1
Vraag
2
Reacties
Quincy1980

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox werkt niet voor #31 telefoonnummers

Na de overstap van Ubee modem naar Connectbox, kan ik niet meer bellen met telefoonnummers die beginnen met #31. Hoe werkte dat?
Ik heb een "geheim" telefoonnummer, maar om dat éénmalig te omzeilen, kon ik vóór het telefoonnummer de combinatie #31 kiezen, waardoor de gebelde wél mijn nummer kan zien en dus ook opneemt (anders niet, want dan is het anoniem of privé of onbekend).
In mijn Siemens Gigaset telefooninstallatie heb ik uiteraard bij vertrouwde mensen hun telefoonnummer opgeslagen met de combinatie #31 ervoor, zodat als ik die bel er niet anoniem verschijnt maar (afhankelijk van hun telefooninstellingen) óf mijn naam, óf mijn telefoonnummer.
Na de installatie van de Connectbox werkt die instelling niet meer en kan ik alle mensen alleen bereiken als Anoniem, wanneer ik hun telefoonnummer bel zonder die combinatie van #31 ervoor. Dan moet ik ze wel eerst mailen, dat ik zal bellen, anders nemen ze niet op.
Dat is natuurlijk waardeloos en ik zoek naar een oplossing om de Connectbox op dezelfde manier te laten werken als het Ubee modem.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik heb dit niet aangedragen als oplossing, puur als test. Het lijkt me verre van handig om de nummers inderdaad allemaal handmatig in te toetsen.
De reden dat ik dit wilde testen was puur om te kijken of het überhaupt wel lukte om de #31 te gebruiken. Het antwoord is nee, dus dan is het "logisch" dat het ook vanuit de lijst niet lukt.

Begrijpelijk dat je ervan baalt en snel een oplossing wilt. Ik ga je hiermee helpen.
Zou je als test een #31# willen intoetsen? Dus een extra hekje er achter? En met ons delen hoe dat gaat? :-). Ik ga ondertussen op onderzoek uit of dit bij meer mensen speelt!

Bekijk in context

15 Reacties 15
Quincy1980
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oh ja, ik vergeet er nog bij te vermelden dat bellen naar Ziggo niet heeft geholpen.
Men verwijst doodleuk naar deze community. Dus ik moet wachten totdat een vriendelijke vrijwilliger met veel kennis dit probleem kan oplossen???
Ja toe nou; het is een product van Ziggo en die moeten volgens mij zorgen dat het werkt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic en zaken oppakken waar andere klanten ook geen oplossing of advies voor kunnen bieden.
Zie Ziggo moderators als troubleshooters van zaken waar de helpdesk geen antwoord op heeft of kan hebben doordat zij niet in de diepere technische achtergrond kunnen kijken of zaken kunnen/mogen wijzigen.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Ik vind persoonlijk dat ik hier te vaak lees dat de helpdesk mensen naar de community verwijst, terwijl ze een normale vraag hebben, waar de helpdesk een antwoord op zou moeten hebben. Dit is daar ook een voorbeeld van.
Ik kan je wel vertellen dat bellen met #31 via mijn tc7210 de nummeronderdrukking keurig opheft. Ik heb geen connectbox, en kan je dus niet verder helpen. Daarvoor verwijs ik je terug naar de helpdesk.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Je hebt wel een pauze staan na de #31?
Ik heb ook een geheim nummer en een ConnectBox en heb dus voor diegene die mijn nummer wel weten #31p in mijn Panasonic dect telefoos gezet.

Het verwijzen naar dit forum is voor Ziggo blijkbaar goedkoper en makkelijker....
Quincy1980
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zo zou het noeten werken heer Koopman, maar bij mij dus niet. In mijn Siemens Gigaset kan ik in een numeriek veld geen p plaatsen; hoe ik het ook probeer (met de 1, de nul, of de verstelmogelijkheden naast de nul).
Ik hoop dat er nog iemand een lumineuze oplossing heeft, maar eigenlijk zou Ziggo die moeten aandragen, want bij het Ubee modem werkte het wel en nu bij de opgedrongen Connectbox niet.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
"Ik vind persoonlijk dat ik hier te vaak lees dat de helpdesk mensen naar de community verwijst, terwijl ze een normale vraag hebben, waar de helpdesk een antwoord op zou moeten hebben. Dit is daar ook een voorbeeld van."

"Het verwijzen naar dit forum is voor Ziggo blijkbaar goedkoper en makkelijker.... "

Als de standaard oplossing niet werkt, die bij de helpdesk bekend is, dan moet je wat dieper kijken en in allerlei richtingen zoeken in het specifieke telefoontoestel of is er iets niet goed met het modem en dan is de Ziggo community de volgende stap.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Quincy1980 . Welkom hier!
Zelf maak ik geen gebruik van de vaste telefonie, maar dit moet natuurlijk wel gewoon kunnen werken. Zeker omdat het bij de vorige modem ook werkte!

