jeu23

Level 4
  • 49Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

TV kijken op de slaapkamer via Chromecast - telefoon nodig?

ik (lees dochtrer)wil tv kijken op de slaapkamer via een chromecast. Als de zaak geinstalleerd is, kan ik de TV bedienen met de afstand bediening of moet ik altijd via de mobile telefoon werken. Mijn dochter is te jong voor een telefoon en ik ben niet altijd beschikbaar, Dus, werkt de tv na installatie gewoon met de tv afstandbediening?

6 Reacties 6
Hendrik Jan
Community Manager
Community Manager
  • 573Posts
  • 33Oplossingen
  • 362Likes

Hi @jeu23 , goede vraag! Ik heb je vraag verplaatst naar een nieuw topic omdat het niet over hetzelfde onderwerp gaat. Er is nog niet gereageerd op je vraag. Heb je zelf al een antwoord gevonden? @Be rt  of @Jonathan-458 je vast helpen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Voor zover ik weet, heb je met een Chromecast altijd de telefoon nodig, omdat je via de Ziggo Go app op de telefoon het TV programma of de film afspeelt, die via de Chromecast op de TV wordt weergegeven.

Is er geen enkele mogelijkheid om een coaxkabel naar de slaapkamer te leggen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @jeu23 
@Be rt heeft gelijk. Ik maak toevallig thuis zelf ook gebruik van een ChromeCast, maar je zult de Ziggo GO App wel moeten casten vanaf een ander apparaat naar de ChromeCast. Dit kan een tablet of mobiele telefoon zijn. Een ChromeCast is dus echt voor het streamen van de Ziggo Go app vanaf een ander apparaat naar je televisie. 

Edelman

Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Na de update mediabox next 4.26 kan ik met iphone en ipad met ziggo go ineens niet meer streamen naar tv slaapkamer via chromecast.

van alles geprobeerd, alles eraf en opnieuw geinstalleerd maar hij weigert het te doen.

op 4.25 deed alles het wel.

weet iemand de oplossing hiervoor ( het ligt dus duidelijk aan de laatste update dus)

vr.gr. Kees Edelman

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Edelman wrote:

 

weet iemand de oplossing hiervoor ( het ligt dus duidelijk aan de laatste update dus)

vr.gr. Kees Edelman

Toeval bestaat. Als het goed is werkt het nu.

 

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

 Zie ook de update van mijn collega Alex in dit topic: Ziggo GO app ziet chromecast maar: Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen we de video niet strea... 

Alex Ziggo wrote:

Goedemorgen allen,

Dit topic is in korte tijd snel volgelopen en er gaat duidelijk iets mis met het casten van Ziggo GO naar de Chromecast. Het probleem is bekend en we onderzoeken op dit moment hoe het komt en uiteraard hopen we dit spoedig op te lossen! Zodra er meer informatie over bekend is, laat ik het weten.

 

Uitgelicht topic