wicoheemskerk

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo afstandbediening moet Samsung soundbar aansturen

Ik heb mijn Ziggo Horizon mediabox met HDMI gekoppeld aan onze Samsung tv en de tv via een HDMI ARC gekoppeld aan de Samsung soundbar. Verder zit er ook tussen de Ziggo Horizon en de Samsung soundbar een optische audio verbinding.
Wanneer wij tv kijken, dan kan ik met de Ziggo afstandbediening ook de tv en de soundbar (volume) bedienen.
Wanneer ik radio luister via de Ziggo Horizon, dan komt het geluid via de optische audio verbinding wel uit de soundbar, maar ik kan het volume niet regelen met de Ziggo afstandbediening.
Het liefst zou ik, net als bij tv kijken, alles met de Ziggo afstandsbediening willen aansturen.
Iemand een tip?
3 Reacties 3
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
En als je de code 2448 opnieuw programmeerd lukt het dan wel. Kan zijn dat de soundbar andere code heeft.

De TV en media box werken wel op code 2448
wicoheemskerk
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor jouw reactie.

De tv, soundbar en mediabox werken prima met de Ziggo afstandsbediening waar inderdaad code 2448 is gebruikt, maar dan alleen wanneer de tv ook aanstaat.
Daarom zou ik verwachten dat de Samsung soundbar ook direct en zonder dat de tv aanstaat zou werken in combinatie met de mediabox voor het luisteren naar de radio kanalen van Ziggo.
Ik zou verwachten dat de code 2448 op alle infrarood afstandsbedieningen en zeker die van Ziggo zou werken met Samsung tv's en soundbar's.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Heel appart ja, misschien dat er nog code in het boekje van de soundbar zit, want Samsung heeft diverse apparaten. Gelukkig komen nog meer mensen in dit topic voor advies ?

Uitgelicht topic