Hendrik52

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Volume wordt automatisch zachter via soundbar + Next

Het geluid van mijn mediabox next welke via mijn tv naar de soundbar wordt gestuurd gaat enkele keren per minuut iets zachter spelen. Heb geüpdatet en gereset maar het blijft hetzelfde. Ook vervangen van HDMI naar optische kabel maakt niets uit.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Hendrik52
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heb een andere optische kabel gebruikt en probleem lijkt opgelost. Bedankt voor je hulp. ?

Bekijk in context

7 Reacties 7
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hallo @Hendrik52,

Ai! TV kijken zonder geluid is geen fijne beleving. Wat gek dat het volume zomaar uit het niets zachter wordt! Ook erg jammer dat het vervangen van de bekabeling niet leidt tot een oplossing.

Komt het volume na een bepaalde tijd automatisch weer op het oude (juiste) niveau? Of blijft het vervolgens zacht en ben je verplicht om de boel te resetten? Speelt het probleem ook wanneer je de soundbar niet hebt aangesloten? Gebruik je de bijgeleverde HDMI kabel? Welke merk + type audio apparatuur en tv heb je? En wil je eens een screenshot maken en delen van de geluidinstellingen op de Next box? 

Een heleboel vragen, des te meer ik uit kijk naar je bevindingen :-)!

Hendrik52
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het volume schommelt de hele tijd en komt steeds weer terug naar normaal.Heb de soundbar nog niet losgekoppeld, heb verschillende HDMI kabels geprobeerd, ook de originele. Heb een LG SJ 5 soundbar en een Samsung QE65Q82R - QLED tv. 
bedankt voor je hulp ?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hmm. Ik zie zo 1, 2, 3 geen opvallende dingen qua instellingen. Heb je dit probleem vanaf dag 1 bij de Next? Heb je dit probleem bij Live TV en Replay? En bij alle programma's op alle zenders? Komt het voor tijdens het programma? Of speelt het op in de overgang naar reclameblokken? Ervaar je dit ook bij Movies & Series content, dus On Demand? 

Heb je de optische kabel in de Next aangesloten? En biedt het verschil wanneer je de optische kabel aansluit op je tv in plaats van in de Next? Wil je LG soundbar ook eens loskoppelen en kijken hoe het dan gaat? Puur voor de test.

Hendrik52
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heb een andere optische kabel gebruikt en probleem lijkt opgelost. Bedankt voor je hulp. ?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Super om te lezen en dankjewel voor het delen van de oplossing! Daar help je vast en zeker andere klanten ook weer mee  Fijne avond!

Wimk1949

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe is de optische kabel aangesloten. Ik heb hetzelfde probleem.

Mediabox next 

Lg  tv

Lg soundbar

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Vervelend dat jij tegen hetzelfde probleem aanloopt @Wimk1949! Kun je ons iets meer vertellen over de wijze waarop jij alles hebt aangesloten? Heb je de optische kabel in de Next aangesloten? En biedt het verschil wanneer je de optische kabel aansluit op je tv in plaats van in de Next? Mijn collega Vincent heeft in dit topic diverse vragen gesteld om zo meer duidelijkheid te krijgen. Wil je deze vragen beantwoorden, zodat we ook jou met zijn allen kunnen helpen?

Uitgelicht topic