Beantwoord

Anoniem bellen uitzetten vaste telefonie



Toon eerste bericht

31 Reacties

Ik heb het zelfde probleem als oosteroo, al enkele jaren. Ooit gekozen voor anoniem bellen, maar dit kan niet ongedaan worden gemaakt. Ongeveer drie jaar geregeld gebeld met de Ziggo help lijn waarbij het antwoord is dat de instellingen toch echt niet op anoniem staan. Dat zal vast kloppen want op Mijn Ziggo staat telefoon inderdaad niet op anoniem. Ik heb een paar maal geprobeerd de instelling op Mijn Ziggo op anoniem te zetten en drie dagen later weer terug op niet-anoniem. Ook dat hielp niet. Laatste suggestie bij de hulp-lijn was: probeer een ander toestel. Een nieuwe toestel gekocht, aangesloten en ook dat blijkt bij telefoneren bij de ontvanger anoniem/prive te bellen. Gekochte nieuwe toestel stuur ik nu terug. Dat nieuwe toestel stond nog op de fabrieksinstellingen.
Is het mogelijk voor mij (mijn toestel) de onderdrukker van de "Caller ID" uit te zetten?
Ook ik heb het zelfde probleem als boven omschreven.
Ooit gekozen voor anoniem bellen, maar krijg dit niet ongedaan gemaakt.
Eerst via Mijn Ziggo, geen verandering
Nieuw toestel gekocht, instellingen van nieuw telefoontoestel gecontroleerd, geen verandering
Via de helpdesk, modem gereset, geen verandering.
Bij het telefoneren komt steeds tekst "privé-nummer" in het beeldscherm van de ontvanger.
Antwoord van Ziggo is dat de instellingen toch echt op niet anoniem staan.

Hoe kun je anoniem bellen uitzetten ?


Reputatie 7
Wim1H schreef:

Is het mogelijk voor mij (mijn toestel) de onderdrukker van de "Caller ID" uit te zetten?

Dit kun je doen met deze instructies. Je kan dit ook in je adresboek in de telefoon voor enkele nummers programmeren.

Je kan anoniem altijd aan of uitzetten via Mijn Ziggo. De instelling die je daar doet zien wij ook in een hoofdsysteem.Vanuit dit hoofdsysteem bereikt de instelling in uitzonderlijke gevallen de telefonie centrale niet. Dan zien jullie - net als de helpdesk - dat het goed is ingesteld, maar is er onder de motorkap eigenlijk niets gebeurd. Ik kan die instelling wel zien.

Bij Wim1H stond alles goed ingesteld en was het probleem opgelost na een fabrieskreset van zijn telefoon toestel.

@HPG Stuur mij een privébericht met je telefoonummer, postcode, huisnummer en klantnummer dan geef ik het door
Reputatie 5
Badge +1
Jaren geleden, na een abonnements wijziging, belde ik ook opeens anoniem. Dit heeft maanden geduurt voordat het opgelost was. Alles stond goed in elk systeem. Toch werkte het niet. Heb toen ook de codes voor de telefoon nummers geprogrammeerd. Uiteindelijk heeft een helpdesk medewerker toch het "vinkje" gevonden om het op een normale manier werkend te krijgen. Je moet echt dieper het systeem in dan de eerste lijn helpdesk.

eenvoudigste is om zolang de extra code voor je nummer te programmeren.

Heb de conversatie met Ziggo nog terug gevonden. Zie plaatje.

Via netdiensten van je vaste telefonie instellingen kon je alle uitgaande oproepen op anoniem instellen (CLIR). Maar als je CLIR activeert via netdiensten van je vaste telefoon, dan kan je sinds kort zelf niet meer bellen via je vaste telefonie (sinds een paar dagen hoor je geen kiestoon). Gebeld kan je wel worden.

Ik heb een Technicolor TC7200 modem met een Gigaset C620A DECT telefoon.
Eerder heeft de instellingen via netdienst instellingen wel gewerkt, maar sinds kort werkt CLIR niet meer. Ik ben zeer ontevreden. Geheimnummer in Mijn Ziggo staat aan. Daar heb ik niets in veranderd.
Ik moet dus bij Ziggo met nummerweergave bellen, en dat wil ik juist niet.

Telefoon heb ik gereset en modem ook.
Ik krijg binnenkort een testtelefoon van Ziggo en zal daarmee ook testen of anoniem bellen CLIR werkt. Dan kan ik uitsluiten of het probleem bij mijn telefoon ligt of het aan het netwerk van Ziggo ligt.

Als iemand een tip heeft wil ik het graag weten.
We hebben de testtelefoon van Ziggo binnen gehad. Echter ondersteunt deze geen CLIR en heeft het geen display om netdiensten in te stellen. Wel kan er mee gebeld worden.
Het probleem ligt bij Ziggo dus. Ik gebruik mijn oude telefoon zonder netdiensten (CLIR), maar dan is mijn nummer zichtbaar als ik anoniem bel.

Reageer