleem niet op zie punt 4 )
  7. helpdesk opnieuw gebeld ( deze konden geen modems uitlezen van afstand, wegens problemen , moet later terug bellen )  ( door beide ziggo medewerkers mooi en correct geholpen )

heb meer een vermoeden dat er geen signaal voor telefonie binnenkomt.

Tv en Internet werken beide perfect

iemand nog een idee , anders deze week nogmaals eens bellen

Groetjes Dave

icon

Best beantwoord door Cecilia Ziggo 9 december 2019, 09:58

Een warm welkom op de Ziggo Community @Dave v O

Behoorlijk onhandig dat je op dit moment niet telefonisch bereikbaar bent! Tijd om spijkers met koppen te slaan. Ik ben dan ook als de wiedeweerga in je verbinding gedoken. Het signaal op je modem ziet er goed uit. Dat is dus positief. Dat verklaart ook waarom je met het internet geen problemen ervaart. De telefoonlijn staat alleen niet meer geregistreerd op je modem. Dit verklaart de kiestoon en ook waarom je het telefoonlampje niet meer ziet branden op je modem. Ik heb je modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Hierdoor wordt de lijn opnieuw op je modem geregistreerd. Dit proces kan ongeveer 10 minuutjes duren. Zodra dit klaar is, dan wil ik je vragen om de telefoon even opnieuw aan te sluiten op je modem in de tel1 poort. 

Laat je mij weten of het is opgelost? :blush:

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

13 Reacties

Vraagje voor de volledigheid. Jezelf al eens gebeld & wat doet dat?

Dan hoor ik : " momenteel is dit nummer niet bereikbaar, probeer het later nogmaals “

OK. Pielen met het aansluitstekkertje kan soms helpen. Maar dat deed je al.

Iets anders.Telefonie is nog aktief in je Mijn Ziggo?

Reputatie 7
Badge +17

Al het volgende geprobeerd?

telefoonsteker uit het modem > modem even van de stroom > modem opnieuw volledig opstarten > pas dáárna telefoonsteker er weer in.

ik heb : Internet Complete en TV Max Next  , en als extra volop bellen.  dus deze is aktief

Op 12 november zijn er werkzaamheden geweest aan het netwerk, sindsdien valt de verbinding telefonie regelmatig uit, maar nu al 4 dagen aan 1 stuk is wel erg lang.

Op 12 November stond er ook in het modem Telefonie(Nog niet actief) , deze veranderde naar aktief en probleem was weg en ziggo gaf toen ook aan op de site dat er storing was.

Op ziggo zelf staat nu  dat er 0 storingen zijn, maar op https://allestoringen.nl/storing/ziggo/

zie je dat er wel degelijk storing is , het gebied Maastricht is ook gekleurd.

Groetjes Dave

Al het volgende geprobeerd?

telefoonsteker uit het modem > modem even van de stroom > modem opnieuw volledig opstarten > pas dáárna telefoonsteker er weer in.

Yup ook al gedaan , en poortje 1 gebruikt.  2e poortje ook ff gebruikt om te testen.

Dit is trouwens mijn eerste keer dat er een probleem is ( bedoel niet meer funktioneert ) sinds Ziggo bestaat.

Reputatie 7
Badge +17

Staan je NAW gegevens in je communityprofiel?  Ik zal dit voorleggen aan het moderatieteam en vragen of zij nog iets kunnen ontdekken. Maar als het inderdaad een storing betreft, kunnen zij ook weinig uitrichten denk ik.

Ja die staan erin, dankje wel

Ik ga er ook van uit van een storing, of dat er ergens op ict , admin of hier buiten in de kasten, waar regelmatig medewerkers inzitten wat mis is gegaan.

Een warm welkom op de Ziggo Community @Dave v O

Behoorlijk onhandig dat je op dit moment niet telefonisch bereikbaar bent! Tijd om spijkers met koppen te slaan. Ik ben dan ook als de wiedeweerga in je verbinding gedoken. Het signaal op je modem ziet er goed uit. Dat is dus positief. Dat verklaart ook waarom je met het internet geen problemen ervaart. De telefoonlijn staat alleen niet meer geregistreerd op je modem. Dit verklaart de kiestoon en ook waarom je het telefoonlampje niet meer ziet branden op je modem. Ik heb je modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Hierdoor wordt de lijn opnieuw op je modem geregistreerd. Dit proces kan ongeveer 10 minuutjes duren. Zodra dit klaar is, dan wil ik je vragen om de telefoon even opnieuw aan te sluiten op je modem in de tel1 poort. 

Een warm welkom op de Ziggo Community @Dave v O

Sorry voor late reactie, net thuis van mn werk.

dankje wel alvast voor de hulp

Ik heb getest en helaas nog geen kiestoon.

Modem eens gereset , dan kabeltje op poort 1 ingeplugd.

Ook helaas geen kiestoon.

In het modem staat ook nog steeds in het rood : Telefonie(Nog niet actief)

Helaas nog niet opgelost

@ cecilia Moet ik nu nog wat ondernemen of gewoon ff de volgende stappen afwachten? :blush:

Goedemorgen Cecilia,

Net even getest voor dat ik ga werken en yesss kiestoon is terug.

Zover ik nu kan zien werkt alles weer normaal.

Iedereen bedankt wat heeft meegedacht, geadviseerd en geholpen heeft om deze storing op te lossen.

Dank jullie wel,  

Tot in andere Topics :grinning: ,

Goedemorgen @Dave v O!

Het heeft even wat voeten in de aarde gehad, maar gelukkig ben je vanaf nu weer telefonisch bereikbaar! Bedankt voor jouw terugkoppeling, medewerking en geduld. Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je ons te vinden! :blush: