Software update voor Wifibooster via Stopcontact en Internetkabel

  • 31 januari 2018
  • 73 Reacties
  • 10408x Bekeken

Reputatie 7
Badge +35
  • Super Expert
  • 25504 reacties
Ik zag dat één van de 2 Wifiboosters via het stopcontact een software update had gehad.

Nieuwe software op één van de Wfiboosters.
Software version: ZG-w26.7c.p9.4c

Oude software op de andere Wifibooster.
Wi-Fi Image version: G-9072-WLAN-684123UPN-B01_R20c
G.hn Image version: PG-9072-PLC-64R39851TLN-C01_R05

Het zou fijn geweest zijn als Ziggo de updates ergens had gemeld.

Wijzigingen na de software update in de instellingen:
Wireless mode 2,4 is teruggezet op B/G/N (hij stond bij mij op N only)

Network settings kon je zelf een IP adres invullen, dat kan nu niet meer, maar met mijn ingevulde IP adres is de Wifibooster nog wel te bereiken en staat nog wel met het juiste MAC adres in het modem als zijnde verbinding hebbend.
Waar is deze instelling gebleven, hoe kan ik die zo nodig aanpassen?

In de WPS Settings is de keuze via PIN verdwenen.

Graag info over de wijzigingen en waar is de update te downloaden voor de 2e Wifibooster die de automatische update niet heeft ontvangen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

73 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@Folkert Ziggo

Dank voor je uitgebreide uitleg.

Er is een essentiële mogelijkheid weggehaald, waarvan de instelling ooit ingevuld is en nog wel actief is, maar niet meer gewijzigd kan worden.

Dat is in de oude software Network Settings, hier kon je een eigen IP adres plaatsen om de WB te kunnen bereiken als je er 2 in gebruik hebt en het invullen van een IP adres in de eigen range lijkt ook bij een paar mensen de oplossing te zijn voor een betere verbinding binnen het stroomnet.
Maar was dat toeval of kan het werkelijk de verbinding verbeteren?

Het DHCP toegewezen adres was en is nog steeds 192.167.178.12 en de WB is ook via dit IP adres te bereiken.

Ik heb hier ooit ingevuld 192.167.178.2 , deze instelling is wel actief, want ik kan de WB hiermee bereiken, maar deze instelling is nu niet meer te wijzigen.



Mijn andere is nog niet geupdate en daar is nog wel het IP adres te veranderen.



Zou je willen vragen of deze functie terug gezet kan worden in een volgende update?
Anders kun je deze functie niet gebruiken als je een andere IP ranche gaat/moet gebruiken.
Reputatie 7
Thanks! Je Wifibooster is inderdaad niet geüpgraded naar firmware 2.1.1. Na een korte check staan ongeveer de helft van alle Wifiboosters via de Internetkabel nog op de oude firmware.

De reden is dat de uitrol die op 20 februari zou plaatsvinden is stopgezet nadat is ontdekt dat er een bug in de firmware zit. De bug zorgt ervoor dat de Wifibooster via de Internetkabel zijn instellingen kwijt raakt na een upgrade.
Reputatie 7
Badge +35
Fijn dat Tweakers zo goed communiceert over Ziggo issues,
zo kom je nog eens wat meer te weten over issues die er spelen bij Ziggo.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Megapaul,
De nieuwste software wordt nu getest door een aantal gebruikers, zie topic elders.
Indien de software akkoord bevonden wordt, wordt deze vrijgegeven.
Je kunt jezelf ook nog aanmelden om mee te testen.
Zie onderstaande link:
https://community.ziggo.nl/aankomende-testen-149/testers-gevraagd-firmwaretest-ziggo-c7-extra-wifipunt-via-een-internetkabel-26646
Reputatie 7
Hallo @Gusto
Maar @Be rt , nog steeds geen automatische updates. ;)
Wat je hier aangeeft klopt niet. De updates van de Wifiboosters gaan automatisch.

In dit topic schrijf ik het volgende:

Goed nieuws iedereen: softwareversie 26.9 is klaar!

Binnenkort ontvangen de eerste 10.000 Wifiboosters via het Stopcontact deze upgrade. De softwareversie wordt dan aangepast van ZG-w26.7c.p9.4c naar PG-9072-ZG-w26.9c.p9.4c. Na deze upgrade wachten we een korte periode, zodat we zeker weten dat er met deze upgrade geen onverwachte problemen zijn. Gaat alles goed, dan ontvangen alle Wifiboosters in de weken erna automatisch de software upgrade.
Reputatie 7
Badge +35
@Gusto Dan moet je randapparatuur kopen waar je dit uit kan zetten.
Reputatie 7
Badge +26
@Folkert ZiggoBedankt voor de update/terugkoppeling. Ook hier de update binnen. En alles ok. Alleen moest ik wel de humax in de slaapkamer Die via de wifi (Wifibooster) is aangesloten, even de verbinding herstellen. Bij de chrome cast ging dit gewoon goed.
Reputatie 7
Badge +35
Voorlopige mogelijke oplossing:

Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +35
@Theotje Nee je vergiste je niet, daar ben ik de laatste tijd weer goed in.🤔

Dat ging inderdaad over de Wifibooster via de kabel.
Reputatie 7
Badge +35
Ach natuurlijk, er lopen hier 2 zaken tegelijkertijd: Topic naam: Software update voor Wifibooster via Stopcontact en Internetkabel.

Dan wordt het voortaan even vragen.☺
Reputatie 7
Hoi @Megapaul,

Er zijn twee topics over hetzelfde. Ik heb in het andere topic wel een update geplaatst. Sorry dat ik het hier niet heb gedaan.

Wil je de update lezen, klik dan hier.
Reputatie 7
Badge +26
Idd. Communicatie en ziggo is regelmatig... nou ja vul maar in. Als ik ook even een kritische noot mag benoemen. Totaal tv en etc weet iets eerder dan wij ...Dit had ook de moderators kunnen mededelen🤓
Reputatie 7
Badge +35
@N.N.

Graag jouw inzichten betreffende de updates van de Wifiboosters via het stopcontact.

En graag van anderen die al dan niet de update hebben ontvangen.
Reputatie 7
Badge +25
Ik zoek het uit en kom er op terug.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Be rt,
Bij mij zijn allebei de boosters geupdated.
Zij hebben nu ook een adres gekregen binnen de dhcp pool van het modem.
Ik gebruikte eigen nummers, .....2 en ......3
Dat heb ik als volgt opgelost:
Binnen het modem de beide boosters een vast adres gegeven en dat gereserveerd binnen het modem.
De boosters van de stroom gehaald, minimaal 30 seconden gewacht en toen weer aangesloten en toen hadden ze ook keurig mijn ingestelde ip adressen.
Wps heb ik gezien dat dat gewijzigd is, heb ik om veiligheidsredenen standaard uit staan.
Jouw extra booster wordt binnenkort ook automatisch geupdated verwacht ik.
Ziggo mag inderdaad wel beter communiceren inzake aanpassingen aan hardware.
Misschien dat @Folkert Ziggo hier wat meer over kan vertellen.
Reputatie 7
Badge +35
Ik heb ook nog wat getest, ik heb voor geen van de apparaten een eigen vast IP adres in het modem geplaatst.

De vaste IP adressen waren in de Wifibooster gezet en werken nog steeds:

Ingelogd met 192.168.178.2 , maar kan dit nergens meer zo nodig wijzigen:



Pagina Verbonden Apparaten te zien in het modem:

WifiPLC-BE6F41 D8:B6:B7:XX:XX:01 192.168.178.12

WifiPLC-BE6F41 D8:B6:B7:XX:XX:01 192.168.178.2

=================================================

Situatie op nog niet geupdate Wifibooster:



Pagina Verbonden Apparaten te zien in het modem:

WifiPLC-9E5045 D8:B6:B7:XX:XX:02 192.168.178.3

WifiPLC-9E5045 D8:B6:B7:XX:XX:02 192.168.178.11
Reputatie 7
Badge +26
@Be rt@N.N.Morgen wat meer tijd. Ik zal ook even dan ea uittesten gr Rob
Reputatie 7
Hi iedereen,

Het duurde even voordat duidelijk was wat de firmware wijzigingen zijn.

Even belangrijk: De update wordt gefaseerd uitgebracht in heel Nederland. Over twee weken beschikt iedereen over de nieuwe firmware. De update wordt automatisch uitgevoerd. De Ziggo Wifibooster update alleen als deze verbonden is met het internet. Heb je de Wifibooster nog niet verbonden met het internet, sluit deze dan voor minimaal 24 uur aan.


Ziggo Wifibooster via internetkabel TP-Link C7 - Firmware 2.1.1
  • Ondersteuning voor bandsteering. Als deze feature wordt ingeschakeld én de netwerknamen (SSID) hetzelfde zijn, zal een verbonden apparaat automatisch verbinden met de beste wifi frequentie
  • Ondersteuning voor meer 5GHz wifi kanalen. De kanalen 36, 40, 44, 48 konden al geselecteerd worden. Nu ook kanalen 52, 56, 60, 64, 100, 104, 108, 112, 116, 120, 124, 128, 132, 136 en 140
  • In de webgui wordt nu ook de huidige kanaal bandbreedte getoond indien deze op Auto staat ingesteld
  • In de webgui wordt nu een waarschuwing getoond indien het webgui inlog wachtwoord nog op de standaard fabrieks instelling staat
  • In de webgui is er nu ook een knop "Auto Channel Select", waarmee meteen het juiste automatisch kanaal gezocht kan worden
  • De Ziggo Wifibooster via internetkabel start niet meer opnieuw op bij het wijzigen van een wifi instelling
  • Bij het opslaan van een instellingen backup, worden nu ook de LED lampjes instellingen opgeslagen

Ziggo Wifibooster via het stopcontact Comtrend PG-9072-LG (met wifi) - Firmware 26c.p9.4c
  • Support voor backup van instellingen
  • De webgui toont nu altijd een waarschuwing voordat het apparaat opnieuw zal opstarten bij het opslaan van een instelling
  • Verschillende kleine veiligheidsproblemen zijn opgelost
  • Verschillende stabiliteitsverbeteringen (ondersteuning van multicast en IGMP). Hiermee is ook het probleem opgelost als je een Ziggo Extra Mediabox XL via een Internetpunt aansluit op de Ziggo Mediabox XL, deze regelmatig de verbinding verloor

Ziggo Extra Internetpunt via het stopcontact Comtrend PG-9073-LG (zonder wifi) - Firmware p9.5c
  • Verschillende kleine veiligheidsproblemen zijn opgelost
  • Verschillende stabiliteitsverbeteringen (ondersteuning van multicast en IGMP). Hiermee is ook het probleem opgelost als je een Ziggo Extra Mediabox XL via een Internetpunt aansluit op de Ziggo Mediabox XL, deze regelmatig de verbinding verloor


*** Moderator edit | Update ***
13-02-2018 - Productspecificatie toegevoegd.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Folkert Ziggo,
Bedankt voor de update.
Wat bepaalt of je firmwareversie p9.4c of p9.5c krijgt?
Ik heb nu p9.4c ontvangen, ook op het extra punt via het stopcontact. Komt daaroverheen nog een versie p9.5c?
Reputatie 7
Firmware p9.5c is enkel voor de Extra Internetpunt via het stopcontact. Deze kun je gebruiken als uitbreidingsset voor de Wifibooster via het stopcontact. Omdat het een ander product is, zit er verschil in de firmware.
Reputatie 7
Badge +25
Firmware p9.5c is enkel voor de Extra Internetpunt via het stopcontact. Deze kun je gebruiken als uitbreidingsset voor de Wifibooster via het stopcontact. Omdat het een ander product is, zit er verschil in de firmware.
Hallo @Folkert Ziggo,
ik heb dus zo'n extra wifipunt via het stopcontact maar toch staat daar de p9.4c firmware op en niet de p9.5c. Vandaar mijn eerder vraag waarin ik dat ook al vermeldde.
Reputatie 7
Badge +26
ook hier p9.4c heb dan ook geen extra aansl.punt
Reputatie 7
Badge +35
@N.N. Waren dat oorspronkelijk geen 2 volledige sets?
Hier oorspronkelijk wel, maar op de 2e WB heb ik nog geen nieuwe software.
Reputatie 7
Badge +26
@N.N. Waren dat oorspronkelijk geen 2 volledige sets?
Hier oorspronkelijk wel, maar op de 2e WB heb ik nog geen nieuwe software.


@Be rtStaandaard is dit 2 setjes. A +B maar dus ook nog een extra wb. Dit is wat ik er uit heb begrepen. zie:https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifibooster/installeren/
Reputatie 7
Badge +35
@robbo Dat is standaard ook zo, maar op de één of andere onverklaarbare manier ☺ heb ik 2 complete sets in huis en heb ik uit de 2e set alleen de grote B gehaald en die is ook verbonden met de A van de eerste set.