Beantwoord

Anoniem bellen uitzetten vaste telefonie

  • 6 maart 2018
  • 82 Reacties
  • 31079x Bekeken

Enige tijd geleden heb ik anoniem bellen aan gezet omdat ik mijn nummer tijdelijk niet door wilde geven als ik belde. Dat heb ik gedaan met de codes de we vroeger daarvoor gebruikte: *31. Nu probeer ik Anoniem bellen weer uit te zetten en lukt het me niet met #31. Wat wel lukt is één nummer bellen met #31#0123456789 en dan wordt éénmalig het nummer meegestuurd. Het structureel weer uitzetten lukt mee niet. Als je klantenservice belt begrijpen ze er niets van, in hun systemen staat dat ik anoniem bellen uit heb staan (dat komt waarschijnlijk omdat ik geen gebruik had gemaakt van de on line tool en die klantenservice in die online tool kijkt). Klantenservice kent de codes niet (!!) dus kan niet helpen. Weet iemand hier hoe ik het han uitzetten?
icon

Best beantwoord door Be rt 6 maart 2018, 14:11

Moderator edit: Tegenwoordig is dit niet meer aan te passen via Mijn Ziggo. Neem contact op met de Klantenservice om anoniem bellen permanent aan of uit te zetten.

---

*31 is om maar één keer anoniem te bellen als de standaard niet anoniem bellen is.
#31 is om een nummer één maal zichtbaar te laten zijn als standaard anoniem is.

Anoniem bellen standaard aan of uitzetten kun je in Mijn Ziggo.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/anoniem-bellen#/

Bekijk origineel

82 Reacties


@Pam.hamers Ook bij jou heb ik er voor gezorgd dat jouw telefoonnummer zichtbaar wordt voor de personen die jij belt. Binnen 24 uur is dit verwerkt.

Helemaal goed! Het werkt al👍🏻 Bedankt!

Reputatie 1
Ik kon zojuist weer inloggen in Mijn Ziggo en zag de volgende mogelijkheid:

Geheim nummer instellen

Met een geheim nummer ben je niet te vinden in de (online) telefoongids en door nummerinformatiediensten.

Goed om te weten: als je een geheim nummer aanvraagt, wordt automatisch de optie Anoniem bellen aangezet. Met Anoniem bellen is je telefoonnummer onzichtbaar als je iemand opbelt en is het ook niet te zien op nummermelders.

Daaronder: Geheim nummer aan of uit?
Met een schuifje erachter groen is aan en grijs is uit.


Het klopt wat je schrijft, maar het vreemde is dat in mijn account het tel.nr. op geheim staat, maar dat mijn telefoonnummer toch echt zichtbaar is als ik iemand bel (tenzij ik het in de tel zelf wijzig).
Hallo ik wilde een topic starten hierover totdat ik dit hier vond, ik heb inderdaad hetzelfde probleem, zodra ik het vinkje op groen zet dan zou het telefoon nummer niet meer zichtbaar moeten zijn na 24u, echter als je het test op of naar verschillende tel nummers blijkt het "geheim nummer" van jou gewoon zichtbaar ,ik vind dat een zeer kwalijke zaak vooral als je al frequent last hebt van stalkers ,en verder enigste wat wel ok is dat je het nummer niet meer in de telefoongids vind maar afkloppen met ziggo weet je het maar nooit ziggo is als russische roulette soms 🤓
Reputatie 1
Furthermore, het was inderdaad zo dat deze link zoals oosteroo al vermelde dat je daar dus makkelijk deze instelling kon doen het geheimnummer(*/#31) via https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/anoniem-bellen/#anoniembellenpermanentaanofuitzetten dus instellen maar dit werkt nu dus voor geen meter meer en de functie geheim nummer is nu een wasseneus geworden.
Handmatig de codes toevoegen werkt wel, maar dat snappen of kunnen mijn ouders niet, maar het moet dus ergens in het ziggo telefonie systeem niet goed zitten, wij gebruiken op dit moment de Profoon TX-650 telefoon vanwege de grote toetsen.
En om dit nu op type telefoons enz af te schuiven dat vind ik te gemakkelijk, je zou eigenlijk elke telefoon of dect gewoon moeten kunnen gebruiken.
@vasty

Wisselgesprek aan- en uitzetten: https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/wisselgesprek
Reputatie 7
Is het mogelijk voor mij (mijn toestel) de onderdrukker van de "Caller ID" uit te zetten?Dit kun je doen met deze instructies. Je kan dit ook in je adresboek in de telefoon voor enkele nummers programmeren.

Je kan anoniem altijd aan of uitzetten via Mijn Ziggo. De instelling die je daar doet zien wij ook in een hoofdsysteem.Vanuit dit hoofdsysteem bereikt de instelling in uitzonderlijke gevallen de telefonie centrale niet. Dan zien jullie - net als de helpdesk - dat het goed is ingesteld, maar is er onder de motorkap eigenlijk niets gebeurd. Ik kan die instelling wel zien.

Bij Wim1H stond alles goed ingesteld en was het probleem opgelost na een fabrieskreset van zijn telefoon toestel.

@HPG Stuur mij een privébericht met je telefoonummer, postcode, huisnummer en klantnummer dan geef ik het door
Reputatie 7
Badge +7
Jaren geleden, na een abonnements wijziging, belde ik ook opeens anoniem. Dit heeft maanden geduurt voordat het opgelost was. Alles stond goed in elk systeem. Toch werkte het niet. Heb toen ook de codes voor de telefoon nummers geprogrammeerd. Uiteindelijk heeft een helpdesk medewerker toch het "vinkje" gevonden om het op een normale manier werkend te krijgen. Je moet echt dieper het systeem in dan de eerste lijn helpdesk.

eenvoudigste is om zolang de extra code voor je nummer te programmeren.

Heb de conversatie met Ziggo nog terug gevonden. Zie plaatje.

Reputatie 7

Hi @MarvS en @PieWa, ik regel dat graag voor jullie. Kunnen jullie me een privébericht sturen met het telefoonnummer waar het om gaat plus het bijbehorende klantnummer en adres ter verificatie?

Wel een kanttekening, door de huidige corona calamiteiten ben ik niet dagelijks aan het werk en kan het dus een paar dagen duren voordat ik reageer. Als je haast hebt, neem dan contact op met de Klantenservice (waar het door dezelfde calamiteiten ook drukker is dan normaal).

Reputatie 7

Hi @Jwal, ik zie dat je intussen nog een poging hebt gedaan om dit via de Klantenservice te regelen. Zonder succes, want ze hebben een verkeer formulier gebruikt… Enfin, ik pas het bij dezen aan, moet binnen een paar dagen verwerkt zijn waarna je niet meer anoniem belt!

@Pam.hamers : het is gelukt, dank je wel!

Klopt @emiell, ik volg je nu wel en zie je bericht wel verschijnen.

Uh je volgt mij nog niet :)

Reputatie 7
Hoi allemaal, sorry voor de late reactie. Dit topic is bij mij ergens uit beeld verdwenen, maar er is natuurlijk nog wel actie nodig!

@wien - Jij wilt altijd anoniem bellen (de persoon die jij belt ziet jouw nummer niet). Die optie wordt zsm toegevoegd aan je pakket en dan moet het werken. Ik verwacht dat dit binnen 24u geregeld is, laat maar weten of het inderdaad is gelukt.

@Yardiny - Kun je mij een privébericht sturen met het klantnummer en het telefoonnummer van je schoonmoeder? Zij wil juist wel dat anderen haar nummer zien als zij belt.

@mrinkens - Even voor de duidelijkheid, wil je anoniem bellen of wil je dat de ander jouw nummer in beeld ziet?

@ckeulemans43 en @dheyning - Jullie willen dat de tegenpartij jullie nummer wel in beeld krijgt. Ook voor jullie de juiste optie aangevraagd, hopelijk binnen 24u verwerkt. Ik ben benieuwd!

Mocht ik iemand hebben gemist, laat je horen.
Reputatie 7
Badge +14

@oosteroo 

Haak desnoods ook aan bij dit recentere topic.

