1
Vraag
2
Reacties
pnauta

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ubee 320B geeft alleen 250Mb op één poort

Ik heb sinds twee weken een upgrade van Alles in 1 Start naar Compleet, dus 50 -> 250Mbit. Ik dacht altijd dat de Ubee 320B maar 100Mb poorten had, maar dat bleek niet te kloppen. Alleen, bij ons alleen op 1 poort 1GB, de rest van de poorten willen niet op 1GB draaien. Dus óf mijn wederhelft heeft 250Mb/s of ik zelf, maar niet allebei. Als ik de kabel in een de ene poort prik heb ik 250Mb, en als ik haar kabel erin prik, heeft zij 250Mb. Speed/Duplex al op autonegotiate gehad, of hard op 1GB, niets helpt.

Het heeft dus niets te maken met de interne bekabeling in huis, want dat is CAT7 FTP. De patch kabels zijn kort, en meermaals omgewisseld. Ook de drivers zijn de nieuwste, en omdat beide computers al 250Mbs hebben laten zien, is het dat dus ook niet. De monteur die vorige week hier was, heeft het ook gezien. Hij vond het geen reden om de router om te wisselen, ondanks het feit dat er toen al duidelijk was dat de poorten soms niet op 1GB in te stellen zijn.

Wat doe ik fout? Zijn er meer problemen als deze bekend? Ik kan er nu wel een GB switch tussen hangen, maar ik wil gewoon alle poorten op 1Gb laten werken.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75172Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Neem contact op met Ziggo, vertel je verhaal en ik denk voor dat je klaar bent met je verhaal, je de mededeling krijgt dat er een nieuw modem aankomt.
Deze modems gaan eruit.
Laat even het vervolg weten SVP?

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75172Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Neem contact op met Ziggo, vertel je verhaal en ik denk voor dat je klaar bent met je verhaal, je de mededeling krijgt dat er een nieuw modem aankomt.
Deze modems gaan eruit.
Laat even het vervolg weten SVP?
pnauta
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dank je wel voor je advies. Ik heb het gedaan en woensdag ontvangen we een nieuwe modem. Ik ben benieuwd.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75172Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
TOP, veel succes met je nieuwe modem.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic