1
Vraag
2
Reacties
ppaul

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Fritzbox 7360 achter Ziggo modem alleen voor bellen

Hallo,
Net over van xs4all en ik wil de fritzbox 7360 blijven gebruiken voor telefonie ivm de dect toestellen die ik heb. Veel over gelezen op forums, maar als ik mijn eigen nummer bel kom ik naar een tijdje in de voicemail terwijl de toestellen niet overgaan. Bellen kan wel, maar eerst een paar rare toontjes. Fritzbox aangesloten met rj11 op ziggo modem en dmv rj45 op pin 3 en 6 op de dsl/tel ingang. Lan1 van fritzbox op ziggo modem aangesloten om de fritzbox te kunnen bereiken en dat werkt.
Ik denk dat het telefoonnummer niet registreerd en dat het daarom niet goed werkt, maar welke instellingen moet in invullen in de fritzbox?
Als ik het telefoonnummer edit, dan kies ik "Other provider" maar ik vermoed dat ik ook de Account informatie moet invullen: User name/Password/Registrar....
Iemand een idee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
ppaul wrote:
Hallo,
...knip..
Als ik het telefoonnummer edit, dan kies ik "Other provider" maar ik vermoed dat ik ook de Account informatie moet invullen: User name/Password/Registrar....
Iemand een idee?


Om het Ziggo-telefonie-signaal toe te voegen aan de "telefoon-centrale" van de FritzBox behoeft u alleen het analoge telefoon-signaal afkomstig van het Ziggo modem (lijn-1) te verbinden met de FritzBox waar voorheen waar voorheen het analoge KPN werd ingeplugd.
Het verhaal met User / Password / Registar slaat op invoeren van een SIP / VoIP-account. U heeft geen SIP/ VoIP bij Ziggo! Dit moet u (voor wat betreft Ziggotelefonie) achterwege laten; Ziggo levert een kant en klaar analoog telefoon signaal / aansluiting af op LIJN-1 uitgang van het modem.
Ergo:
U moet de FritzBox op dezelfde manier aansluiten zoals u bij een KPN-aansluiting zou doen, alleen komt er uit het Ziggo-modem geen DSL-signaal mee.
Het aansluiten via LAN op LAN is goed. Wel even opletten dat de DHCP-server van de FritzBox geen roet in het eten gooit.

Bekijk in context

6 Reacties 6
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi ppaul
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Heb je misschien iets aan deze info?
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/ziggo-modem-samen-met-fritzbox-23545/index1.html
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
ppaul wrote:
Hallo,
...knip..
Als ik het telefoonnummer edit, dan kies ik "Other provider" maar ik vermoed dat ik ook de Account informatie moet invullen: User name/Password/Registrar....
Iemand een idee?


Om het Ziggo-telefonie-signaal toe te voegen aan de "telefoon-centrale" van de FritzBox behoeft u alleen het analoge telefoon-signaal afkomstig van het Ziggo modem (lijn-1) te verbinden met de FritzBox waar voorheen waar voorheen het analoge KPN werd ingeplugd.
Het verhaal met User / Password / Registar slaat op invoeren van een SIP / VoIP-account. U heeft geen SIP/ VoIP bij Ziggo! Dit moet u (voor wat betreft Ziggotelefonie) achterwege laten; Ziggo levert een kant en klaar analoog telefoon signaal / aansluiting af op LIJN-1 uitgang van het modem.
Ergo:
U moet de FritzBox op dezelfde manier aansluiten zoals u bij een KPN-aansluiting zou doen, alleen komt er uit het Ziggo-modem geen DSL-signaal mee.
Het aansluiten via LAN op LAN is goed. Wel even opletten dat de DHCP-server van de FritzBox geen roet in het eten gooit.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Ter aanvulling:

De FritzBox DSL-modems zijn (via geavanceerde-instellingen) om te schakelen van DSL-modem/router een naar “gewone” router; er wordt dan een LAN-poort omgezet naar een WAN-poort. (Er resteren dan nog maar drie LAN-poorten).

Deze nieuwe WAN-poort op de FritzBox kan dan met een ethernetkabel aangesloten worden op het Ziggo-modem. Het liefst zet je dan het ZIggo-modem in bridge-mode.
ppaul
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo,

bedankt voor de info;
de link had ik inderdaad gevonden en heeft me al aardig op weg geholpen, maar ik was inderdaad op het spoor van SIP/VoIP... en het blijkt dus gewoon een analoog signaal te zijn.
Instelling in de fritzbox gewijzigd en het werkt nu precies zoals ik in gedachten had.

Top zo via de Community!
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Goed te vernemen dat het nu naar wens werkt.:relaxed:
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Wat fijn om te lezen dat je probleem is opgelost, @ppaul. Welkom op de Community! #LekkerBezig trouwens @DennyW, mooie handleiding heb je gemaakt. Daar hebben anderen zeker wat aan!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo