AndriesH

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sony smart tv: wel verbinding, geen internet

Hoi,

Sinds twee weken heb ik een nieuwe tv bij die bij het aansluiten zonder probleem verbinding maakte met m’n (oude) Technicolor UPC TC7200 modem via WiFi. Ziggo Go app gedownload en m’n Horizonbox was overbodig. Maar na een week besloot m’n tv dat er wel verbinding was maar geen internet. WiFi signaal is fantastisch maar de tv kan hem niet ‘vinden’, ook niet na terugzetten naar fabrieksinstellingen. Vervolgens een kabeltje tussen de modem en de tv en werkte twee dagen en nu geeft m’n tv aan dat er ook geen verbinding is via de ethernet kabel. Het vreemde is dat Netflix wel gewoon werkt en de rest niet.. :-s  
 

- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel? NEE
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele? Alleen m’n Sony tv ondervindt problemen
- Speelt het probleem constant of af en toe? Continu
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur? NEE
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt? Horizon box puur voor tv kijken en functioneert niet als modem
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)? NEE
- Andere bijzonderheden? NEEN
 

Iemand tips of trucs of een logische verklaring?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jeffsphinxxx

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Marije, 

Het probleem is inmiddels opgelost.

Kijkende naar een andere topic, zag ik dat ook mijn TV een foutieve tijd en datum had. Dit werd ook niet meer bijgewerkt en was gek genoeg ook niet aan te passen. Ik heb mijn Sony TV een reset gegeven naar de fabrieksinstellingen. Hierdoor kreeg ik een huidige tijd en datum. Daarna had ik wel weer steeds meldingen dat er geen internet verbinding was. Vervolgens getracht een softwareupdate te doen. Dit werkte gelukkig opeens wel. Na de update waren de verbindingsproblemen voorbij 🙂

Bekijk in context

31 Reacties 31
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @AndriesH, allereerst welkom hier!

Goed dat je al wat hebt rondgekeken en je ook direct de vragenlijst hebt meegestuurd. Om direct een antwoord op je laatste vraag te geven; Ik heb niet direct een logische verklaring, erg gek dat hij na een paar dagen denkt; Ik stop er mee! Helemaal als dit bekabeld ook gebeurt natuurlijk. Het enige waar ik aan dacht is je Mediabox XL, maar je geeft aan dat deze niet is aangesloten in je thuisnetwerk en alleen op coax zit, dat kan het dan ook niet zijn.

Het vreemde is dat Netflix wel gewoon werkt en de rest niet.. :-s  

Dit maakt het inderdaad nog veel gekker, je weet zeker dat je dan de app op je TV zelf opent en niet die van de Mediabox XL?

Ik zie op dit moment 3 verbonden bekabelde apparaten, waarvan er 1 down is. De andere 2 werken zonder problemen? 

AndriesH
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Alex,

 

Beetje late reactie. Aan m’n Technicolor UPC TC7200 zijn alleen de tv, de PlayStation 3 en Hue bridge met een kabeltje verbonden. WiFi wordt veelvuldig voor thuiswerken gebruikt en gaat best soepel.

Kan het ook zo zijn dat het modem, wat hier volgens mij al bijna tien jaar staat, aan het einde Van zijn levensduur begint te raken? Aangezien de slimme thermostaat nu ook begint te piepen dat er geen WiFi verbinding is. 
Het oorspronkelijke probleem met de tv (geen verbinding) speelt nog steeds waardoor smart functies niet beschikbaar zijn. De TV ruil ik om in de hoop dat het aan het toestel ligt.

met vriendelijke groet 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Kan het ook zo zijn dat het modem, wat hier volgens mij al bijna tien jaar staat, aan het einde Van zijn levensduur begint te raken?

Dat is zeker mogelijk @AndriesH , het is al een iets ouder model. En tevens geen dualband-model. 

Zal ik hem voor je omwisselen? Dan raad ik je ook aan nog even te wachten met je TV, wie weet lost het nieuwe modem dat al op 

AndriesH
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Laten we het modem dan maar omwisselen! Kijken of dat helpt..

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
AndriesH wrote:

Laten we het modem dan maar omwisselen! Kijken of dat helpt..

Check! Je nieuwe modem komt eraan. Laat je weten of het is gelukt? 

jeffsphinxxx

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Ziggo, ik heb dus exact hetzelfde als deze topicstarter.

Heb al vaker problemen met internet zowel bekabeld als via wifi. Maar inderdaad precies zoals hier. Geeft onze sony tv aan dat er geen internet is. Terwijl Netflix prima werkt. Helaas dus geen Disney+ of Prime video of Spotify. Echt raar. Wij hebben ons connect box sinds we hier wonen, nu ruim 3 jaar. De connect box herstarten helpt soms....maar meestal voor even. Hopelijk hebben jullie ook een oplossing voor ons.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

@AndriesH hoe gaat het nu met het nieuwe modem? Is het probleem daarmee opgelost of ervaar je dit nog steeds? 

Super irritant @jeffsphinxxx , dat jij precies hetzelfde issue ervaart. Op dit moment is dus nog volledig onduidelijk waar de oorzaak van het probleem precies ligt. Je hebt een ander modem dan te topicstarter had aan het begin van zijn problemen. Het lijkt mij goed om af te wachten of het probleem met een nieuw modem ook is opgelost. De topicstarter krijgt nu namelijk een Connect box. 

jeffsphinxxx

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Marije, 

Het probleem is inmiddels opgelost.

Kijkende naar een andere topic, zag ik dat ook mijn TV een foutieve tijd en datum had. Dit werd ook niet meer bijgewerkt en was gek genoeg ook niet aan te passen. Ik heb mijn Sony TV een reset gegeven naar de fabrieksinstellingen. Hierdoor kreeg ik een huidige tijd en datum. Daarna had ik wel weer steeds meldingen dat er geen internet verbinding was. Vervolgens getracht een softwareupdate te doen. Dit werkte gelukkig opeens wel. Na de update waren de verbindingsproblemen voorbij 🙂

Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
jeffsphinxxx wrote:

Beste Marije, 

Het probleem is inmiddels opgelost.

Kijkende naar een andere topic, zag ik dat ook mijn TV een foutieve tijd en datum had. Dit werd ook niet meer bijgewerkt en was gek genoeg ook niet aan te passen. Ik heb mijn Sony TV een reset gegeven naar de fabrieksinstellingen. Hierdoor kreeg ik een huidige tijd en datum. Daarna had ik wel weer steeds meldingen dat er geen internet verbinding was. Vervolgens getracht een softwareupdate te doen. Dit werkte gelukkig opeens wel. Na de update waren de verbindingsproblemen voorbij 🙂

Waarschijnlijk voor kort duur ik heb ook Sony bravia tv KD43XG8399  al vanaf vorige jaar oktober aan rommelen met internet op de Sony tv al veel geprobeerd instelling aanpassen tot connect box instelling aanpassen maar niks werk  allemaal voor korte duur Sony tv bij mijn ook al 3 update gehad denk ik nu werkt het daarna speel het toch weer op hoop voor u niet het geval is 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

@jeffsphinxxx Bedankt voor je update! Na heel wat stappen lijk je er nu te zijn! 
 

Ik snap dat jij even een slag om de arm houdt, @Petertje001 Toch hoop ik dat het bij jou nu ook in orde is!

Mikerr92

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo, 

 

Ik heb exact hetzelfde probleem als hier wordt geschetst. Netflix werkt, de rest heeft geen toegang tot internet. Tv is nu bezig met fabrieksintellingen resetten. Hoe doe ik hierna de software update? 

 

Alvast bedankt!

 

Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Mikerr92 wrote:

Hallo, 

 

Ik heb exact hetzelfde probleem als hier wordt geschetst. Netflix werkt, de rest heeft geen toegang tot internet. Tv is nu bezig met fabrieksintellingen resetten. Hoe doe ik hierna de software update? 

