Beantwoord

WiFi verbinding met HEOS lukt niet.

  • 3 januari 2019
  • 7 Reacties
  • 237x Bekeken

Ben in het bezit van een HEOS installatie en voorheen was alles verbonden maar nu is een van de speakers niet meer te verbinden (subwoofer) Als ik de box verbind met de kabel dan gaat dat wel alleen kan ik hem dan niet gebruiken. Hij moet dan via de WiFi en dan gaat hij er gelijk af. Wat hebben we al gedaan: Modem terug naar fabrieks instelling.
Ook gaat hij geregeld even van de WiFi af en dan hebben we geen muziek meer. Na een minuut gaat hij er wel weer op maar moet hem dan wel weer aanzetten. Hoor graag wat te doen om dit probleem op te lossen..
PS Hebben de speaker in een ander net werk geprobeerd en dan werkt hij wel.
icon

Best beantwoord door Robertvanarkel 15 januari 2019, 17:50

Even een update. Heb een nieuwe router ontvangen en gemonteerd. Vandaag alles opnieuw (HEOS) ingeleert.
Tot nu toe werkt hij weer als vanouds.
Ben opgelucht.
Ziggo bedankt voor het mee denken.
Weer een tevreden klant😀👍
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +19
@hanh kun jij hier wat mee? Ik ben erg van de audio, maar hemeltjelief, wat word het mensen allemaal ingewikkeld gemaakt. Alles moet via het Internet en daarmee zijn de problemen vaak niet van de lucht...
Zijn de namen van de SSIDs voor 2.4 en 5 Ghz gelijk?
Maak ze dan verschillend en probeer nog eens.

Verder zijn er tips om matige Wifi verbindingen te verbeteren.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/valt-je-wifi-weg-lees-dit-topic-22640

Wifi verbindingen zijn toch een beetje een zorgenkind.
Het is jammer dat je de bekabelde verbinding met de HEOS alleen kunt gebruiken om hem in te stellen en niet als alternatieve solide netwerkkoppeling ipv via Wifi.

By the way. Deze diskussie over idem loopt helaas dood.
https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/heos-by-denon-kan-geen-verbinding-maken-34249
Je kunt aanhaken en vragen of er al een oplossing is.

Tot slot nog een teleurstellende mededeling. Je ziet via Google wel wat meer problemen zoals jij die ervaart. Bv deze belooft niet veel goeds:
https://www.homecinemamagazine.nl/vraag-en-antwoord/heos-systeem/
Zegt natuurlijk niet alles, maar baart wel zorgen.

Gr Han
Ha die Han

Bedankt voor je antwoord en ga kijken of er nog een oplossing is waar ik de installatie heb gekocht. Misschien wel inruilen. Zie ook zo snel geen
oplossing voor dit probleem.
Bedankt voor je reactie
Hier het vervolg:
Ben terug gegaan naar de winkel hebben de sub daar aan gesloten (ook klant van Ziggo) en deed het gelijk.
Heb een andere sub mee genomen en ook die doet het niet bij mij.
Conclusie er moet iets fout zitten met de router?
Ben eigenlijk ten einde raad daar ik bij Ziggo geen oplossing heb gekregen tot op heden.

Wat nu weet iemand raad?

misschien overstappen?

?
Zijn de namen van de SSIDs voor 2.4 en 5 Ghz gelijk?
Maak ze dan verschillend en probeer nog eens.

Gedaan & zonder succes?

Zie in je profiel Ubee EVW321B
Is al een wat ouder type met ouderwetse tragere Wifi dan thans mogelijk is.
Die kun je laten vervangen door een ConnectBox.
Is soort van noodgreep. Op zich zou die Ubee nog prima kunnen zijn.
En de ConnectBox kan nog steeds een probleem geven.

Misschien is dit wel een oplossing icm de Ubee: betere Wifi in de buurt van HEOS.
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/
Ik raad sterk die met een UTP/Internetkabel aan.
Die via het stopcontact kan gezeur geven. je kunt uitproberen.

Voor vervanging Ubee.
Op te geven motief: wil betere Wifi.
www.ziggo.nl/chat
Snel response en 24/7 bereikbaar.

Gr Han
Reputatie 7
[h4]Hey @Robertvanarkel . Hoe gaat het nu? 🙂 [/h4]
Even een update. Heb een nieuwe router ontvangen en gemonteerd. Vandaag alles opnieuw (HEOS) ingeleert.
Tot nu toe werkt hij weer als vanouds.
Ben opgelucht.
Ziggo bedankt voor het mee denken.
Weer een tevreden klant😀👍