1
Vraag
2
Reacties
Tijs1982

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Spotify 'ziet' apparaat niet

Ik heb sinds vorige week een NAD AMP1 versterker (met ingebouwde Chromecast).  Via Google Home op mijn iPhone heb ik deze volgens de handleiding van de versterker toegevoegd aan het Ziggo wifi-netwerk. 

Als ik vervolgens op mijn MacBook Spotify opstart, dan zie ik rechtsonder niet de versterker verschijnen om als apparaat over te kunnen streamen/casten. Via mijn iPhone lukt het wel, maar (ook) dan is de verbinding instabiel en valt deze er uit. Het signaal van de wifi zelfs is goed.

Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tijs1982
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Tijs1982 wrote:

Of lees dit eens: https://community.spotify.com/t5/Desktop-Mac/Connecting-to-Chromecast-Device-on-Mac-Desktop-App/td-p... 

Als ik dit zo lees, dan kan het (helaas) gewoon niet. 

Inmiddels de versterker omgeruild voor een Bluesound Powernote. Deze heeft (wel) Spotify Connect en Apple Airplay 2. Werkt perfect. Het lag dus niet aan de Ziggo modem.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Ik roep er even de hulp bij van @EnergieBoy 

Wellicht kan hij wat voor je doen. 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hi @Tijs1982 
Zitten ze allemaal op het zelfde netwerk? Wat je eens kan proberen is op al je Apple devices de netwerkinstellingen te wissen en een voor een opnieuw toe te voegen. Kijken of dat beter werkt. 

Je kan ook je router een reset geven. Welke router heb je van Ziggo? Want sommige routers gaan niet lekker met Ziggo en Apple (heb je ipv 4 aan ipv ipv 6)?

Tijs1982
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

 @EnergieBoy . Dank voor je hulp.

Zitten ze allemaal op het zelfde netwerk?

  • Ja, het bleek wel dat de macbook op 2.4 GHz zat en de versterker op 5 GHz. maar ook als ik ze allebei op de zelfde frequentie zet, dan ‘ziet’  Spotify de versterker niet. 

Wat je eens kan proberen is op al je Apple devices de netwerkinstellingen te wissen en een voor een opnieuw toe te voegen. Kijken of dat beter werkt. 

  • Eerlijk gezegd weet ik niet precies waar/hoe dit moet.

Je kan ook je router een reset geven. Welke router heb je van Ziggo? Want sommige routers gaan niet lekker met Ziggo en Apple (heb je ipv 4 aan ipv ipv 6)?

  • Ik heb een Connectbox. Of ik dat IPv4 of IPv6 aan heb, dat durf ik niet te zeggen.
Tijs1982
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Overigens, als ik via mijn iPhone Spotify opstart, dat herkent die wel de ingebouwde chromecast van de versterker. Als ik dan de muziek stream over de deze versterker en vervolgens Spotify ook opstart op mijn MacBook, dan herkent Spotify op de Macbook gek genoeg wel deze versterker. 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Probeer dit eens: https://www.google.nl/amp/s/www.appletips.nl/standaard-netwerkinstellingen-herstellen-bij-problemen/...


Dat ipv kan je dus vergeten. Als het bij de een goed werkt en bij andere niet, ligt het daar waarschijnlijk toch niet aan. 

Of lees dit eens: https://community.spotify.com/t5/Desktop-Mac/Connecting-to-Chromecast-Device-on-Mac-Desktop-App/td-p...


Jammer genoeg heb ik geen Chromecast om te testen 😞

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Tussenvraagje.
Is je Connectbox een Arris (TG2492LG-ZG) of een Compal (CH7465LG-ZG)?
Zie het typeplaatje onderop de box.

Extra info, nav bovenstaand.

Of je wel/niet IPv6 hebt, kun je zien op de Info Pagina van de Connectbox.
Zie de voorbeeldplaatjes, om te vergelijken.
Plaatje 1: Connectbox heeft alleen een IPv6 adres. Dan heb je IPv6+IPv4 DS-Lite;
Plaatje 2: Connectbox heeft IPv6 en IPv4 adres. Dan heb je IPv6+IPv4 Full Dual Stack.
Plaatje 3: Connectbox heeft alleen IPv4 adres. Dan heb je IPv4-only, dus geen IPv6.
Wat is het?

Noot. IPv6+IPv4 DS-Lite levert enkele beperkingen op: IPv4 Port Forwarding is bv niet mogelijk. Als je dat nodig zou hebben, dan is overstap naar IPv4-only de oplossing, die met Ziggo geregeld kan worden.

Tijs1982
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Of lees dit eens: https://community.spotify.com/t5/Desktop-Mac/Connecting-to-Chromecast-Device-on-Mac-Desktop-App/td-p... 

Als ik dit zo lees, dan kan het (helaas) gewoon niet. 

Tijs1982
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Is je Connectbox een Arris (TG2492LG-ZG) of een Compal (CH7465LG-ZG)?

Een Compal. Welke implicaties heeft dit voor mij?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Niks voor wat je Spotify probleem betreft, zoals je inmiddels ontdekt hebt.

Geen zorg dus.

maugroen

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ben hier ook weer de nodige tijd aan kwijt, Ziggo. Ben geen betatester maar mijn Spotify doet het niet via Mediabox next?

Tijs1982
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Tijs1982 wrote:

Of lees dit eens: https://community.spotify.com/t5/Desktop-Mac/Connecting-to-Chromecast-Device-on-Mac-Desktop-App/td-p... 

Als ik dit zo lees, dan kan het (helaas) gewoon niet. 

Inmiddels de versterker omgeruild voor een Bluesound Powernote. Deze heeft (wel) Spotify Connect en Apple Airplay 2. Werkt perfect. Het lag dus niet aan de Ziggo modem.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic