bartvm68

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Yamaha RX-V365 aansluiten op Mediabox Next

Ik wil mijn mediabox Arris DCX960 koppelen aan mijn versterker om zo het geluid te kunnen versterken. Hoe kan ik dat doen?

de HdMI aansluiting gaat naar de tv. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Uit de handleiding, de optische hoef je niet aan te sluiten.

Gezien de leeftijd van de receiver zal hij geen 4k doorgeven.

 

 

 

Bekijk in context

27 Reacties 27
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als je ook nog even aangeeft welke versterker je hebt is het makkelijker daar antwoord op te geven.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Een oplossing is: 

HDMI kabel van mediabox naar TV

HDMI kabel van TV HDMI-ARC naar HDMI-ARC van versterker, als die mogelijkheid niet aanwezig is, kan ook een optische kabel tussen TV een versterker worden gebruikt.

Maar, zoals @Steefb  al aangeeft, u kunt een specifieker antwoord krijgen als we weten welke apparatuur u heeft.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Als de versterker alleen analoge Inputs heeft, kan een analoge geluidskoppeling worden gemaakt met TV of Next.

Bij een, evt extra, analoge of optische geluidskoppeling Next<->Versterker, kan naar Digitale Radio worden geluisterd zonder de TV hoeven aan te zetten.
Radiozender oproepen met spraakbesturing.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Een mediabox Arris DCX960 is toch niet de Next @hanh … 

 

Maar het mooist vind ik het altijd als er een directe verbinding word gemaakt tussen mediabox en versterker/receiver o.i.d. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Willem-A wrote:

Een mediabox Arris DCX960 is toch niet de Next.

 Willem. Het is 'm wel

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Steefb wrote:
Willem-A wrote:

Een mediabox Arris DCX960 is toch niet de Next.

 Willem. Het is 'm wel

 

Oke! Dank @Steefb . Wist ik niet.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @bartvm68 

Welkom op de Community. Dat moet vast en zeker lukken, je versterker aansluiten op de Mediabox Next. Zoals je leest kan het op meerdere manieren. Is het je inmiddels gelukt?

bartvm68
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Fijn, al die reacties!

 

Mijn versterker is een Yamaha RX-V365. Deze heeft geen HDMI ARC.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Uit de handleiding, de optische hoef je niet aan te sluiten.

Gezien de leeftijd van de receiver zal hij geen 4k doorgeven.

 

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Een afbeelding zegt soms meer dan 1000 woorden @Steefb! Heel fijn dat je deze hebt gedeeld. Laat je ons weten of het hiermee is gelukt om jouw Yamaha RX-V365 aan te sluiten op de Mediabox Next @bartvm68 ? 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Next->HDMI->Yamaha kan problemen geven met 4k Video bronnen. Zie Steef.

Dus Next->HDMI->TV
TV en/of Next bij voorkeur Optische  of Analoge Audio koppeling geven aan Yamaha.

hanh wrote:

Als de versterker alleen analoge Inputs heeft, kan een analoge geluidskoppeling worden gemaakt met TV of Next.

Bij een, evt extra, analoge of optische geluidskoppeling Next<->Versterker, kan naar Digitale Radio worden geluisterd zonder de TV hoeven aan te zetten.
Radiozender oproepen met spraakbesturing.

 

bartvm68
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dank, zal eens proberen. Ik heb geen optische kabel, dus kan heel even duren.

bartvm68
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

OK, heb gisteren even gekeken of de aansluitingen op het plaatje aanwezig zijn. Op de Mediabox zie ik geen “optical” aansluiting. Wel een D.Audio. Is dat hetzelfde?

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Op de Mediabox zie ik geen “optical” aansluiting. Wel een D.Audio. Is dat hetzelfde?

Ja. Op de Next wordt de Optische Audio Output poort D.Audio genoemd (Digital Audio).

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Nog een tip Bart, af en toe even een stofzuiger over je Next halen. Grote kans anders dat je last krijgt van een lawaaierige ventilator in de toekomst.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
MaxH wrote:

Nog een tip Bart, af en toe even een stofzuiger over je Next halen. Grote kans anders dat je last krijgt van een lawaaierige ventilator in de toekomst.

 

Ik wou het niet zeggen…  Maar prima tip @MaxH !  (PS: alleen het uiteinde van de stofzuigerslang mag ook). 

bartvm68
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dank je wel allemaal. Dit is mijn eerste ervaring met de community en het is een hele positieve!

 

Ik heb een optische kabel besteld en vrijdag kan ik hopelijk de audio gaan versterken. Zal nog even terugkoppeling geven.

En de stofzuiger hanteren! Goede tip.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
MaxH wrote:

Nog een tip Bart, af en toe even een stofzuiger over je Next halen. Grote kans anders dat je last krijgt van een lawaaierige ventilator in de toekomst.


Wel dan opletten, dat je de ventilator met de stofzuiger niet over de toeren jaagt. Anders veroorzaak je t.z.t. zelf, wat je probeer te voorkomen.
Zet de ventilator even voorzichtig ‘vast’ met b.v. een rietje, voordat je daar ( met de stofzuiger ) in de buurt komt. Of mijd gewoon de directe in/uitgang van de ventilator.

bartvm68
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vandaag alles aangesloten en getest. Het werkt!

 

Hartelijk dank allen! Kudos!

Uitgelicht topic