Beantwoord

Anoniem bellen uitzetten vaste telefonie

  • 6 maart 2018
  • 82 Reacties
  • 30962x Bekeken


Toon eerste bericht

82 Reacties

Ik heb het zelfde probleem als oosteroo, al enkele jaren. Ooit gekozen voor anoniem bellen, maar dit kan niet ongedaan worden gemaakt. Ongeveer drie jaar geregeld gebeld met de Ziggo help lijn waarbij het antwoord is dat de instellingen toch echt niet op anoniem staan. Dat zal vast kloppen want op Mijn Ziggo staat telefoon inderdaad niet op anoniem. Ik heb een paar maal geprobeerd de instelling op Mijn Ziggo op anoniem te zetten en drie dagen later weer terug op niet-anoniem. Ook dat hielp niet. Laatste suggestie bij de hulp-lijn was: probeer een ander toestel. Een nieuwe toestel gekocht, aangesloten en ook dat blijkt bij telefoneren bij de ontvanger anoniem/prive te bellen. Gekochte nieuwe toestel stuur ik nu terug. Dat nieuwe toestel stond nog op de fabrieksinstellingen.
Is het mogelijk voor mij (mijn toestel) de onderdrukker van de "Caller ID" uit te zetten?
Ook ik heb het zelfde probleem als boven omschreven.
Ooit gekozen voor anoniem bellen, maar krijg dit niet ongedaan gemaakt.
Eerst via Mijn Ziggo, geen verandering
Nieuw toestel gekocht, instellingen van nieuw telefoontoestel gecontroleerd, geen verandering
Via de helpdesk, modem gereset, geen verandering.
Bij het telefoneren komt steeds tekst "privé-nummer" in het beeldscherm van de ontvanger.
Antwoord van Ziggo is dat de instellingen toch echt op niet anoniem staan.

Hoe kun je anoniem bellen uitzetten ?


Reputatie 7
Is het mogelijk voor mij (mijn toestel) de onderdrukker van de "Caller ID" uit te zetten?Dit kun je doen met deze instructies. Je kan dit ook in je adresboek in de telefoon voor enkele nummers programmeren.

Je kan anoniem altijd aan of uitzetten via Mijn Ziggo. De instelling die je daar doet zien wij ook in een hoofdsysteem.Vanuit dit hoofdsysteem bereikt de instelling in uitzonderlijke gevallen de telefonie centrale niet. Dan zien jullie - net als de helpdesk - dat het goed is ingesteld, maar is er onder de motorkap eigenlijk niets gebeurd. Ik kan die instelling wel zien.

Bij Wim1H stond alles goed ingesteld en was het probleem opgelost na een fabrieskreset van zijn telefoon toestel.

@HPG Stuur mij een privébericht met je telefoonummer, postcode, huisnummer en klantnummer dan geef ik het door
Reputatie 7
Badge +7
Jaren geleden, na een abonnements wijziging, belde ik ook opeens anoniem. Dit heeft maanden geduurt voordat het opgelost was. Alles stond goed in elk systeem. Toch werkte het niet. Heb toen ook de codes voor de telefoon nummers geprogrammeerd. Uiteindelijk heeft een helpdesk medewerker toch het "vinkje" gevonden om het op een normale manier werkend te krijgen. Je moet echt dieper het systeem in dan de eerste lijn helpdesk.

eenvoudigste is om zolang de extra code voor je nummer te programmeren.

Heb de conversatie met Ziggo nog terug gevonden. Zie plaatje.

Via netdiensten van je vaste telefonie instellingen kon je alle uitgaande oproepen op anoniem instellen (CLIR). Maar als je CLIR activeert via netdiensten van je vaste telefoon, dan kan je sinds kort zelf niet meer bellen via je vaste telefonie (sinds een paar dagen hoor je geen kiestoon). Gebeld kan je wel worden.

Ik heb een Technicolor TC7200 modem met een Gigaset C620A DECT telefoon.
Eerder heeft de instellingen via netdienst instellingen wel gewerkt, maar sinds kort werkt CLIR niet meer. Ik ben zeer ontevreden. Geheimnummer in Mijn Ziggo staat aan. Daar heb ik niets in veranderd.
Ik moet dus bij Ziggo met nummerweergave bellen, en dat wil ik juist niet.

Telefoon heb ik gereset en modem ook.
Ik krijg binnenkort een testtelefoon van Ziggo en zal daarmee ook testen of anoniem bellen CLIR werkt. Dan kan ik uitsluiten of het probleem bij mijn telefoon ligt of het aan het netwerk van Ziggo ligt.

Als iemand een tip heeft wil ik het graag weten.
We hebben de testtelefoon van Ziggo binnen gehad. Echter ondersteunt deze geen CLIR en heeft het geen display om netdiensten in te stellen. Wel kan er mee gebeld worden.
Het probleem ligt bij Ziggo dus. Ik gebruik mijn oude telefoon zonder netdiensten (CLIR), maar dan is mijn nummer zichtbaar als ik anoniem bel.
Hallo,
mijn schoonmoeder heeft hetzelfde probleem als vasty had. Ze wil graag dat de mensen die ze belt wel haar telefoonnummer zien
dit is de situatie:
  • geheim nummer op mijnziggo staat uit
  • ook al eens aan en dagen later weer op uit gezet
  • connectbox al meerdere keren gereset
  • 1e lijn bij ziggo zegt alles staat goed... ligt aan telefoon zeggen ze... Dat lijkt me erg vreemd, omdat het om uitbellen gaat, de mensen die door mijn schoonmoeder gebeld worden zien telefoonnr van mijn schoonmoeder niet en daardoor nemen ze niet op
  • Als je bij uitbellen #31# voor het telefoonnummer zet dan wordt voor dat ene gesprek wel het telefoonnr aan de andere kant weergegeven
wellicht kan @https://community.ziggo.nl/members/anne-h-ziggo-69036 ons ook helpen. De 1e lijns kunnen dat niet... (al meerdere keren gebeld)
@Lycke Ziggo @Yardiny Dit probleem heb ik ook gehad en heb het nog steeds. Het was bij Ziggo als een workaround gefixt. Daarmee denken ze dat ze het gefixt hebben, maar in werkelijkheid was het helemaal niet gefixt. Inderdaad ik had ook een aantal keren de helpdesk gebeld, maar de helpdesk kan je hiermee niet echt helpen, want ze weten het helemaal niet hoe je het kan oplossen. Enigste wat ze doen is een testtelefoon naar je toesturen.

Er is een conflict tussen de Ziggo telefooncentrale en CLIR op je telefoon.
Enigste manier is netdiensten CLIR in of uit te schakelen op je (test)telefoon, dat is wat ik gedaan heb en zelf heb uitgezocht zonder hulp van de helpdesk. Je kan dan anoniem bellen als CLIR op je telefoon is ingeschakeld, maar de Ziggo klantenservice of de alarmnummer 112 kan je met de vaste telefonie van Ziggo dan niet bellen, dan moet je CLIR tijdelijk uitschakelen of je (test)telefoon. Vroeger werkte CLIR perfect, maar nu niet meer, wat intern bij Ziggo niet wordt begrepen.
Hallo,
mijn schoonmoeder heeft hetzelfde probleem als vasty had. Ze wil graag dat de mensen die ze belt wel haar telefoonnummer zien
dit is de situatie:
  • geheim nummer op mijnziggo staat uit
  • ook al eens aan en dagen later weer op uit gezet
  • connectbox al meerdere keren gereset
  • 1e lijn bij ziggo zegt alles staat goed... ligt aan telefoon zeggen ze... Dat lijkt me erg vreemd, omdat het om uitbellen gaat, de mensen die door mijn schoonmoeder gebeld worden zien telefoonnr van mijn schoonmoeder niet en daardoor nemen ze niet op
  • Als je bij uitbellen #31# voor het telefoonnummer zet dan wordt voor dat ene gesprek wel het telefoonnr aan de andere kant weergegeven
wellicht kan @https://community.ziggo.nl/members/anne-h-ziggo-69036 ons ook helpen. De 1e lijns kunnen dat niet... (al meerdere keren gebeld)


Hallo,

Hier hetzelfde probleem als door Yardiny beschreven. We hebben alle stappen geprobeerd en vaak met Ziggo klantenservice gebeld maar krijgen het niet opgelost.
Misschien kan @Anne H Ziggo ons ook helpen met dit probleem?
Hallo,

Hier hetzelfde probleem als meerdere mensen dat ik anoniem bellen niet permanent kan uitschakelen. Alle stappen geprobeerd en vaak met Ziggo klantenservice gebeld maar krijgen het niet opgelost.
Misschien kan @Anne H Ziggo mij ook helpen met dit probleem?
Ik probeer zonder succes om niet anoniem te bellen. Geheim nummer staat UIT, dit wordt ook bevestigd door de helpdesk. Op mijn apparaten (panasonic) staat prive modus OFF.
De helpdesk weet het ook niet meer, maar als ik iemand bel, staat er altijd ANONIEM. Wat kan ik nog doen?!
Reputatie 7
Hoi allemaal, sorry voor de late reactie. Dit topic is bij mij ergens uit beeld verdwenen, maar er is natuurlijk nog wel actie nodig!