Nu zie ik op onze site hierover dat je na het intoetsen van de 31# even moet wachten en dan het nummer moet intoetsen. Op het moment dat je nummers in je lijst belt, gaat dat natuurlijk anders.
Waar ik benieuwd naar ben is of het wel werkt wanneer je het wel doet zoals de stappen op de site. Ik snap dat dit niet wenselijk is, maar dit is wel even een eerste stap om te testen. Dus even #31, wachten op de onderbroken toon en dan het nummer intoetsen. Kan je ons laten weten hoe het dan gaat?
Quincy1980
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas voor u Lycke van Ziggo: die optie had ik al uitgeprobeerd (ook net nog) maar het werkt niet. Na het intoetsen van #31 en wachten (2 minuten; wat me veel te lang lijkt) blijft het nog steeds oorverdovend stil. Ook de optie in mijn Siemens om alle nummers automatisch anoniem te bellen en dan kijken of het met #31 wordt omzeild naar Ziggo, werkt niet, dus die instelling heb ik maar weer uitgezet.
Bijkomend probleem van deze "oplossing" is natuurlijk dat ik dan alle telefoonnummers zou moeten intoetsen (en die ken ik natuurlijk niet allemaal meer uit het hoofd) in plaats van automatisch kiezen via de contactenlijst.
Deze trammelant duurt nu al een week (na de installatie van de Connectbox) en ik baal er inmiddels stevig van. Voor ieder telefoontje dat ik wil doen, moet ik eerst het telefoonnummer uit mijn contactenlijst opschrijven, dan diegene mailen dat ik zal bellen, of hopen dat diegene toch opneemt als ik anoniem bel (dus zonder mail). Waardeloos.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik heb dit niet aangedragen als oplossing, puur als test. Het lijkt me verre van handig om de nummers inderdaad allemaal handmatig in te toetsen.
De reden dat ik dit wilde testen was puur om te kijken of het überhaupt wel lukte om de #31 te gebruiken. Het antwoord is nee, dus dan is het "logisch" dat het ook vanuit de lijst niet lukt.

Begrijpelijk dat je ervan baalt en snel een oplossing wilt. Ik ga je hiermee helpen.
Zou je als test een #31# willen intoetsen? Dus een extra hekje er achter? En met ons delen hoe dat gaat? :-). Ik ga ondertussen op onderzoek uit of dit bij meer mensen speelt!
Quincy1980
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoera! Dat is de oplossing Lycke van Ziggo. Ik heb het met 2 verschillende nummers geprobeerd en de één zag mijn naam en de ander gewoon mijn nummer. Dat is natuurlijk afhankelijk van hun instellingen, maar het werkt weer.
Op mij rust nu de ondankbare taak om bij alle vertrouwde contactpersonen hun telefoonnummers aan te passen door in het keuzevak eerst #31# te plaatsen i.p.v. alleen #31 en dan weer hun telefoonnummer.
Dat is best een hele klus, want het zijn rond de 50 personen. Daarbij komt dan ook nog dat ik 4 telefoons op één basisstation heb, dus voorlopig ben ik er nog wel even mee bezig. Met dank aan Ziggo, want de Connectbox werkt dus niet hetzelfde als het Ubee modem.
Quincy1980
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke het lijkt me goed om hier op de website van Ziggo een melding van te maken, want hoe meer mensen een Connectbox krijgen, hoe meer mensen dit probleem zullen ervaren; als ze tenminste een geheim nummer hebben ingesteld en dit op dezelfde manier (af en toe) willen omzeilen.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Quincy1980 wrote:
Hoera! Dat is de oplossing Lycke van Ziggo. Ik heb het met 2 verschillende nummers geprobeerd en de één zag mijn naam en de ander gewoon mijn nummer. Dat is natuurlijk afhankelijk van hun instellingen, maar het werkt weer.
Op mij rust nu de ondankbare taak om bij alle vertrouwde contactpersonen hun telefoonnummers aan te passen door in het keuzevak eerst #31# te plaatsen i.p.v. alleen #31 en dan weer hun telefoonnummer.
Dat is best een hele klus, want het zijn rond de 50 personen. Daarbij komt dan ook nog dat ik 4 telefoons op één basisstation heb, dus voorlopig ben ik er nog wel even mee bezig. Met dank aan Ziggo, want de Connectbox werkt dus niet hetzelfde als het Ubee modem.

Ik weet niet hoe het bij jouw gigaset zit, maar bij mijn gigaset kan ik de telefoonboeken van het ene naar het andere toestel kopiëren, maar dat hangt wellicht van je type af.
Quincy1980
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de tip; ik zal het gaan uitzoeken in de instellingen van de set.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Meestal is het wel mogelijk om het adresboek van de ene naar de andere handsets te kopiëren.
Bij mijn oude Panasonic set kan het in ieder geval wel. Scheelt een hoop werk!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Quincy1980 wrote:
Lycke het lijkt me goed om hier op de website van Ziggo een melding van te maken, want hoe meer mensen een Connectbox krijgen, hoe meer mensen dit probleem zullen ervaren; als ze tenminste een geheim nummer hebben ingesteld en dit op dezelfde manier (af en toe) willen omzeilen.



Hier ben ik het volledig mee eens. Ik ga dit direct doorzetten! Iets wat toch relatief simpel (in jouw geval wel veel werk, maar de oplossing an sich is simpel) op te lossen is wanneer het op de site staat, moet wel te vinden zijn. Dit voorkomt onnodige irritaties.
Heel erg bedankt voor je terugkoppeling. Ik ben blij dat we het samen hebben kunnen vinden en dat we de site nu kunnen optimaliseren 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs

Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...

Geplaatst in Tips van Ziggo