Beantwoord

TV gaat spontaan aan in de nacht

• 1 februari 2019
  • 7 Reacties
  • 345x Bekeken

Sinds kort gaat de kleine Akai tv (model ALED2409TWE) in de keuken elke nacht spontaan aan.
ik heb op internet gevonden dat dit ooit gebeurde bij iemand een jaar of 5 geleden na een toen nog UPC update. TV is alleen aangesloten via een coax kabel en ik kijk op deze TV al sinds de overgang van ziggo naar het digitale signaal via de kabel naar de digitale zenders. Dus al zo’n 2 1/2 jaar geloof ik. Is er iemand anders met dit soort problemen?
icon

Best beantwoord door Hansing 5 februari 2019, 15:06

Evert,
Dank je wel. Ik had het gisterenavond ook al gevonden, dat de fabrieksinstellingen gezet kunnen worden als je kiest voor eerste installate. Dus dat heb ik ook gelijk gedaan gisteravond. En vanochtend bleek dat de TV niet aangeweest was, afgelopen nacht.
Dus Opgelost.
Bedankt voor de oplossing
Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +19
Er was pas nog iemand met een Tv van Philips meen ik, welke ditzelfde 'issue' had.

Maar het is normaal dat er een deel van de elektronica inschakelt als de Tv stand-by staat. daarom kunnen ze tegenwoordig niet meer uit, en moet je ze dus ook niet geheel spanningsloos zetten. De Guide/EPG en gegevens op de smartcard worden dan bijgewerkt. In veel gevallen haalt de Tv ook andere zaken binnen zoals bepaalde updates.

Maar kijk eens of er geen timer is aangezet. Soms denkt men dat 00.00 uit is, maar dat is dus 00.00 uur 's nachts. Voer anders een fabrieksreset uit, maar schrijf dan wel eerst alle instellingen op.
Bedankt voor de reactie. Ik net even gekeken, maar er is geen timer actief. Naar fabrieksinstellingen terugzetten zal ik van het weekend eens proberen.
Van het weekend gezocht of ik de TV terug kon zetten naar fabrieksinstellingen, maar dat is bij dit type niet mogelijk.
dus dat is geen oplossing. Iemand?
Reputatie 7
Badge +19
Van het weekend gezocht of ik de TV terug kon zetten naar fabrieksinstellingen, maar dat is bij dit type niet mogelijk.
dus dat is geen oplossing. Iemand?

Elke Tv heeft een mogelijkheid tot een fabrieksreset. Is soms simpelweg nodig, dus ik zou toch de handleiding er nog eens op naslaan. Veel andere opties zijn er niet.
Reputatie 7
Badge +30
In de handleiding staat dat het wel kan :)
Je kunt hier de handleiding vinden, het staat op pagina 12 bij Eerste ingebruikneming.
Evert,
Dank je wel. Ik had het gisterenavond ook al gevonden, dat de fabrieksinstellingen gezet kunnen worden als je kiest voor eerste installate. Dus dat heb ik ook gelijk gedaan gisteravond. En vanochtend bleek dat de TV niet aangeweest was, afgelopen nacht.
Dus Opgelost.
Reputatie 7
Badge +19
Evert,
Dus Opgelost.

Het kon dus wel. Maar dat gaf ik al aan, en dat kan veel issues oplossen. Daarom zit dat ook op de meeste apparaten. Zeker bij een Tv en ontvanger kan dat, en moet dat soms ook worden gedaan. Nu wel even de vraag of het een software issue betrof of een instelling, maar ach, als het zo weer allemaal naar wens werkt is die vraag niet zo heel belangrijk.

Veel kijkplezier maar weer.

Reageer