1
Vraag
2
Reacties
Brobbel

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Yamaha Receiver geen internet

Hallo,

ben sinds een maand aangesloten bij Ziggo. hiervoor jaren bij KPN.
echter nu heb ik even een probleem met mijn Yamaha receiver. deze zit wel in netwerk echter heeft deze geen toegang tot het internet. deze problemen had ik bij de KPN niet.

bij het inloggen op de Connect Box wordt bij aangesloten de receiver unknown beschreven.

hoop dat iemand mij kan helpen.
alvast bedankt
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Brobbel
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
OPGELOST. op één of andere manier heeft de YAMAHA receiver een ander IP adres aangenomen bij het connecten. het IP adres van de receiver kwam niet overeen met het IP adres in het modem.
ik heb inderdaad het IP adres in de receiver handmatig aangepast en daarnaast DNS aangepast conform onderstaande
DNS (P): 8.8.8.8
DNS (S): 8.8.4.4

iedereen heel hartelijk bedankt voor de adviezen en meedenken.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik denk dat de receiver opnieuw ingesteld moet worden. Dus alle netwerkinstellingen instellingen verwijderen, en opnieuw installeren.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Hallo Brobbel wat voor yamaha heb je thuis staan
Brobbel
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Steefd en Rodney,

alvast bedankt voor jullie reactie.
@Steefb. Dit dacht ik dus ook en heb de receiver geheel gereset. maar helaas zelfde probleem.

RodneyFortuna ik heb een YAMAHA AV receiver RX-V479.

in het modem staat zowel 2.4GHz als 5GHz aan dit vanwege niet alle apparaten 5GHz compatible zijn waaronder de receiver,

alvast bedankt.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Ik heb mijn Yamaha RX-2040 met bekabeling aangesloten, net als alle andere apparatuur, maar het zou gewoon moeten werken natuurlijk.

Neem aan dat je al in de handleiding hebt gezocht, zeg maar gerust een boekwerk :grin:
Brobbel
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik heb ook een UTP kabel aangesloten echter ook met de kabel hetzelfde probleem.
ik heb wel de beide SSID namen (2,4 als 5GHz) dezelfde naam gegeven. zou dit ook een probleem kunnen zijn?
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
mmmm gebruikershandleiding blz 25 zeker met kabel zou die het eigenlijk zelf op moeten pakken, weet je zeker dat je kabel goed is
Brobbel
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik zal even een andere UTP kabel proberen. heel hartelijk bedankt voor het meedenken.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
En is het al gelukt of werkt het nog steeds niet
Brobbel
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nee, helaas niet 2 verschillende kabels gebruikt. morgen maar weer even verstand op 0 en weer opnieuw beginnen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Je kan morgen nog ff kijken of DHCP aan staat en anders uit zetten en handmatig een ipadres subnet en gateway invoeren.
Check ook de netwerknaam, die is standaard nogal lang bv KX-VXX 8F289F misschien dat de connectbox moeite heeft met deze lengte of de speciale tekens.
Brobbel
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
OPGELOST. op één of andere manier heeft de YAMAHA receiver een ander IP adres aangenomen bij het connecten. het IP adres van de receiver kwam niet overeen met het IP adres in het modem.
ik heb inderdaad het IP adres in de receiver handmatig aangepast en daarnaast DNS aangepast conform onderstaande
DNS (P): 8.8.8.8
DNS (S): 8.8.4.4

iedereen heel hartelijk bedankt voor de adviezen en meedenken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic