JohanRa

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Storing op TV Ned1,2 en 3

Op de tv kanaal Ned 1,2 en 3 heb ik storing. Er is geen storing op alle andere kanalen.
Het beeld blokkeert dan geregeld 1 sec en soms komen enkele blokjes in het beeld.

Als ik overschakel op analoge ontvangst, dus het Humax kastje uitschakel, is er geen storing op deze zenders.

Ik heb het Humax kastje al gereset, maar dat helpt niet.

De verbindingskabels zijn altijd goed geweest en zijn niet gewijzigd.

De vraag: heb ik een nieuw Humax kastje nodig of een nieuwe TV?
7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Heb je deze stappen al gevolgd?

Zeer waarschijnlijk heb je toch last van een wat minder goed signaal op je box.
Digitaal is gevoeliger voor een goed signaal dan analoog.

Een foto van je aansluiting en kabels zou helpen duidelijkheid te krijgen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
JohanRa Het kan ook zijn dat het signaal te sterk is. Dit kan wel eens gebeuren na een onderhoud, of onbekende reden. ( hier ook al eens gebeurd) Soms lost dit vanzelf op na een paar dagen. Maar het volgende:

Kan je even de signaal gegevens doorgeven? en hoe de ber is ( deze moet op 0 staan.)
Signaal kwaliteit 100%
Signaal sterkte 30 tussen de max 80 % voor de beste werking.

Kijk ook na of de coax/aop etc (wat Steef al aangaf) na of deze nog nog voldoen aan de huidige norm.
JohanRa
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het signaal heb ik bekeken. Ziet er niet goed uit voor Nederland 1. De sterkte is 8%, de kwaliteit 40% en BER 340. SBS6 scoort beter. De sterkte 8%, kwaliteit 100%, BER 4. Andere zenders zitten daar tussen.
Ligt het dan aan de kabels of aan het Humax kastje?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
JohanRa Dit ligt meestal aan het signaal. Kan je even een screenshot plaatsen hoe alles is aangesloten? Aop, coax/en conectorren evt splitter? Etc.

Naar mijn idee heb je last van instraling storing. Dit is goed te verhelpen met goed
Af_beschermd materiaal.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey JohanRa . Welkom hier!
Blokjes in beeld is nooit een goed teken (tenzij je naar een lego-film kijkt 😉 ). Hier moet dus iets gebeuren.
Heb je een update voor ons? :-).

Ik ben benieuwd; heb je meerdere tv's in huis? En zou je ons inderdaad wat meer informatie (het liefst met foto's, dat maakt het allemaal super duidelijk) kunnen geven over je aansluitingen?

We horen graag snel weer van je ^^.
JohanRa
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het zal dus wel aan mijn aansluitkabels liggen.
Daar ga ik binnenkort naar kijken. Nu is het veel te warm. Voorlopig maar even analoog kijken naar de stoorzenders.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey JohanRa . De warmte is inmiddels al een tijdje Nederland uit ^^. Heb je inmiddels de boel voor elkaar gekregen? 🙂

Uitgelicht topic