trebje

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo modem en Onkyo app

Goededag

Er is een monteur geweest die rade aan van mijn router de wifi uit te schakelen en de dhcp server ook uit te zetten ,mijn pc zit bedraad gekoppeld aan de router die blijft het gewoon doen en de verdere draadloze apparaten gekoppeld aan het ziggo modem .Nu heb ik een probleem ik heb een netwerk receiver OnkyoTX-NR535 die werkt wel via de router en afstandbediening maar ik kan bv geen Spotify luisteren want die werkt via de Onkyo app maar die krijg ik nu niet gekoppeld op het Ziggo netwerk.

Weet iemand de oplossing hoe ik dit voor elkaar krijg.

Alvast bedankt voor jullie reactie

mvg Bert

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
trebje
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

opgelost

Had de internetkabel nog in de Onkyo zitten die verwijderd nu werkt alles.

mvg Bert

Bekijk in context

5 Reacties 5
trebje
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

opgelost

Had de internetkabel nog in de Onkyo zitten die verwijderd nu werkt alles.

mvg Bert

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Fijn dat het werkt.

Het is wel vreemd, de Onkyo verbind nu via wifi niet bedraad dat zou voor de app niet uit mogen maken. De app was voorheen vermoedelijk gekoppeld via de netwerknaam en IP bereik van de eigen router, deze opnieuw koppelen aan de Ziggo netwerknaam en ip bereik zal genoeg zijn geweest, daarom het advies de DHCP uit te zetten.

Je hebt zo begrijp ik het een eigen router als wifi accespunt/switch na de Ziggo modem/router.

De DHCP van de eigen router uit ga ik in mee, de wifi daarvan uit is zeer vreemd. Dan heb je nu mogelijk een veel te dure netwerk switch. De eigen router staat neem ik aan niet naast de Ziggo modem/router.

 

trebje
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag RoWi

Bedankt voor je reactie. 

Ik heb de router wel in de zelfde ruimte staan, ik kan het wel begrijpen wat je zegt en ik laat het nu zo zoals het nu is omdat het nu allemaal prima werkt waar ik blij mee ben het is frusterend als je apparatuur niet werkt. 

Grt Bert 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Precies daar gaat het om.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Goedemorgen @trebje en welkom op de Community.

Wat fijn dat je het probleem zo snel hebt opgelost! Knap staaltje werk. Mocht er in de toekomst nog iets zijn waar je mee zit, laat het gerust weten op deze Community. Experts zoals @RoWi. en de moderators denken graag met je mee .

Uitgelicht topic