Kapee

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

De andere kant hoort mij wel, maar ik hoor de andere kant niet

Het geldt zowel voor bellen als opgebeld worden. De kiestonen nog wel gehoord bij zelf bellen, daarna valt de lijn stil. Bij gebeld worden valt de lijn stil direct na opnemen.
Het is niet dat het altijd fout gaat, maar het is niet te voorspellen wanneer en bij wie het fout gaat of wanneer goed.
Bijvoorbeeld, soms is de andere kant pas hoorbaar na drie keer bellen, de andere kant hoort mij dan alle keren.

Natuurlijk paar keer modem uit en weer aan, maar geen verandering van het probleem.
Veel testen gedaan en uiteindelijk een 'oude' KPN telefoon met een nieuwe kabel direct aan het modem aangesloten. Ook dan regelmatig, de andere kant hoort mij wel, ik hoor de andere kant niet.
Ook nog de lijnspanning gemeten, bij wel of geen probleem opnemen/opbellen ca 9.5 volt dc.

Helpdesk gebeld, gaf het advies een monteur langs te laten komen, maar afgezegd ivm Corona en dat de kans bestond dat het probleem zich weer een paar keer niet voor doet.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

11 Reacties 11
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

heb je het modem al gereset ?

Kapee
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Modem is twee maal gereset, zonder resultaat.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

werkt het internet wel probleemloos?

en zou je eens een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) kunnen maken

Kapee
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Natuurlijk geen probleem met een foto van het aop, maar als electronicus ben ik toch benieuwd naar de gedachtegang achter deze vraag.

Nog wat extra info:
- Vier jaar geleden overgestapt naar Ziggo, telefoon  probleemloos gewerkt. Sinds een paar weken heb ik deze fout.
- Internet (snelheid is ok) en TV geven geen probleem
- De kabel tussen aop en modem heb ik ook vervangen, probleem bleef.

Kapee
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

(N)iemand een idee bij @Ziggo Community ??

Zojuist weer 3x moeten bellen om 1x een goede verbinding te krijgen.

Het begint toch wel erg vervelend te worden.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Kapee,

Knap vervelend dat je regelmatig dit probleem ervaart en dat er nog geen oplossing is.. Dat het af en toe ook zonder problemen functioneert maakt het moeilijk om direct een oorzaak vast te stellen. Ik begrijp dat je met de rest van je diensten geen problemen ervaart en dat we het echt moeten zoeken in de hoek van de telefonie.

Allereerst, welke kabels heb je zoal vervangen? De coaxkabel tussen je AOP en modem is nieuw? Heb je ook al eens een nieuwe telefoonkabel getest? Zo niet, dan kan ik je die eventueel kosteloos toesturen. 

Verder: het probleem komt dus willekeurig voor en het maakt wat dat betreft niet uit wie je belt en wanneer iemand je belt?

Kapee
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@Erik S Ziggo bedankt dat je gereageerd hebt en vooral meedenkt.

Als het af en toe is, dan is het inderdaad moeilijk om een oorzaak vast te stellen.

Internet en televisie zijn prima.

Ik heb alle kabels vervangen gehad, incl kabel van aop naar modem.

De 'oude’ telefoon test heb ik gedaan met een nieuwe telefoon kabel, tenminste nog ongebruikt.

Het klopt dat het probleem zeer willekeurig is, bv vandaag helemaal geen last gehad (ca 6x gebeld worden). Maar of het nu een telefoontje van of naar Canada (familie) is of een 06 nr van of naar 's-Hertogenbosch, dan 2 of 3x bellen. Of soms zelfs opgeven en dan de gsm pakken om te bellen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

Goedemiddag @Kr bruinsma,

Goed dat je de aansluitingen tussen het modem, de telefoon en het aansluitpunt al hebt nagelopen. 
Kijk anders nog eens of het probleem met behulp van de stappen op deze pagina opgelost is. 

Mocht dat ook niet helpen doe dat het volgende:

  • Haal het modem en het basisstation van je telefoon van de stroom
  • Koppel de telefoonkabel (RJ11) los van de telefoon 1 (TEL1) aansluitng op het modem
  • Schakel na 40 seconden de stroom weer in op alleen het modem. Wacht totdat het modem volledig is opgestart
  • Steek nu de telefoonkabel weer terug op de telefoon 1 (TEL1) ingang van het modem.
  • Schakel de stroom op het basisstation van je telefoon weer in. 

Test nu of het probleem zich nog steeds voordoet. 

Kapee
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@Paul , bedankt, deze test volgorde had ik nog niet uitgevoerd (onthouden doe ik hem wel).

Maar ik heb 3 à 4 weken last van dit fenomeen gehad, maar sinds de Ziggo werkzaamheden van 18 / 19 januari heb ik er geen last meer van, dat zijn nu al 3 dagen zonder het probleem.
Ik begin nu heel voorzichtig optimistisch te worden.

 

Twan356

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Zelfde problemen

Modem reeds vervang telefoon vervangen probleem blijft en is willekeurig

Wat is de oplossing van dit probleem ?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Voor de topicstarter hier, leken in 2021 de werkzaamheden van Ziggo de oplossing te zijn, @Twan356 . Mocht jij  nu last hebben van dit probleem en heb je de stappen uit dit topic en op deze pagina al doorlopen? Maak dan een nieuw, eigen topic aan hierover om het overzicht te bewaren en om ervoor te zorgen dat we met een frisse blik naar jouw probleem kunnen kijken! 

Uitgelicht topic