 

Alvast bedankt!

 

Via je instelling van je tv hier onder de link 

 

https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00028577

Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Rikst Ziggo wrote:

@jeffsphinxxx Bedankt voor je update! Na heel wat stappen lijk je er nu te zijn! 
 

Ik snap dat jij even een slag om de arm houdt, @Petertje001 Toch hoop ik dat het bij jou nu ook in orde is!

Ja bekabeld ga nu aardig goed en stabiel morgen komt monteur even alles checken 

Mikerr92

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kom er even op terug. Fabrieksintellingen zijn hersteld. Alles werkt weer. Er is overigens geen software update nodig geeft de tv aan. Ben benieuwd hoe lang de tv dit volhoudt.

Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Mikerr92 wrote:

Ik kom er even op terug. Fabrieksintellingen zijn hersteld. Alles werkt weer. Er is overigens geen software update nodig geeft de tv aan. Ben benieuwd hoe lang de tv dit volhoudt.

Ik heb hem nu bekabeld aangesloten gaat nu goed hopen dat zo blijf als bekabeld aansluit WiFi van de tv uit zetten anders krijg je mis koppeling van je verbinding 

Mikerr92

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Petertje001 wrote:
Mikerr92 wrote:

Ik kom er even op terug. Fabrieksintellingen zijn hersteld. Alles werkt weer. Er is overigens geen software update nodig geeft de tv aan. Ben benieuwd hoe lang de tv dit volhoudt.

Ik heb hem nu bekabeld aangesloten gaat nu goed hopen dat zo blijf als bekabeld aansluit WiFi van de tv uit zetten anders krijg je mis koppeling van je verbinding 

Bedankt voor je reactie. Helaas is dit voor mij geen mogelijkheid aangezien router in de gang staat, ik heb liever geen internet kabel door mijn woonkamer. Wel een goede tip, bedankt!

Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes
Mikerr92 wrote:
Petertje001 wrote:
Mikerr92 wrote:

Ik kom er even op terug. Fabrieksintellingen zijn hersteld. Alles werkt weer. Er is overigens geen software update nodig geeft de tv aan. Ben benieuwd hoe lang de tv dit volhoudt.

Ik heb hem nu bekabeld aangesloten gaat nu goed hopen dat zo blijf als bekabeld aansluit WiFi van de tv uit zetten anders krijg je mis koppeling van je verbinding 

Bedankt voor je reactie. Helaas is dit voor mij geen mogelijkheid aangezien router in de gang staat, ik heb liever geen internet kabel door mijn woonkamer. Wel een goede tip, bedankt!

Datvbegrijp ik succes ! ?

Petertje001

Level 13
  • 828Posts
  • 3Oplossingen
  • 192Likes

@Mikerr92 ik had net hier een Ziggo monteur voor me internet die vertelde dat bij Sony tv door de laaste software update  van Sony problemen zijn ontstaan met de WiFi over 3 a 4 weken komt daar een update voor die monteur heeft zelf ook Sony tv en test ook Sony tv samen met ziggo  dingen. Zo doende kon hij mijn dat vertellen hoop dat dat word opgelost voor u

Mikerr92

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Petertje001 wrote:

@Mikerr92 ik had net hier een Ziggo monteur voor me internet die vertelde dat bij Sony tv door de laaste software update  van Sony problemen zijn ontstaan met de WiFi over 3 a 4 weken komt daar een update voor die monteur heeft zelf ook Sony tv en test ook Sony tv samen met ziggo  dingen. Zo doende kon hij mijn dat vertellen hoop dat dat word opgelost voor u

Hoi Peter,

 

Dat is goed nieuws. Dus gewoon een kwestie van afwachten. Bedankt voor de update. Gelukkig werkt het bij mij nog goed.  Mocht het weer mis gaan, Is het dus gewoon wachten op de update. 

 

Nogmaals bedankt, fijne dag verder.

Uitgelicht topic