etienne.stouten

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

1 van de 2 vaste telefoonlijnen is niet meer bereikbaar

Twee vaste lijnen via connect box hebben het altijd goed gedaan.

Sinds vrijdag is mijn eerste vaste nummer (standaard lijn 1) niet meer bereikbaar voor de buitenwereld. Kan wel nog naar buiten bellen. *21* geeft bevestiging, maar als er gebeld wordt komt geen reactie. beller krijgt geen enkele toon.

Mijn tweede nummer (Lijn 2) is bereikbaar zoals altijd. 

Bekabeling is niets veranderd, modem reset lost niets op, TV, Wifi en internet prima

?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FredHgl

Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn moeder en als ik nu de klantenservice bel krijg ik een bandje te horen met de tekst “door een algemene telefoniestoring kan het zijn dat u niet gebeld kunt worden”. Wel weer erg jammer dat ik dit eerder niet van Ziggo te horen kreeg omdat het dus schijnbaar wel bekend was 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Staan beide lijnen nog actief in uw Connectbox vermeld? 
 

Heeft u de Connectbox al hersteld naar fabrieksinstellingen?

etienne.stouten
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

beste Jan. Hoe kan ik zien of beide lijnen nog actief zijn?

Your Connect Box status
modem.svg   Wireless (On (2.4 and 5GHz))
  Internet (Online)
  Telephony (Ready)
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
etienne.stouten wrote:

beste Jan. Hoe kan ik zien of beide lijnen nog actief zijn?

Your Connect Box status
modem.svg   Wireless (On (2.4 and 5GHz))
  Internet (Online)
  Telephony (Ready)

Door in te loggen in uw modem. Dat heeft u zo te zien gedaan en  telefoon geeft aan ready. Ik weet niet of de lijnen apart worden aangegeven, ik heb er maar één. 
Een herstart of een reset naar fabrieksinstellingen al geprobeerd? 
Heeft u een defect in het telefoontoestel al uitgesloten door deze om te wisselen?

etienne.stouten
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb inderdaad ook al beide toestellen omgewisseld. Beide toestellen en bedrading doen het (op lijn 2). Heb box aan en uit gezet. wat bedoeld u met reset?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
etienne.stouten
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank, maar ook een reset / terug naar fabrieksinstellingen veranderd niets. 

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Mijn ideeën zijn uitgeput. De helpdesk kan u waarschijnlijk verder helpen of een nieuwe modem sturen.

etienne.stouten
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

in ieder geval hartelijk dank voor meedenken

FredHgl

Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

Je hebt er niets aan, maar mijn moeder van 89 kan sinds vrijdag ook niet meer gebeld worden op haar vaste nummer alleen krijg je dan te horen “het door u gekozen nummer is niet in gebruik”. Zelf bellen lukt wel en internet werkt ook prima. Hier is verder ook niets veranderd in de bekabeling etc. en alle stappen ook al doorgenomen zonder resultaat. Toen ik gisteren de klantenservice belde kreeg ik wel te horen dat er meer zijn die niet gebeld kunnen worden maar tot op heden is het nog niet opgelost. Ik ga er wel vanuit dat het probleem bij Ziggo ligt.

etienne.stouten
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Terugkoppeling hotline.

Intern bekend dat Ziggo een storing heeft.

Had gisteren opgelost moeten zijn. Er zijn nog 40.000 anderen met hetzelfde probleem. 

Toch handig om te weten dat je zakelijk niet bereikbaar bent. 

FredHgl

Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn moeder en als ik nu de klantenservice bel krijg ik een bandje te horen met de tekst “door een algemene telefoniestoring kan het zijn dat u niet gebeld kunt worden”. Wel weer erg jammer dat ik dit eerder niet van Ziggo te horen kreeg omdat het dus schijnbaar wel bekend was 

etienne.stouten
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verdiend inderdaad geen schoonheidsprijs en zulke problemen dienen direct gemeld te worden.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @etienne.stouten

 

Wat ontzettend balen dat het je zo moeilijk wordt gemaakt om te telefoneren. Ik kan mij voorstellen dat dit erg hinderlijk is. 

 

Zoals @FredHgl al aangeeft, ging dit om een storing aan onze kant. Hierdoor kon je nog wel zelf bellen, maar niet meer gebeld worden door anderen. 

Ik zie dat dit probleem gisteren opgelost zou moeten zijn. Hoe gaat het nu? 

etienne.stouten
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Na enkele dagen onbereikbaar geweest te zijn kunnen onze klanten ons nu weer bereiken.

Ik kan de schuld hiervan alleen maar bij Ziggo leggen. Mijn internationale relaties hebben daar echter weinig boodschap aan.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Fijn dat het weer werkt. Neemt niet weg dat het heel vervelend is dat dit gebeurd is @etienne.stouten!

Uitgelicht topic