oosteroo

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Anoniem bellen uitzetten vaste telefonie

Enige tijd geleden heb ik anoniem bellen aan gezet omdat ik mijn nummer tijdelijk niet door wilde geven als ik belde. Dat heb ik gedaan met de codes de we vroeger daarvoor gebruikte: *31. Nu probeer ik Anoniem bellen weer uit te zetten en lukt het me niet met #31. Wat wel lukt is één nummer bellen met #31#0123456789 en dan wordt éénmalig het nummer meegestuurd. Het structureel weer uitzetten lukt mee niet. Als je klantenservice belt begrijpen ze er niets van, in hun systemen staat dat ik anoniem bellen uit heb staan (dat komt waarschijnlijk omdat ik geen gebruik had gemaakt van de on line tool en die klantenservice in die online tool kijkt). Klantenservice kent de codes niet (!!) dus kan niet helpen. Weet iemand hier hoe ik het han uitzetten?
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Moderator edit: Tegenwoordig is dit niet meer aan te passen via Mijn Ziggo. Neem contact op met de Klantenservice om anoniem bellen permanent aan of uit te zetten.

---

*31 is om maar één keer anoniem te bellen als de standaard niet anoniem bellen is.
#31 is om een nummer één maal zichtbaar te laten zijn als standaard anoniem is.

Anoniem bellen standaard aan of uitzetten kun je in Mijn Ziggo.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/anoniem-bellen#/

Bekijk in context

Deduur

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt @Erik S voor de hulp. Nadat je vandaag mij een antwoord had gestuurd blijkt mijn broer ook gebeld te zijn door Ziggo. Zijn voicemail was ingesproken omdat hij niet thuis was. Maar toen hij vanavond thuiskwam blijkt ondertussen ook zijn probleem opgelost te zijn. Fijn dat het op deze manier ineens snel op gelost kon worden. Hopelijk voor andere gebruikers die tegen hetzelfde probleem aanlopen wordt eens een keer de klantenservice goed op de hoogte gebracht van hoe om te gaan met dit probleem.

Bekijk in context

105 Reacties 105
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Moderator edit: Tegenwoordig is dit niet meer aan te passen via Mijn Ziggo. Neem contact op met de Klantenservice om anoniem bellen permanent aan of uit te zetten.

---

*31 is om maar één keer anoniem te bellen als de standaard niet anoniem bellen is.
#31 is om een nummer één maal zichtbaar te laten zijn als standaard anoniem is.

Anoniem bellen standaard aan of uitzetten kun je in Mijn Ziggo.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/anoniem-bellen#/

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo @oosteroo, welkom op onze Community. Je bent bij de klantenservice niet echt in de watten gelegd merk ik, dat is een gemiste kans. Het antwoord is namelijk heel eenvoudig, wat @Be rt aangeeft klopt helemaal en heb ik niets meer aan toe te voegen 🙂 Wil je ons laten weten of het met die tips lukt?
oosteroo
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Be rt en Anne, wat jullie voorstellen had ik zelf ook al geprobeerd (zonder succes) voordat ik Ziggo support belde. Het gekke is dat volgens Ziggo bij mij Anoniem bellen al uit staat. Toen ik vertelde van *31 en #31 codes die ik eerder gebruikt had, kende ze dit niet eens! Ik heb toen maar bedankt en opgehangen, het was zonde van de tijd. Dus ik heb nog steeds geen oplossing.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Misschien een rare zet, maar zet anoniem bellen eens aan in Mijn Ziggo en dan na een uur weer uit?

Misschien dat het systeem het dan wel doorheeft wat je wilt, mocht dit niet helpen kan Anne H Ziggo er misschien nog wat aan doen.

Ik heb zojuist even gekeken op Mijn Ziggo, maar daar is een storing.
Bad request
Your browser sent a query this server could not understand.


Misschien is er morgen een mogelijkheid om dit uit te proberen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Ik kon zojuist weer inloggen in Mijn Ziggo en zag de volgende mogelijkheid:

Geheim nummer instellen

Met een geheim nummer ben je niet te vinden in de (online) telefoongids en door nummerinformatiediensten.

Goed om te weten: als je een geheim nummer aanvraagt, wordt automatisch de optie Anoniem bellen aangezet. Met Anoniem bellen is je telefoonnummer onzichtbaar als je iemand opbelt en is het ook niet te zien op nummermelders.

Daaronder: Geheim nummer aan of uit?
Met een schuifje erachter groen is aan en grijs is uit.
oosteroo
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt, Ik heb eerder vandaag mijn account op geheim gezet en ga dat over 24 uur weer terug zetten. Misschien dat dat het oplost. Bedankt voor het meedenken ?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
oosteroo wrote:
Be rt, Ik heb eerder vandaag mijn account op geheim gezet en ga dat over 24 uur weer terug zetten. Misschien dat dat het oplost. Bedankt voor het meedenken ?
Hier heb ik ook vertrouwen in! Als dit niet werkt ga ik voor je aan de slag. Benader mij dan via een privébericht.
oosteroo
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas Anne (en Be rt), het heeft niet gewerkt. Ik stuur je een PB
Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
Be rt wrote:
Ik kon zojuist weer inloggen in Mijn Ziggo en zag de volgende mogelijkheid:

Geheim nummer instellen

Met een geheim nummer ben je niet te vinden in de (online) telefoongids en door nummerinformatiediensten.

