Connectbox (winter) tijd perikelen op de DECT telefoon


(winter) tijd perikelen op je Dect telefoon EN een Ziggo Connectbox in gebruik ?
Het goede nieuws: de tijd op de Dect telefoon is goed te zetten door Ziggo !
Procedure;
1= Bel Ziggo Helpdesk
2= eerste reactie Ziggo Helpdesk " u moet de tijd op de dect telefoon goed instellen..."
3= Hou vol en meld de Ziggo helpdesk dat de tijd op de Dect telefoon verandert wanneer je opgebeld wordt . ( bij mij sprong de tijd 1 uur terug )
4= Hopelijk wordt je doorgeschakeld naar de Ziggo 2e lijns helpdesk !
5= Doe je verhaal opnieuw ( de tijd op je dect telefoon verspringt wanneer je opgebeld wordt )
6= De Ziggo 2e lijns helpdesk zal inloggen op je Connectbox en de Tijdzone aanpassen
7= De Ziggo 2e lijns helpdesk zal jouw vragen de connectbox te resetten NADAT je het telefoon gesprek met de De Ziggo 2e lijns helpdesk is afgerond
8= 1e: verwijder de stekker van het Dect basis station
9= 2e: verwijder de stekker van de connectbox
10= wacht een 60 sec. en plaats de stekker van de connectbox weer in de wandcontactdoos
11= wacht een 10 minuten en plaats de stekker van het dect basisstation weer in de wandcontactdoos
12= Nu zal de tijd op de Dect telefoon de juiste tijd moeten zijn !
Test nog even wat er gebeurd met de tijdsaanduiding wanneer je opgebeld wordt...
13= Trakteer je zelf op een lekker bakkie koffie!

1 Reactie

Reputatie 7
Allereerst welkom op onze Community en fijn dat je DECT set weer de juiste tijd heeft gekregen nu!

Maar voordat iedereen massaal gaat bellen en vragen naar de 2e lijns ondersteuning, dit verhaal herken ik niet helemaal.

We hebben namelijk geen 2e lijns helpdesk. Je bent in jouw geval doorverbonden van een collega die alleen administratieve kennis had naar een collega met technische kennis.
Daarnaast kunnen wij op afstand niet inloggen op je Connectbox. We kunnen enkele instellingen wel aanpassen, maar niet de tijdzone.

Ik vermoed dat de reset procedure (stap 8 t/m 13) de oplossing was, maar dat werkt natuurlijk alleen als de Connectbox na de reset ook de juiste tijd aangeeft.
Je kunt deze helaas niet makkelijk vinden in de GUI, maar kijk bijvoorbeeld bij de verbonden apparaten en hun leasetijd. Een apparaat wat je net verbonden hebt via IPv4 krijgt standaard een leasetijd van 3600 seconden (1 uur), deze leasetijd zal dus 1u later moeten zijn dan de huidige tijd (waarop je het apparaat verbinding liet maken).

Reageer