Beantwoord

Dect telefoon (Profoon) krijgt geen verbinding

  • 16 januari 2019
  • 12 Reacties
  • 341x Bekeken

Ik heb al jaren een dect telefoon voor de vaste verbinding. Die heeft altijd prima gewerkt. Laatst stopte de telefoon er mee. Het toestel zelf, de accu was op. Ik heb een nieuw toestel van profoon (was de vorige ook) gekocht en aangesloten. Beneden blijft hij in de modus zoeken staan, boven krijg ik op de aansluiting netjes de melding handset 1. Echter... als ik vanaf dat toestel wil bellen of naar dat toestel wil bellen zet hij geen verbinding op.
Gecontroleerd op de ziggo connect box, waarop netjes staat dat de telefonie actief is en moet werken. De telefoonkabel eruit en er weer in. Reset van de router gedaan. Geen effect. Wie oh wie weet waar ik nog meer aan moet denken ?
icon

Best beantwoord door rhoogeboom 22 januari 2019, 20:23

Hi Lycke,
Ik heb de ziggo connect box 10 minuten uit gedaan , de telefoonkabel in beide poorten van het modem geprobeerd en de set opnieuw aangemeld.

en uiteindelijk ,... .werkt het
Dank je wel
Groeten Ronald
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +15
Al gekeken voor een mogelijke oorzaak in de handleiding voor uw type telefoon?
https://www.gebruikershandleiding.com/merkenProfoon_handleiding.html
Dank je wel, ja heb ik gelezen. De digitale is hetzelfde als de papieren versie. Staat geen onderdeel bij over "problemen" zeg maar.
Reputatie 7
Badge +15
Welk type telefoon is het?
Het modem al opnieuw opgestart zonder de kabel van de telefoon aangesloten?
Reputatie 7
Badge +13
Als je een nieuwe handset hebt gekocht om te gebruiken met de bestaande basis-set, dan moet de nieuw handset aangemeld worden bij de basis-set. Dit is fout-situatie of "probleem".
Zoek in de handleiding zo iets op als: "(Opnieuw) aanmelden (extra) handsets", en volg de daar beschreven procedure.

N.B.: Het zou immers raar zijn als los gekochte handsets zich zo maar met een willekeurige basisset zouden verbinden; je zou dan op kosten van de buren kunnen bellen!
PDX 515ZT is het type. Modem al gereset zonder tel bekabeling.

DennyW, het is de vervanger van de bestaande basisset. Dank voor het meedenken.
Reputatie 7
Hey @rhoogeboom . Welkom hier! Goed dat je de Community gevonden hebt om je vraag te stellen.

Even voor de zekerheid; is het (nieuwe) toestel rechtstreeks op de modem verbonden met 1 kabel, of zit er nog een andere koppeling tussen?
En in welke van de 2 telefoon-aansluitingen op de modem zit de kabel? Check m vooral voor de zekerheid ook even op de andere aansluiting (hij moet in aansluiting 1, overigens).

We horen graag van je ^^.
Reputatie 7
Badge +13
DennyW, het is de vervanger van de bestaande basisset. Dank voor het meedenken.

Is dat niet per saldo dezelfde soort situatie, een handset welke (nog) niet aangemeld is bij de basisset?
Ik meld je hierbij aan voor #LekkerBezig😜
Lycke Ziggo,

Modem staat in de meterkast. Ik heb zowel bij aansluitpunt 1 (beneden) als 2 (boven) de telefoon aangesloten. Telefoon doet het, krijg keurig de melding Headset 1. Ik krijg echter geen verbinding. Dus ergens tussen aansluitpunt modem en van modem naar de 2 aansluitpunten gaat het mis. Ik ben verder aan het onderzoeken. Tips zijn welkom
Reputatie 7
Over wat voor aansluitpunten heb je het nu precies? Lukt het wellicht om een foto toe te voegen?

Heb je al modem - kabel - telefoonset getest? Dus zonder verdere aansluitpunten/doorschakelingen?
Hi Lycke,
Ik heb de ziggo connect box 10 minuten uit gedaan , de telefoonkabel in beide poorten van het modem geprobeerd en de set opnieuw aangemeld.

en uiteindelijk ,... .werkt het
Dank je wel
Groeten Ronald
Reputatie 7
Badge +13
de set opnieuw aangemeld.

en uiteindelijk ,... .werkt het

Graag gedaan😉

de set opnieuw aangemeld.

en uiteindelijk ,... .werkt het
Graag gedaan😉


Jij ook bedankt DennyW 😃