Hier ook geprobeerd om anoniem bellen uit te zetten, maar dit lukt niet. @Mark Ziggo kun je hierbij helpen? :)

Hoi,

Ik probeer het anoniem bellen uit te krijgen voor mijn moeder. We kunnen nu dus niet zien of zij een poging doet om ons te bellen. Dit ging dus zaterdag dus bijna goed mis omdat ze onwel was geworden. 

Ik dit gepoogd te regelen via de service desk. De dame gaf aan dat zij dat niet kon.

Begrijp ik het goed dat het wel kan?

Ze zat vroeger bij kpn en daar konden we gewoon zien dat ze gebeld had.

Ook ik heb het probleem dat ik steeds anoniem bel.

 

Hoe kan ik permanent blokkeren nummerweergave uitzetten   … ik heb een zaak, Bel veelal mobiel, maar vast toestel wordt toch regelmatig gebruikt.. #31 is een optie maar niet wenselijk gezien het wisselend aantal nummers

 

Reputatie 7

Klopt @emiell, ik volg je nu wel en zie je bericht wel verschijnen.

Goedemiddag, zou graag anoniem bellen willen uitzetten via MijnZiggo, maar zie hier geen mogelijkheid voor. Hoe te handelen?

 

Vriendelijke groeten

Moderator edit: Tegenwoordig is dit niet meer aan te passen via Mijn Ziggo. Neem contact op met de Klantenservice om anoniem bellen permanent aan of uit te zetten.

---

*31 is om maar één keer anoniem te bellen als de standaard niet anoniem bellen is.
#31 is om een nummer één maal zichtbaar te laten zijn als standaard anoniem is.

Anoniem bellen standaard aan of uitzetten kun je in Mijn Ziggo.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/anoniem-bellen#/

Reputatie 7
Hallo @oosteroo, welkom op onze Community. Je bent bij de klantenservice niet echt in de watten gelegd merk ik, dat is een gemiste kans. Het antwoord is namelijk heel eenvoudig, wat @Be rt aangeeft klopt helemaal en heb ik niets meer aan toe te voegen 🙂 Wil je ons laten weten of het met die tips lukt?
Beste Be rt en Anne, wat jullie voorstellen had ik zelf ook al geprobeerd (zonder succes) voordat ik Ziggo support belde. Het gekke is dat volgens Ziggo bij mij Anoniem bellen al uit staat. Toen ik vertelde van *31 en #31 codes die ik eerder gebruikt had, kende ze dit niet eens! Ik heb toen maar bedankt en opgehangen, het was zonde van de tijd. Dus ik heb nog steeds geen oplossing.
Misschien een rare zet, maar zet anoniem bellen eens aan in Mijn Ziggo en dan na een uur weer uit?

Misschien dat het systeem het dan wel doorheeft wat je wilt, mocht dit niet helpen kan @Anne H Ziggo er misschien nog wat aan doen.

Ik heb zojuist even gekeken op Mijn Ziggo, maar daar is een storing.
Bad request
Your browser sent a query this server could not understand.


Misschien is er morgen een mogelijkheid om dit uit te proberen.

@Derhaag-Doon Neem contact op met Ziggo, zij kunnen dit aan of uit zetten.

Ik kon zojuist weer inloggen in Mijn Ziggo en zag de volgende mogelijkheid:

Geheim nummer instellen

Met een geheim nummer ben je niet te vinden in de (online) telefoongids en door nummerinformatiediensten.

Goed om te weten: als je een geheim nummer aanvraagt, wordt automatisch de optie Anoniem bellen aangezet. Met Anoniem bellen is je telefoonnummer onzichtbaar als je iemand opbelt en is het ook niet te zien op nummermelders.

Daaronder: Geheim nummer aan of uit?
Met een schuifje erachter groen is aan en grijs is uit.
Be rt, Ik heb eerder vandaag mijn account op geheim gezet en ga dat over 24 uur weer terug zetten. Misschien dat dat het oplost. Bedankt voor het meedenken ?
Reputatie 7
Be rt, Ik heb eerder vandaag mijn account op geheim gezet en ga dat over 24 uur weer terug zetten. Misschien dat dat het oplost. Bedankt voor het meedenken ? Hier heb ik ook vertrouwen in! Als dit niet werkt ga ik voor je aan de slag. Benader mij dan via een privébericht.

Reageer