Goed om te weten: als je een geheim nummer aanvraagt, wordt automatisch de optie Anoniem bellen aangezet. Met Anoniem bellen is je telefoonnummer onzichtbaar als je iemand opbelt en is het ook niet te zien op nummermelders.

Daaronder: Geheim nummer aan of uit?
Met een schuifje erachter groen is aan en grijs is uit.


Het klopt wat je schrijft, maar het vreemde is dat in mijn account het tel.nr. op geheim staat, maar dat mijn telefoonnummer toch echt zichtbaar is als ik iemand bel (tenzij ik het in de tel zelf wijzig).
Gem1e

Level 6
  • 101Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes
Ik lees t verkeerd, je wilt anoniem uitzetten i.p.v. aan, sorrryyy..
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
oosteroo wrote:
Helaas Anne (en Be rt), het heeft niet gewerkt. Ik stuur je een PB

We hebben contact gehad en gaan het op de volgende manier aanpakken:

  • Modem resetten.
  • Er wordt nu een geavanceerd toestel gebruik die met CLIR techniek de "Caller ID" kan onderdrukken. Dit gaan we uitzetten in het menu Netdiensten/Net services.
  • Basisstation en toestel volgens handleiding terugzetten naar de fabrieksinstellingen
  • Er is een testtoestel per post onderweg om toestel problemen uit te sluiten.
vasty

Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes
Carola22 wrote:
Be rt wrote:
Ik kon zojuist weer inloggen in Mijn Ziggo en zag de volgende mogelijkheid:

Geheim nummer instellen

Met een geheim nummer ben je niet te vinden in de (online) telefoongids en door nummerinformatiediensten.

Goed om te weten: als je een geheim nummer aanvraagt, wordt automatisch de optie Anoniem bellen aangezet. Met Anoniem bellen is je telefoonnummer onzichtbaar als je iemand opbelt en is het ook niet te zien op nummermelders.

Daaronder: Geheim nummer aan of uit?
Met een schuifje erachter groen is aan en grijs is uit.


Het klopt wat je schrijft, maar het vreemde is dat in mijn account het tel.nr. op geheim staat, maar dat mijn telefoonnummer toch echt zichtbaar is als ik iemand bel (tenzij ik het in de tel zelf wijzig).
Hallo ik wilde een topic starten hierover totdat ik dit hier vond, ik heb inderdaad hetzelfde probleem, zodra ik het vinkje op groen zet dan zou het telefoon nummer niet meer zichtbaar moeten zijn na 24u, echter als je het test op of naar verschillende tel nummers blijkt het "geheim nummer" van jou gewoon zichtbaar ,ik vind dat een zeer kwalijke zaak vooral als je al frequent last hebt van stalkers ,en verder enigste wat wel ok is dat je het nummer niet meer in de telefoongids vind maar afkloppen met ziggo weet je het maar nooit ziggo is als russische roulette soms :nerd:
vasty

Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes
Furthermore, het was inderdaad zo dat deze link zoals oosteroo al vermelde dat je daar dus makkelijk deze instelling kon doen het geheimnummer(*/#31) via https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/anoniem-bellen/#anoniembellenpermanentaanofuitzetten dus instellen maar dit werkt nu dus voor geen meter meer en de functie geheim nummer is nu een wasseneus geworden.
Handmatig de codes toevoegen werkt wel, maar dat snappen of kunnen mijn ouders niet, maar het moet dus ergens in het ziggo telefonie systeem niet goed zitten, wij gebruiken op dit moment de Profoon TX-650 telefoon vanwege de grote toetsen.
En om dit nu op type telefoons enz af te schuiven dat vind ik te gemakkelijk, je zou eigenlijk elke telefoon of dect gewoon moeten kunnen gebruiken.
vasty

Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes
En oja, ik zou graag ook dat Wisselgesprek of de zogeheten driegesprek eraf willen hebben!dat is het meest irritante ooit.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
vasty

Wisselgesprek aan- en uitzetten: https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/wisselgesprek
vasty

Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes
Nuttig antwoord, dan is al vast een deel van het probleem opgelost al bedankt Bert!
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Welkom op onze Community vasty 🙂 Ik begrijp dat je voor je ouders in de pen bent geklommen om te zorgen dat ze niet in de gids staan en anoniem uitbellen.

Wanneer in de Mijn Ziggo omgeving het geheim nummer op aan staan (groen) dan moet de lijn zeker na 2 dagen annoniem gaan uitbellen. Soms is een modem reset nodig. Ik controleer graag of dit behalve in Mijn Ziggo ook in de telefonie centrale goed is ingesteld. Stuur mij daarvoor een privébericht met de postcode en huisnummer van je ouders.
vasty

Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes
Ga ik doen zo, zal gelijk nog even testen ik had het 2 dagen geleden een keer uit en weer aan gezet en een andere telefoon aangesloten om te kijken of dat helpt, maar dan mail je wel het resultaat prive zometeen gr vasty
Jeanetteh

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hmmm… ik heb hetzelfde probleem en al 4x de klantenservice gebeld... De laatste zei dat het probleem sinds half mei bekend was en dat er wordt gewerkt aan een oplossing... Kan iemand dit wat hoger op de priolijst gaan zetten?

Uitgelicht topic