Beantwoord

Anoniem bellen uitzetten vaste telefonie

• 6 maart 2018
  • 82 Reacties
  • 31045x Bekeken

Enige tijd geleden heb ik anoniem bellen aan gezet omdat ik mijn nummer tijdelijk niet door wilde geven als ik belde. Dat heb ik gedaan met de codes de we vroeger daarvoor gebruikte: *31. Nu probeer ik Anoniem bellen weer uit te zetten en lukt het me niet met #31. Wat wel lukt is één nummer bellen met #31#0123456789 en dan wordt éénmalig het nummer meegestuurd. Het structureel weer uitzetten lukt mee niet. Als je klantenservice belt begrijpen ze er niets van, in hun systemen staat dat ik anoniem bellen uit heb staan (dat komt waarschijnlijk omdat ik geen gebruik had gemaakt van de on line tool en die klantenservice in die online tool kijkt). Klantenservice kent de codes niet (!!) dus kan niet helpen. Weet iemand hier hoe ik het han uitzetten?
icon

Best beantwoord door Be rt 6 maart 2018, 14:11

Moderator edit: Tegenwoordig is dit niet meer aan te passen via Mijn Ziggo. Neem contact op met de Klantenservice om anoniem bellen permanent aan of uit te zetten.

---

*31 is om maar één keer anoniem te bellen als de standaard niet anoniem bellen is.
#31 is om een nummer één maal zichtbaar te laten zijn als standaard anoniem is.

Anoniem bellen standaard aan of uitzetten kun je in Mijn Ziggo.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/anoniem-bellen#/

Bekijk origineel

82 Reacties

Reputatie 7

Uh je volgt mij nog niet :)

Oeps… :flushed:

Nu echt @emiell!

Mark Ziggo bedankt voor het oplossen. Anoniem bellen is nu structureel opgeheven. Misschien is het een idee om bij Klantenservice kenbaar te maken hoe te handelen als er een verzoek voor structureel opheffen anoniem bellen binnenkomt. Klantenservice komt er in veel gevallen niet uit. Veel klanten geven het daarna op terwijl er wel een oplossing is zoals gebleken is.

Klopt @emiell, ik volg je nu wel en zie je bericht wel verschijnen.

Uh je volgt mij nog niet :)

Reputatie 7

Klopt @emiell, ik volg je nu wel en zie je bericht wel verschijnen.

Hallo,

Kan je dat ook voor mij regelen?

Ik kan je geen privebericht sturen omdat je mij niet volgt staat er.

Reputatie 7

Hi @MarvS en @PieWa, ik regel dat graag voor jullie. Kunnen jullie me een privébericht sturen met het telefoonnummer waar het om gaat plus het bijbehorende klantnummer en adres ter verificatie?

Wel een kanttekening, door de huidige corona calamiteiten ben ik niet dagelijks aan het werk en kan het dus een paar dagen duren voordat ik reageer. Als je haast hebt, neem dan contact op met de Klantenservice (waar het door dezelfde calamiteiten ook drukker is dan normaal).

Ook ik ben al enige tijd in de weer met klantenservice om anoniem bellen structureel UIT te zetten. ZIj komen daar niet uit ondanks resets, interne doorgeleiding van het probleem etc. Daarom hierbij het verzoek aan een Ziggo-moderator om anoniem bellen ook voor mij structureel UIT te zetten.

Reputatie 7
Badge +14

@oosteroo 

Haak desnoods ook aan bij dit recentere topic.

Reputatie 7
Badge +26

Ik wil graag voor mijn moeder het anoniem bellen uit laten zetten. Dit lukt niet via mijnZiggo.

Kan een van de moderatoren hier mee helpen? @Cecilia Ziggo  of @Mark Ziggo misschien?

Alvast bij voorbaat bedankt.

Een moderator kan dit inderdaad doen, maar het snelste gaat het als u vanaf het toestel van uw moeder 1200 belt en daar het verzoek doet.

Ik wil graag voor mijn moeder het anoniem bellen uit laten zetten. Dit lukt niet via mijnZiggo.

Kan een van de moderatoren hier mee helpen? @Cecilia Ziggo  of @Mark Ziggo misschien?

Alvast bij voorbaat bedankt.

@Pam.hamers : het is gelukt, dank je wel!

@Pam.hamers Ook bij jou heb ik er voor gezorgd dat jouw telefoonnummer zichtbaar wordt voor de personen die jij belt. Binnen 24 uur is dit verwerkt.

Helemaal goed! Het werkt al👍🏻 Bedankt!

​Hoi @AfkeM 
Wat vreemd dat jouw nummer nog niet zichtbaar is voor de personen die jij belt. Je hebt op dit moment een publiek bekend nummer en ook de optie permanent blokkeren nummerweergave staat niet actief. Deze laatste optie zorgt er namelijk voor dat je nummer is afgeschermd voor de personen die je belt. Doordat deze optie niet actief staat zou je nummer dus zichtbaar moeten zijn. Uit je bericht begrijp ik dat dit niet het geval is. Ik heb om die reden de optie laten toevoegen en opnieuw opgezegd. Binnen nu en max. 24 uur is dit verwerkt. 

@Pam.hamers Ook bij jou heb ik er voor gezorgd dat jouw telefoonnummer zichtbaar wordt voor de personen die jij belt. Binnen 24 uur is dit verwerkt.

@Mark Ziggo we zouden graag ook anoniem bellen uitzetten. Er word zo vaak niet opgenomen omdat mensen alleen kunnen zien dat het een prive nummer is. Er word dan al snel aan een callcenter gedacht. Zelfs onze kinderen nemen niet op als ik ze probeer te bellen. Dit begint erg vervelend te worden. Ik krijg het zelf niet gewijzigd. Zou u kunnen helpen?

Goedemorgen, mijn nummer  verschijnt nog steeds als privé op een telefoon, dus het is nog niet geregeld aan de achterkant. Hebben jullie nog gegevens van mij nodig? Ik begreep van niet. Hoop dat het voor het weekend geregeld kan worden. Met vriendelijke groet

Reputatie 7

Bedankt @Joswort, binnen 24u belt je moeder niet meer anoniem.

@Cecilia Ziggo , de adres gegevens zijn toegevoegd

Goedemorgen, 

@Joswort Wil je jouw adresgegevens in jouw profiel vermelden? Dan ga ik hier direct mee aan de slag. 

@AfkeM Bij jou heb ik dit direct kunnen regelen. Binnen 24 uur is dit verwerkt en is jouw telefoonnummer zichtbaar voor de personen die jij belt. 

@Joswort en @AfkeM Ik leg jullie vraag bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen dit uitvoeren voor jullie.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic, nu iets eerder.

Ook wij willen graag anoniem bellen UIT zetten. Ooit aangezet vanwege vrijwilligerswerk bij slachtofferhulp. Nu vanwege horen we steeds vaker dat mensen ons telefoontje niet opnemen omdat het een afgeschermd nummer is. Vanwege ziekte van mijn schoonvader moet het nu zo snel mogelijk uitgezet worden. Via mijn ziggo lukt dit dus niet. Privé bericht aan iemand van Ziggo sturen zoals je hier overal ziet wordt geblokkeerd. graag reactie!

Hoi,

Ik probeer het anoniem bellen uit te krijgen voor mijn moeder. We kunnen nu dus niet zien of zij een poging doet om ons te bellen. Dit ging dus zaterdag dus bijna goed mis omdat ze onwel was geworden. 

Ik dit gepoogd te regelen via de service desk. De dame gaf aan dat zij dat niet kon.

Begrijp ik het goed dat het wel kan?

Ze zat vroeger bij kpn en daar konden we gewoon zien dat ze gebeld had.

Reputatie 7

Hoi @Dselten, met de ingevulde gegevens in je Ziggo Community profiel kan ik helaas geen klantgegevens vinden. Kun je mij een privébericht sturen met het adres, telefoonnnummer en klantnummer waar het om gaat?

Hoi @Mark Ziggo ik zou ook graag anoniem bellen uitzetten. Ik zie de optie om het uit te zetten niet in mijn ziggo. Hopelijk lukt het op deze manier. 

Reputatie 7

Hi @Jwal, ik zie dat je intussen nog een poging hebt gedaan om dit via de Klantenservice te regelen. Zonder succes, want ze hebben een verkeer formulier gebruikt… Enfin, ik pas het bij dezen aan, moet binnen een paar dagen verwerkt zijn waarna je niet meer anoniem belt!

@Mark Ziggo: zag dat deactiveren van anoniem bellen via dit forum aangevraagd kan worden.

Reageer