@wien - Jij wilt altijd anoniem bellen (de persoon die jij belt ziet jouw nummer niet). Die optie wordt zsm toegevoegd aan je pakket en dan moet het werken. Ik verwacht dat dit binnen 24u geregeld is, laat maar weten of het inderdaad is gelukt.

@Yardiny - Kun je mij een privébericht sturen met het klantnummer en het telefoonnummer van je schoonmoeder? Zij wil juist wel dat anderen haar nummer zien als zij belt.

@mrinkens - Even voor de duidelijkheid, wil je anoniem bellen of wil je dat de ander jouw nummer in beeld ziet?

@ckeulemans43 en @dheyning - Jullie willen dat de tegenpartij jullie nummer wel in beeld krijgt. Ook voor jullie de juiste optie aangevraagd, hopelijk binnen 24u verwerkt. Ik ben benieuwd!

Mocht ik iemand hebben gemist, laat je horen.
@Mark Ziggo Het gaat om zichtbaar bellen ingesteld te krijgen ipv anoniem. Ik kan eventueel in een pb het klantnummer en telefoonnummer doorgeven want het gaat om het account van mijn ouders.
Reputatie 7
@Mark Ziggo Het gaat om zichtbaar bellen ingesteld te krijgen ipv anoniem. Ik kan eventueel in een pb het klantnummer en telefoonnummer doorgeven want het gaat om het account van mijn ouders.
Graag, ik zie je privébericht tegemoet!
Wil ook graag altijd anoniem bellen, maar zie die optie niet in mijn ziggo. Graag toevoegen
Reputatie 7
Wil ook graag altijd anoniem bellen, maar zie die optie niet in mijn ziggo. Graag toevoegen
Wordt zsm toegevoegd, zou binnen 24u verwerkt moeten zijn.
kwam dit draadje tegen, bij mij is dit ook al een tijd hetzelfde probleem. Wil niet anoniem bellen, dat lukt nu alleen als ik de extra code meestuur. We hebben een Gigaset c620A. Graag jullie hulp, @Mark Ziggo
Reputatie 7
Wordt geregeld @yvettecy!
Ik kwam hierop uit. Sinds kort bij Ziggo om vast te bellen. Maar mijn telefoon wordt door anderen alleen als anoniem gezien, andersom kan ik wel zien wie er belt. Bij mijn vorige provider XS4ALL werkte het wel.
Dus hoe kan het zo ingesteld worden dat ik niet meer anoniem bel?
Reputatie 7
Hoi @joopnoordzij, bedankt voor het gesprek zojuist! Deze instelling wordt z.s.m. aangepast zodat je niet langer anoniem belt.
Hoi @joopnoordzij, bedankt voor het gesprek zojuist! Deze instelling wordt z.s.m. aangepast zodat je niet langer anoniem belt.
Enige tijd geleden hebben wij ook aangevraagd om anoniem bellen uit te zetten. Dat is gebeurd maar blijkt niet te werken. Bij ons zal dezelfde actie als bovenstaand nodig zijn. Verzoek aan @Mark Ziggo om voor ons dit uit te voeren. Alvast onze hartelijke dank.
Reputatie 7
Enige tijd geleden hebben wij ook aangevraagd om anoniem bellen uit te zetten. Dat is gebeurd maar blijkt niet te werken. Bij ons zal dezelfde actie als bovenstaand nodig zijn. Verzoek aan @Mark Ziggo om voor ons dit uit te voeren. Alvast onze hartelijke dank.
Ik lees het in onze administratie, helaas is ook hier net het verkeerde verzoek ingediend en bel je zodoende nog steeds anoniem.

De optie "permanent blokkeren nummerweergave" wordt ook bij jou zsm verwijderd waarna je niet meer anoniem zult bellen!
Ik heb dit probleem ook al eens gehad en bel sindsdien gewoon anoniem via anoniembellen.nl. Probleem opgelost!
Voor mijn moeder probeerde ik ook al een paar keer anoniem bellen uit te zetten. Ik heb ook al een paar keer geprobeerd anoniem bellen aan- en uit te zetten, zonder resultaat. In haar gebruikersprofiel staat anoniem bellen uit, maar toch blijft ze anoniem bellen.

Ik kwam op dit topic uit. Kan @Mark Ziggo mij misschien ook helpen? Mijn moeder vindt het erg vervelend dat het lijkt alsof ze voor een callcenter werkt 🙂
Reputatie 7
Hi @HarryM, ik kan je moeder vast helpen. Stuur je mij een privébericht met de klantgegevens en het telefoonnummer van je moeder?

Reageer