Software update voor Wifibooster via Stopcontact en Internetkabel

  • 31 januari 2018
  • 73 reacties
  • 13113 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

73 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
@robbo Dat is standaard ook zo, maar op de één of andere onverklaarbare manier ☺ heb ik 2 complete sets in huis en heb ik uit de 2e set alleen de grote B gehaald en die is ook verbonden met de A van de eerste set.@Be rt Ha ik had ook 2 sets, Ik denk ook net als jij op onverklaarbare manier 😜 en heb er een even uitgeleend, Om te testen of daar de wifi boven beter gaat. dus ik kan dat even niet checken nu.
@N.N. Waren dat oorspronkelijk geen 2 volledige sets?
Hier oorspronkelijk wel, maar op de 2e WB heb ik nog geen nieuwe software.

Hallo @Be rt,
nee, het is echt een uitbreidingsset en niet een onderdeel van ...
@Folkert Ziggo Er gaat nog veel meer mis met deze update: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifi-booster-extra-wifi-punt-24326

De download is niet hoger te krijgen dan 3,4 Mbps
Reputatie 7
Badge +25
Zie mijn reacties op andere topic. Ik heb hier geen last van..
Reputatie 7
@Be rt
Je vragen over de firmware-update en wijzigingen heb ik doorgegeven aan mijn collega. Zodra ik reactie krijg, deel ik het hier.


Voor de lage snelheid na de update heb ik niet direct een verklaring. Laten we dit eerst samen uitzoeken. Op die kunnen we straks met zekerheid vaststellen of dit aan de nieuwe firmware ligt. In dat topic plaats ik zo ook een reactie.
Wij hebben hier thuis ook deze update deze week ontvangen en hier valt nu , zodra ik via de boosters gebruik maak, de verbinding tussen de boosters onderling weg. Zonder data is het homelampje op de grote booster groen, zodra ik er data overheen stuur kleurt het lampje van groen, naar oranje en gaat daarna uit. Daarvoor werkte het zonder enige verstoringen de afgelopen 2 maanden. De set is dus nu onbruikbaar geworden. Hebben meer mensen dit probleem? 🙄
Reputatie 7
Goedemorgen @MartinBB, goed dat je de Ziggo Community hebt gevonden!

Afgelopen weekend hebben we veel voorbeelden ontvangen. In dit topic heb ik enkele vragen. Wil je dit uitvoeren? Ik ben erg benieuwd!
Reputatie 7
Goedemorgen iedereen,

in dit topic hebben jullie enkele vragen gesteld over de wijzigingen van de nieuwe firmware.

Na de firmware update is de Wireless Mode teruggezet naar B/G/N. Als je dus een voorkeurskeuze had gemaakt met bijvoorbeeld ‘N-only’, is deze instelling overschreven.
We verwachten niet dat dit een enorm probleem geeft omdat de B/G/N instelling meer ondersteuning geeft dan 'N-only'. Maar bij een upgrade is het niet de bedoeling dat de nieuwe firmware een bestaande instelling overschrijft. Tijdens de certificering van de nieuwe firmware is dit niet direct naar voren gekomen. De instelling wordt door een specialist nogmaals getest.

In Network Settings bestond de mogelijkheid om zelf een IP-adres invullen, deze mogelijkheid is na de firmware update verdwenen.
@Be rt. De mogelijkheid is bewust weggehaald. Om ervoor te zorgen dat je Wifibooster een IP-lease krijgt, via DHCP, moet je de Wifibooster terugzetten naar zijn standaard instellingen.

In WPS Settings is de keuze via PIN verdwenen.
De optie WPS PIN is bewust verwijderd omdat deze optie onveilig is en niet door Ziggo wordt ondersteund. We raden aan om WPS PBC (Push-button configuration) te gebruiken.

Ik heb mijn reactie met firmware wijzigen bijgewerkt met productnamen.
Het is wel aardig om te lezen dat de PG9073, die je op het modem aansluit, ook opgewaardeerd is met een een nieuwe firmware, maar dat is als klant niet te controleren, althans ik zou niet weten hoe ik contact kan maken met de PG9073, de PG9072 met wifi kun je wel contact mee maken en afregelen naar je eigen wensen.
@Folkert Ziggo schreef: "In Network Settings bestond de mogelijkheid om zelf een IP-adres invullen, deze mogelijkheid is na de firmware update verdwenen.
@Be rt. De mogelijkheid is bewust weggehaald. Om ervoor te zorgen dat je Wifibooster een IP-lease krijgt via DHCP, moet je de Wifibooster terugzetten naar zijn standaard instellingen."

Dat was al eerder bij terugzetten, dit apparaat had 2 IP adressen, één DHCP die je niet kon wijzigen en één die een vreemd IP adres had, kon je wel wijzigen en had je 2 IP adressen in de IP ranche van je modem.

Nu zie ik er maar één in het modem van de WB die de update heeft, van de andere zie ik er 2 en is deze WB via 2 IP adressen te bereiken.

Ik ben benieuwd of bij terugzetten naar de oorspronkelijke software het 2e IP adres in de IP range de snelheid wel gaat terugbrengen.

@N.N. heb ik ooit in een ander topic dit aan zien geven en toen had de klant wel een normale snelheid, maar dit is al een paar maanden geleden.
Wacht nog steeds op fw 2.1.1 voor wifibooster op internetkabel. Wanneer komt die (op website staat nog steeds de oude 2.0)
Reputatie 7
Hi @Onnodh, welkom op de Ziggo Community!

In mijn reactie van enkele dagen terug heb ik het onderstaande aangeven. Nog even geduld. 😊

Even belangrijk: De update wordt gefaseerd uitgebracht in heel Nederland. Over twee weken beschikt iedereen over de nieuwe firmware. De update wordt automatisch uitgevoerd.
Reputatie 3
Badge +5
Hi @Onnodh, welkom op de Ziggo Community!

In mijn reactie van enkele dagen terug heb ik het onderstaande aangeven. Nog even geduld. 😊

Even belangrijk: De update wordt gefaseerd uitgebracht in heel Nederland. Over twee weken beschikt iedereen over de nieuwe firmware. De update wordt automatisch uitgevoerd.
Nog niet binnen gekregen. Is geen ramp, maar de twee weken zijn al verstreken
@Theotje Dit was een reactie van 1 februari (33 dagen geleden) en later herhaald, dit gaat nog over de huidige software die niet goed is.

Hier staat de laatste update van 11 uur geleden:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmware-update-24326/index4.html#post250685
Reputatie 3
Badge +5
Oke, misschien vergis ik mij, maar ik dacht dat Folkert een reactie gaf aan Onnodh met de vraag '' Wacht nog steeds op fw 2.1.1 voor wifibooster op internetkabel. Wanneer komt die (op website staat nog steeds de oude 2.0) " zie boven aan de pagina.
Reputatie 3
Badge +5
Valt wel mee hoor Bert, op naar de 51 duimpjes👍🏼
Reputatie 7
Haha, gaat lekker @Be rt 😁

@Theotje Je Wifibooster via de Internetkabel hoort zijn update inderdaad binnen te hebben. Wat is de serienummer van je Wifibooster? Dan zet ik de vraag voor je uit.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Folkert, het serienummer is S/N:2161956002563 Ver.1.1a
Grt, Theotje
Reputatie 3
Badge +5
Bedankt Folkert, ga er dus maar vanuit als de update plaats vind dat mijn instellingen behouden blijven.
Of overwegen jullie het om de update uit te voeren via https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifibooster/software-updaten/
@Folker Ziggo
Al inzage wanneer de uitrol van de software update van de Wifibooster (c7) weer verder gaat.
Misschien een idee om voor degene die het handmatig willen doen de file via de website beschikbaar te stellen.

Verneem graag een reactie
Reputatie 7
Hi @Theotje en @TvD1963,

Op dit moment is er nog geen inzage wanneer de uitrol van de software voor de Wifibooster via netwerkkabel verder gaat. Ik wordt door het team op de hoogte gebracht zodra er concrete plannen zijn. Als meer bekend is, deel ik dat hier met jullie.
Reputatie 2
Badge +1
@Folkert Ziggo
Kan het firmware bestand niet aangeboden worden via een externe link?
Voor mij maakt het opnieuw instellen niet uit.
Reputatie 1
Precies Megapaul, zo denk ik er ook over, dus, wie kan de firmware recoveren en doorsturen naar Megapaul en mij??
Reputatie 7
Bedoel je dit?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifibooster/software-updaten/
Reputatie 1
Nee dat is de oude firmware, het gaat om de nieuwe.