Beantwoord

Ziggo Next box reageert niet

  • 26 september 2019
  • 9 Reacties
  • 500x Bekeken

Sinds vandaag reageert de box nergens meer op. Ik kan alleen nog Nederland 1 kijken, zappen naar een andere zender gaat niet. Zowel via zap knoppen als het indrukken van de zendernummers werkt niet.
Ook de spraakfunctie werkt niet.
Ik heb de box al aan en uit gezet. Alle kabels los gehaald en na 10 minuten opnieuw alles erin gestopt. Maar na het opnieuw opstarten van de box blijf ik deze problemen houden. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, heb het nu wel gehad met de programma's op Nederland 1 en zou graag even iets anders willen kijken 😉
icon

Best beantwoord door Be rt 26 september 2019, 22:29

Het lijkt er meer op dat de afstandsbediening niet lekker is.
Kun je eens een minuutje de batterijen eruit halen?

Op de Next zit ook een + en een - knop waar je je zenders mee wijzigen.

Mocht dit niet helpen, kun je hem op de fabrieksinstellingen zetten.
Alle eigen instellingen, geplande en bewaarde opnames, worden bewaard.
Behalve inloggegevens van b.v. Netflix.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Het lijkt er meer op dat de afstandsbediening niet lekker is.
Kun je eens een minuutje de batterijen eruit halen?

Op de Next zit ook een + en een - knop waar je je zenders mee wijzigen.

Mocht dit niet helpen, kun je hem op de fabrieksinstellingen zetten.
Alle eigen instellingen, geplande en bewaarde opnames, worden bewaard.
Behalve inloggegevens van b.v. Netflix.
Het lijkt niet de afstandsbediening te zijn. Heb een kwartier geleden 4 ingedrukt, in de hoop dat hij naar rtl 4 zou gaan... En zojuist springt hij dus naar rtl 4. Ben in ieder geval van Nederland 1 af, maar als ik per zenderwisseling 15 minuten moet wachten wordt het wel erg dol.
Reputatie 7
Badge +35
Alles proberen SVP, je weet nooit waar de communicatiestoring zit, in de AB of in de Next?
Zender niet goed of ontvanger niet goed????
De AB werkt als een zender en niet met infrarood naar de Next.
Vandaag blijven de problemen. Heb de afstand bediening batterijen eruit gehad voor de hele dag, box ontkoppeld gehad dus zonder stroom, hdmi en coaxkabel. Nu na een halve dag uit te hebben gestaan weer ingeschakeld, kan nog steeds niet van zender wisselen. Als hij dan al reageert is het echt pas na ruim 10 minuten. On demand doet het wel. Het beeld met het verboden stil te staan teken krijg ik als ik zender 14 ziggo sport in tik. Wil ik dan zappen dan krijg ik wel de zenders te zien die erop volgen, maar geen programma en geen beeld.

Reputatie 7
Badge +35
Dat is een heel ander beeld dan ik uit je eerste bericht begreep.

Heb je de Next al een keer naar de fabrieksinstellingen gezet?

Als dat niet helpt, kan het nog zijn dat de Next niet geheel je abonnements instellingen heeft ontvangen.

Ga naar Mijn Ziggo en Producten, scroll naar onder tot bij je Next en klik op de link die ervoor staat, dan op de volgende pagina op Opnieuw ophalen.

Mocht dit niet werken, laat het hier weten, dan kan een Ziggo moderator morgen eens kijken wat er nu eigenlijk niet goed gaat.
We hebben geprobeerd hem naar fabrieksinstellingen te zetten, maar sindsdien loopt hij helemaal vast en geeft hij de code aan dat hij de update niet kan ophalen. We hebben ziggo zelf gebeld en er komt komende week een monteur. Tot die tijd ziggo go via de laptop en tablet.
Reputatie 7
Badge +35
Ik leg je probleem toch even bij een Ziggo moderator neer, het lijkt me meer een niet goed doorlopen activatie en daar kan een monteur niet direct iets aan doen.

Morgen komen ze langs en kunnen uitsluitsel geven wat mogelijk de oorzaak is.
Reputatie 7
Hallo @Noukietak welkom op de Community. Bedankt voor je geduld in deze situatie, want al met al kun je al een tijdje geen tv kijken natuurlijk. Op verzoek van @Be rt heb ik gekeken of de activatie goed is doorlopen. Dat is het geval, digitaal gezien is de installatie aan onze kant helemaal in orde. De kans is groot dat we met een hardware defect te maken hebben, een monteur is nog steeds een goed idee. We lezen graag mee hoe de afspraak verloopt komende 3 oktober.
Reputatie 3
Badge +1
Je kunt zolang wellicht digitaal kijken als je de coaxkabel direct in de tv plugt.