Vraag

WD TV Live Hub verbinden met het netwerk lukt niet?

• 14 januari 2020
  • 50 reacties
  • 554 keer bekeken

Ik ben in het bezit van een Connect Box, alles werkt perfect, alleen mijn mediaplayer, een WD Tv Live Hub, waarvan, als ik de netwerkkabel erop aansluit, het apparaat gelijk vast slaat, en bij een herstart in de bootmodus blijft hangen, trek ik de kabel er weer uit, reset het apparaat zich en werkt ie weer normaal…..wat is hier aan de hand? Ik heb diverse fora bezocht om te kijken of een draadloze usb adapter een oplossing zou zijn, maar daar word ik niet wijzer van.

50 Reacties

Reputatie 7
Badge +12

:thumbsup_tone2:

@Dolfff zelfs 2 externe hd's aangesloten, 1 is NTFS en de ander Fat 32 geformateerd, maar beide schijven ziet de mediaplayer niet…….zucht….

Ik dacht echt, dit is de oplossing, ik kan de bestanden die ik wil overzetten wel selecteren me dan de optie verplaatsen of kopieren aanklikken, maar als ik dan de source wil selecteren staat er alleen de interne HD, dus geen externe schijven….

Reputatie 7
Badge +12

Even goed de manual lezen, misschien moet je nog een bepaalde handeling verrichten? Moet toch gewoon kunnen. Beide usb ingangen getest? (want misschien is er 1 stuk). NTFS moet zeker werken had ik ergens gelezen.

Ik zei het al eerder maar ik ga steeds meer vermoeden dat ie WD stuk is.

Is je externe schijf een 2,5 inch Of een bakbeest? Als het een 2,5 is, kun je de schijf eruit proberen te halen en dan die van de WD erin doen en dan op je computer aansluiten. Als dat ook niet werkt, weet ik het niet meer. Trouwens, in een 3,5 inch behuizing lukt dat misschien ook wel. De aansluitingen op de schijven zijn hetzelfde.

@Dolfff beide usb getest, bij beide branden de ledjes van de hd's, wd werkt naar mijn idee gewoon goed, kan alle menus doorbladeren, instellingen verander enzo... Maar je zegt, de hd uit de wd speler halen, en dan... Op dat gebied ben ik echt een amateur /leek 😉

Reputatie 7
Badge +12

Ja, als je die handigheid niet hebt….

Hoewel, heel moeilijk hoeft het niet te zijn. Mits je schroefjes kunt vinden. Fabrikanten maken hun apparaten soms expres heel moeilijk te openen. Maar als je beide geopend krijgt, is het verwisselen van de schijf kinderspel.

Reputatie 7
Badge +12

Hmm, geen schroefjes ben ik al achter.

Check dit es:

Reputatie 7
Badge +12

Ik zie net een berichtje voorbij komen dat alleen WD schijven werken als externe schijf. Als dat waar is? Absurd werkelijk.

Thx @Dolfff , dat ziet er idd niet moeilijk uit, maar als ik de schijf eruit heb, hoe lees ik die dan uit, je merkt, op dit gebied heb ik weinig tot geen kennis...... 😉

Reputatie 7
Badge +12

Door ook de externe schijf te openen indien mogelijk, die schijf eruit en die van de wd erin. Dan kun je die met usb aansluiten op je computer.

@Dolfff ik wou dat je mn buurman was, kon je ff helpen!:wink: , maar ik ga het proberen…..keep my fingers crossed, tot zover reuze bedankt voor je hulp en uitleg!

Reputatie 7
Badge +12

Haha ja, ik wou al haast vragen of je toevallig in de buurt woont. Ik woon in Haarlem, je mag langskomen hoor.

Maar als je die externe open krijgt, zijn we al een heel end. De rest zal een kwestie zijn van de nodige kleine kruiskopschroefjes lossen.

@Dolfff als ik het dus goed van je begrijp, moet ik proberen de hd van de wd player in de behuizing van de externe hd te krijgen? 

Reputatie 7
Badge +12

Zo is dat. Nou, niks moet hoor. Maar ik kan geen andere optie meer bedenken.

@Dolfff ik was er al bang voor, de aansluiting past niet.... Zucht... 

Denk dat ik deze nodig heb? 

Reputatie 7
Badge +12

Zo'n dongle werkt ook ja maar dat wou ik je nou juist besparen voor die ene keer.

Maar de aansluitingen zijn universeel voor alle “sata” schijven. Dus ik snap even niet waarom het niet past. Kun je foto's sturen van de schijf aansluiting en de aansluiting van de externe behuizing? Probeer goed vast te leggen wat het probleem is.

Doe ik morgenavond ff @Dolfff , nu eerst slapen... Gaaaaap…😉

@Dolfff net pas thuis, drukke valentijnsdag gehad, maar is het niet slimmer om via whatsapp verder te gaan, werkt veel sneller! 

Reputatie 7
Badge +12

Mag hoor maar al die duizenden volgers van dit topic dan, die op het puntje van hun stoel ons volgen??? :grin:

@Dolfff , tja, daar zeg je wat, maar pas als we de oplossing hebben, het hierop zetten? 

Reputatie 7
Badge +12

Oké, tot later allemaal. Wordt vervolgd….

@Dolfff heb me er nog niet toe kunnen zetten, but we keep in touch ok? 

Reputatie 7
Badge +12

:thumbsup_tone2:

Reputatie 7
Badge +19

@Dolfff ga naar bed! :sweat_smile:

Reageer