Vraag

Femtocell Netwerk dekking gestopt bij Vodafone

Reputatie 7
Badge +23
Hier in ons nieuwbouw huis is ook de service Femtocell ongedaan gemaakt uitgefaseerd). 4 jaar mooi gebruik van kunnen maken en nu hebben we geen netwerk meer, in huis is 4G niet mogelijk wegens de geïsolleerde Energie label A+ huis. Deur dicht, netwerk dicht en slecht bereik.

Reeds bellen via wifi staat aan, en bellen via 4G staat aan. Eigenlijk zou Ziggo de netwerk ondersteuning via de Connect box moeten introduceren, zodat je een goed bereik en netwerkdekking binnenshuis hebt.

18 Reacties

Reputatie 7
Badge +29
Bellen via wifi lost toch je probleem op of begrijp ik het verkeerd? Met femtocell zorgde je ervoor dat je meer bereik had, met bellen via wifi gebeurt dat niet, maar je hebt ook juist geen goed bereik nodig om te kunnen bellen, omdat het via de wifi gaat. Dus zonder goed bereik zou je wel goed bereikbaar moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +23
Bellen via wifi lost toch je probleem op of begrijp ik het verkeerd? Met femtocell zorgde je ervoor dat je meer bereik had, met bellen via wifi gebeurt dat niet, maar je hebt ook juist geen goed bereik nodig om te kunnen bellen, omdat het via de wifi gaat. Dus zonder goed bereik zou je wel goed bereikbaar moeten zijn.
Probleem is dat we geen bereik meer hebben binnen in huis, de Femtocell heb ik gekregen van Vodafone omdat we al meer als 15 jaar klant zijn en de dekking van het netwerk goed weergeeft, dat is dus jammer want we zijn nu slecht tot nauwelijks bereikbaar en moeten of naar buiten of naar de zolder, ik met mijn chronische spierziekte kan dus geen trappen lopen 10x per dag, dit is 1x op een dag omhoog en omlaag voor de rest zitten we beneden met laptop.

Reputatie 7
Badge +29
Ouch, dat maakt het knap lastig! 😥
Waar heb je je telefoon gekocht? Bij Vodafone of bij een andere retailer?
En hoe heb je de voorkeur ingesteld met betrekking tot bellen via WiFi? Staat de voorkeur op WiFi of op mobiel netwerk?
Reputatie 7
Badge +12
@xGarfieldx-Dave

Wat @Evert96 bedoelt is dat je in de instellingen van je telefoon bij de optie instellingen van je provider bellen via WIFI kan aanzetten , dat doet hetzelfde als de femtocel van Vodafone , dus dan ga je bellen via internet ( je eigen wifi netwerk ) in huis dan heb je geen probleem met bereik van de GSM zender.
Ik zie dat je een android telefoon hebt, daar ik zelf appel heb weet ik niet precies waar de optie te vinden is.
Reputatie 7
Badge +29
Op Android moet je naar de telefoon app gaan, dan druk je op de 3 puntjes rechtsboven in, instellingen en dan helemaal naar beneden scrollen. Daar moet dan bellen via WiFi staan. Staat dat er niet bij, dan is zeer waarschijnlijk je telefoon niet bij Vodafone gekocht en staat er een soort van verkeerde software op. Dit kun je zelf goed maken, maar als er nog garantie op het toestel zit, vervalt die wanneer je dat doet.
Reputatie 7
Badge +23
Ouch, dat maakt het knap lastig! 😥
Waar heb je je telefoon gekocht? Bij Vodafone of bij een andere retailer?
En hoe heb je de voorkeur ingesteld met betrekking tot bellen via WiFi? Staat de voorkeur op WiFi of op mobiel netwerk?

Alles komt bij Vodafone vandaan, telefoon, abonnement en betrekking wifi en mobiel deze kan je gelijktijdig aanzetten
Reputatie 7
Badge +23
Even paar screenshots gemaakt.

Reputatie 7
Badge +29
Als je de voorkeur op WiFi zet, en iemand je laat bellen, gaat het dan wel goed?
Reputatie 7
Badge +12
Even paar screenshots gemaakt.

Ik denk voorkeur wifi aanvinken dus niet voorkeur via mobile netwerk, als het goed is zal hij dan in je eigen wifi netwerk bellen via wifi en als je bij anderen bent denk ik ook , zodra je buiten bent zal hij via 4 g bellen.
Reputatie 7
Badge +12
Als je de voorkeur op WiFi zet, en iemand je laat bellen, gaat het dan wel goed?

lol we zitten gelijktijdig hetzelfde antwoord te geven 😉
Reputatie 7
Badge +23
Ligt aan hoe de verbinding is ene keer wel en de andere keer niet, heb nu al 2 keer het ziekenhuis gemist omdat de telefoon aangeeft niet bereikbaar of staat uit, terwijl die gewoon aanstaat. En de optie via Wifi en 4G maakt weinig verschil in huis, standaard staat ie op Wifi, want 4G pakt hij evengoed wel
Reputatie 7
Badge +29
@Ronihd Ik heb al een rijtje 'simultaantypen-bekers' staan van samen met Bert, die van jou kan er ook nog bij 😛
Reputatie 7
Badge +23

Als je de voorkeur op WiFi zet, en iemand je laat bellen, gaat het dan wel goed?lol we zitten gelijktijdig hetzelfde antwoord te geven ;-)

Jullie gingen tegelijk toen ik antwoorde op Evert maar op Wifi staat hij zekers altijd omdat ie 4G toch wel pakt mobiel 😉
Reputatie 7
Badge +29
@xGarfieldx-Dave maar op de screenshot staat de voorkeur op mobiel netwerk? Die moet op wifi komen te staan.
Reputatie 7
Badge +12

Als je de voorkeur op WiFi zet, en iemand je laat bellen, gaat het dan wel goed?lol we zitten gelijktijdig hetzelfde antwoord te geven ;-)
Jullie gingen tegelijk toen ik antwoorde op Evert maar op Wifi staat hij zekers altijd omdat ie 4G toch wel pakt mobiel 😉

maar heb je

Vinkje voorkeur WIFI nu aanstaan ? want dat moet je doen , dus vinkje veranderen 😉
Reputatie 7
Badge +23
@xGarfieldx-Dave maar op de screenshot staat de voorkeur op mobiel netwerk? Die moet op wifi komen te staan.
Hij staat nu weer op Wifi, was net buiten en als me Wifi uitschakeld of buiten bereik is gaat ie automatisch naar Mobiel en dat rondje ook, leuke schakelingen in telefoons
Reputatie 7
Hey all.

Jeetje, dit was leerzaam! Ik heb hier echt een hele hoop dingen gelezen die ik niet wist. Top!
@xGarfieldx-Dave. Is het probleem inmiddels opgelost, met de instellingen op "voorkeur wifi"?
Reputatie 7
Badge +23
@Lycke Ziggo Vind het leuk te zien om een Moderator nieuwe dingen te laten weten op betrekking tot de techniek van het mobiele netwerk. Ik heb in dit topic in overleg met de Community van Vodafone een topic hier aangemaakt. Hier te lezen - Uitfasering Signaalplus Femtocell 1.0 om te kijken of we meer mensen kunnen betrekken, en ze wilde weten of dit ook op de community van Ziggo een item kon zijn.

Nu de jou vraag of het probleem is opgelost:

Nee het is nog niet opgelost, we hebben in huis nog geen netwerkdekking en dat maakt de bereikbaarheid helaas moeilijk, krijg ook veel vanuit het ziekenhuis en pijnpoli te horen dat ze me slecht kunnen benaderen, ik ben extra alert en als ze me bellen dan weet ik ongeveer welke dag en tijdstip, daar tussen is me telefoon bij een open raam te vinden. Is niet de oplossing maar het is iets.

Wel is met de oplossing bellen via Wifi en je toestel op Wifi netwerk een kraakheldere lijn, voorheen was dit nog al hakken en Stoten, dat is wel een verbeter punt.

Ik heb wel mijn postcode aan Vodafone doorgegeven voor de Netwerk Crew zodat ze hiermee aan de slag kunnen. We houden elkaar op de hoogte.😊

Reageer