Reedio

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

fritzbox 7590 telefonie

Hallo,

ik heb problemen om mijn fritzbox 7590 werkend te krijgen voor telefonie icm de connectbox.

ik heb de analoge 1 uitgang van de connectbox aangesloten op de dsl ingang van de fritzbox. 
Bij het toevoegen van het telefoonnummer kan ik niet voor ziggo kiezen. Bij alle ander providers inclusief other provider moet ik verplicht user, wachtwoord en registar invullen. Volgens mij is dit niet van toepassing en enkel nodig bij voip.

Heeft iemand dit werkend gekregen en zo ja op welke wijze?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

 

@Reedio,

De door Ziggo geleverde telefonie op modem-routers zoals de Connectbox is gewoon ouderwetse analoge telefonie (POTS) zoals de KPN dat leverde. Op een Fritzbox sluit je dit aan met originele Fritzbox Y-kabel alsof het een oude PTT/KPN-aansluiting betreft.

N.B.: De pin-bezetting op de DSL-aansluiting van een Fritzbox volgt niet de standaard; bij een “normaal” telefoonsnoertje zit het analoge telefonie-signaal op de twee middelste. De Fritzbox verwacht een analoge telefoon-signaal op twee andere pennetjes (schema is zo op internet te vinden). Gebruik van het y-kabeltje is makkelijker.

En om op je vraag terug te komen: het invullen van user, wachtwoord en registar is hiervoor inderdaad niet van toepassing.

Bekijk in context

5 Reacties 5
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

 

@Reedio,

De door Ziggo geleverde telefonie op modem-routers zoals de Connectbox is gewoon ouderwetse analoge telefonie (POTS) zoals de KPN dat leverde. Op een Fritzbox sluit je dit aan met originele Fritzbox Y-kabel alsof het een oude PTT/KPN-aansluiting betreft.

N.B.: De pin-bezetting op de DSL-aansluiting van een Fritzbox volgt niet de standaard; bij een “normaal” telefoonsnoertje zit het analoge telefonie-signaal op de twee middelste. De Fritzbox verwacht een analoge telefoon-signaal op twee andere pennetjes (schema is zo op internet te vinden). Gebruik van het y-kabeltje is makkelijker.

En om op je vraag terug te komen: het invullen van user, wachtwoord en registar is hiervoor inderdaad niet van toepassing.

Reedio
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb inderdaad nog een y-kabel liggen dus dat kan ik proberen.

Punt blijft wel nog steeds dat ik een provider moet kiezen bij het toevoegen van het telefoonnummer in de fritzbox 7590 en bij iedere provider die ik kan kiezen moet ik een user etc opgeven.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Reedio wrote:

Ik heb inderdaad nog een y-kabel liggen dus dat kan ik proberen.

Punt blijft wel nog steeds dat ik een provider moet kiezen bij het toevoegen van het telefoonnummer in de fritzbox 7590 en bij iedere provider die ik kan kiezen moet ik een user etc opgeven.

@Reedio

Voor analoge telefonie (en de voormalige ISDN) kan je geen provider kiezen en hoef je dus ook geen user enz. op te geven.

Hier onder een link naar het manual (van fabrikant):

https://assets.avm.de/files/docs/fritzbox/fritzbox-7590/fritzbox-7590_man_nl_NL.pdf

 

N.B.: User enz. is alleen nodig bij SIP/VoIP.

 

Reedio
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Top. Het werkt met de y kabel.

Wat ik eerder vergeten ben is het activeren van de optie vaste lijn in de fritzbox.

Na activeren van de optie hoef je bij het toevoegen van een telefoonnummer geen provider kiezen en dus ook geen user en ww op te geven.
 

Bedankt voor je hulp.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Reedio 

Fijn te lezen dat het nu werk. Dank voor de terugkoppling.

Uitgelicht topic