1
Vraag
2
Reageer en help mee
ramstijn

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VPN verbinding naar buiten

Ik heb sindskort ZIGGO en ik kan sindsdien niet meer vanuit thuis op mijn bedrijfsnetwerk komen. Ik heb al gezocht op de andere topics en zag dat ik mijn IP adres moest forwarden, ik weet alleen niet wat ik bij de port nr. moet invullen en ook niet wat het external IP adres is.
Ik heb een Ubee EVW321B modem.

wie kan me helpen?
9 Reacties 9
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi ramstijn
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Eigenlijk moet je daar zelf niet aan beginnen en laten doen door mensen van de ICT afdeling van je werk. Die moeten daar toch meer verstand van hebben en weten hoe je dit kan verwerken.

Er is al eens een topic gemaakt met allemaal info hierover:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/vpn-algemene-informatie-25978

Misschien heb je hier iets aan, lees het eens rustig door.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo ramstijn, welkom op onze Community.

Ik snap dat je graag bij je bedrijfsnetwerk wil kunnen! Is het je inmiddels gelukt om VPN werkend te krijgen? En hoe heb je dat bij je vorige provider gedaan?
mimipipo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ook een EVW3210 en kan ook niet meer naar buiten verbinding maken.. via Hotspot op mobiel lukt het wel.

HELP!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Volgens mij een bekend probleem: firewall op low en wifispots uitzetten, dat was een tijd geleden een bug in de Ubee en ik weet niet of dit inmiddels is opgelost maar ik heb geen Ubee meer dus kan het niet testen.
Ik wilde het desbetreffende topic opzoeken maar iemand in een fanatieke bui heeft het hier rigoureus opgeschoond, van mijn 108 juiste antwoorden zijn er nog maar 19 over, beetje jammer want ik gebuikte dit nog wel eens als archief, misschien dat Anne H Ziggo hier nog eens naar kan kijken.

Wifispots zet je uit in mijn ziggo
mimipipo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik maak een gewone pptp vpn verbinding naar werk, dit lukt wel bv via hotspot van Telfort.
maar Via Ziggo blijft hij op "verbinden"staan. onderstaande krijg ik te zien in de eventviewer.

Eventviewer:
"The initial Secure Socket Tunneling Protocol request could not be successfully sent to the server. This can be due to network connectivity issues or certificate (trust) issues. The detailed error message is provided below. Correct the problem and try again.

In reacte hierboven als tip om de wifispots uit te zetten.. deze optie heb ik niet en firewall staat al op LOW.

contact opgenomen met de helpdesk, medewerker gaf daar geen verstand van te hebben en moest maar een melding posten.

HELP!
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
mimipipo
Wifi-spots uitzetten doet u in mijn Ziggo. Als u dat niet zelf kunt doen vraag het dan aan de helpdesk.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
mimipipo
Is er een Advanced instelling in de UBEE die 'VPN Passthrough' (of zoiets) heet?
Dat moet dan aan staan.

Bijgaand een plaatje van dit soort instellingen in mijn Technicolor 7210.
VPN gerelateerde instellingen heten hier: IPsec en PPTP Passthrough.
En er is een PPTP instelling bij NAT ALG Status.

Bij je UBEE kan dit heel anders zijn, uiteraard.
Als voor VPN belangrijke instellingen ontbreken, dan zou je verwachten dat de voor VPN benodigde features standaard aan staan. Dat is zover ik weet bv op de ConnectBox het geval.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo mimipipo, heb je ook een update voor ons over het uitzetten van wifispots? We lezen ook graag hoe de Passthrough tips van hanh uitpakken in jouw geval.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
mimipipo wrote:
Ik maak een gewone pptp vpn verbinding naar werk, dit lukt wel bv via hotspot van Telfort.
maar Via Ziggo blijft hij op "verbinden"staan. onderstaande krijg ik te zien in de eventviewer.

Eventviewer:
"The initial Secure Socket Tunneling Protocol request could not be successfully sent to the server. This can be due to network connectivity issues or certificate (trust) issues. The detailed error message is provided below. Correct the problem and try again.

In reacte hierboven als tip om de wifispots uit te zetten.. deze optie heb ik niet en firewall staat al op LOW.

contact opgenomen met de helpdesk, medewerker gaf daar geen verstand van te hebben en moest maar een melding posten.

HELP!

Ik ben dan wel benieuwd naar de “details error massage provider below” kun je die hier posten?
wifispots als oorzaak lijkt me ver gezocht.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic