SimRick

Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

WD TV Live Hub verbinden met het netwerk lukt niet?

Ik ben in het bezit van een Connect Box, alles werkt perfect, alleen mijn mediaplayer, een WD Tv Live Hub, waarvan, als ik de netwerkkabel erop aansluit, het apparaat gelijk vast slaat, en bij een herstart in de bootmodus blijft hangen, trek ik de kabel er weer uit, reset het apparaat zich en werkt ie weer normaal…..wat is hier aan de hand? Ik heb diverse fora bezocht om te kijken of een draadloze usb adapter een oplossing zou zijn, maar daar word ik niet wijzer van.

50 Reacties 50
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Raar, lijkt toch bug in de WD. Kun je hem niet via wifi verbinden?

Misschien even nagaan of de WD de laatste firmware heeft.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @SimRick

Allereerst welkom op de Community! 

Wat gek dat het apparaat gelijk vast slaat als je de ethernetkabel hierop aansluit. Kun je toelichten of dit gebeurd als je de WD TV Live Hub uitgeschakeld hebt en dan de kabel aansluit en deze opstart of dat je de kabel aansluit als het apparaat al ingeschakeld is?
Als ik online de gebruikershandleiding van het apparaat er bij zoek en wordt er aangegeven dat het mogelijk moet zijn om het apparaat te verbinden met de ethernetkabel of een draadloze USB-adapter met het internet. Ook ben ik benieuwd naar hoe het apparaat wordt aangesloten met de ethernet kabel op ons modem. Is dit rechtstreeks of zit hier nog een ander apparaat tussen? 

SimRick
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank Rolf en Gianna voor jullie reactie, de WD heeft de laatste firmware, het vastlopen van de player gebeurd zowel als ik het apparaat aanzet, en ook als het apparaat reeds aan staat en dan de kabel inplug. Met mijn vorig modem ( weet niet meer precies welk type modem dit was ) werkte een bekabelde verbinding super, dus heb een vermoeden dat het aan de nieuwe modem ligt, maar mijn kennis is niet van dusver dat ik dat goed kan onderbouwen. Ik heb het ook geprobeerd met diverse usb adapters om het draadloos te doen, maar welk type adapter ik ook gebruik ( heb er inmiddels 3 geprobeerd en de website van WD  geeft een hele lijst met zogenaamd compatible modellen, die volgens vele fora gebruikers dus niet werken) geen van de drie werkt…….de player word rechtstreeks, dus zonder tussenkomst van andere apparaten, aangesloten, kabel van hooguit 2 meter.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Duidelijk, bedankt voor het laten weten @SimRick . Ook met dit modem moet het lukken om een stabiele verbinding te realiseren. 

@Dolfff vroeg het al, maar is het ook mogelijk om de WD TV Live Hub met een wifi verbinding te verbinden? Zo ja, heb je dit al geprobeerd en hoe gaat dat? 

SimRick
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee @Marije Ziggo Marije, heb 3 verschillende adapters geprobeerd, zouden allen volgens de website van WD compatibel moeten zijn, niet dus…..

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Heb je al een andere utp kabel geprobeerd?

SimRick
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Dolfff , sterker nog, ook al 3, maar zijn alle nieuwe kabels van een goede kwaliteit! 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Als je er 3 hebt geprobeerd dan ligt het zeker niet daaraan. Ik ga dan toch twijfelen aan die WD. Een defect misschien of een bug. Daar kom je alleen achter door een andere te proberen.

SimRick
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Dolfff , dat is een optie, het gekke is alleen, bij de het vorige modem werkte het gewoon, nu bij de nieuwe niet, dus ja, waar ligt het dan aan he…...

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dat had ik gelezen ja, maar ja, dat sluit toch de WD niet uit.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik zit te denken aan een ip conflict, geef de WD eens een vast ip-adres bij Netwerksetup en Manual

SimRick
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoe doe ik dat @mguzz ? 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Zo uit mijn hoofd heeft de Connectbox ipadres 192.168.178.1 maar dat moet iemand met een deze box maar even bevestigen en dan in het menu van de WD naar:

Netwerksetup → Manual → Ipadres 192.168.178.10 subnet 255.255.255.0 en gateway 192.168.178.1

SimRick
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik ga het proberen @mguzz , ik laat het je weten of dit de oplossing is!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
mguzz wrote:

Zo uit mijn hoofd heeft de Connectbox ipadres 192.168.178.1 maar dat moet iemand met een deze box maar even bevestigen en dan in het menu van de WD naar:

Netwerksetup → Manual → Ipadres 192.168.178.10 subnet 255.255.255.0 en gateway 192.168.178.1


Ik zou in de WD een vast IP adres gebruiken buiten de DHCP server.

Dus één uit de reeks 192.168.178.2 - 192.168.178.9

Bij voorbeeld bijna wat @mguzz schreef: 

Netwerksetup → Manual → Ipadres 192.168.178.9 subnet 255.255.255.0 en gateway 192.168.178.1 

SimRick
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kan wel een vast adres intikken, maar op het moment dat ik de netwerkkabel weer aansluit, loopt de boel weer vast.... @mguzz 

SimRick
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ip adres klopt, hij vraagt alleen nog om de DNS... 

SimRick
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Be rt enig idee wat ik bij DNS in moet tikken?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Probeer 8.8.8.8  eens

Uitgelicht topic