Software update voor Wifibooster via Stopcontact en Internetkabel

• 31 januari 2018
  • 73 Reacties
  • 11270x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

73 Reacties

Wacht nog steeds op fw 2.1.1 voor wifibooster op internetkabel. Wanneer komt die (op website staat nog steeds de oude 2.0)
Reputatie 7
Hi @Onnodh, welkom op de Ziggo Community!

In mijn reactie van enkele dagen terug heb ik het onderstaande aangeven. Nog even geduld. 😊

Even belangrijk: De update wordt gefaseerd uitgebracht in heel Nederland. Over twee weken beschikt iedereen over de nieuwe firmware. De update wordt automatisch uitgevoerd.
Reputatie 7
Badge +35
Voorlopige mogelijke oplossing:

Als je de Security mode van 2,4 en 5 GHz instelt op: WPA-PSK+WPA2-PSK en je laat de Wifibooster opnieuw opstarten zou je internet snelheid met Wifi 2,4 en 5 GHz en UTP verbinding weer op enigszins orde moeten zijn.
Reputatie 3
Badge +2
Hi @Onnodh, welkom op de Ziggo Community!

In mijn reactie van enkele dagen terug heb ik het onderstaande aangeven. Nog even geduld. 😊

Even belangrijk: De update wordt gefaseerd uitgebracht in heel Nederland. Over twee weken beschikt iedereen over de nieuwe firmware. De update wordt automatisch uitgevoerd.
Nog niet binnen gekregen. Is geen ramp, maar de twee weken zijn al verstreken
Reputatie 7
Badge +35
@Theotje Dit was een reactie van 1 februari (33 dagen geleden) en later herhaald, dit gaat nog over de huidige software die niet goed is.

Hier staat de laatste update van 11 uur geleden:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmware-update-24326/index4.html#post250685
Reputatie 3
Badge +2
Oke, misschien vergis ik mij, maar ik dacht dat Folkert een reactie gaf aan Onnodh met de vraag '' Wacht nog steeds op fw 2.1.1 voor wifibooster op internetkabel. Wanneer komt die (op website staat nog steeds de oude 2.0) " zie boven aan de pagina.
Reputatie 7
Badge +35
@Theotje Nee je vergiste je niet, daar ben ik de laatste tijd weer goed in.🤔

Dat ging inderdaad over de Wifibooster via de kabel.
Reputatie 3
Badge +2
Valt wel mee hoor Bert, op naar de 51 duimpjes👍🏼
Reputatie 7
Haha, gaat lekker @Be rt 😁

@Theotje Je Wifibooster via de Internetkabel hoort zijn update inderdaad binnen te hebben. Wat is de serienummer van je Wifibooster? Dan zet ik de vraag voor je uit.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Folkert, het serienummer is S/N:2161956002563 Ver.1.1a
Grt, Theotje
Reputatie 7
Thanks! Je Wifibooster is inderdaad niet geüpgraded naar firmware 2.1.1. Na een korte check staan ongeveer de helft van alle Wifiboosters via de Internetkabel nog op de oude firmware.

De reden is dat de uitrol die op 20 februari zou plaatsvinden is stopgezet nadat is ontdekt dat er een bug in de firmware zit. De bug zorgt ervoor dat de Wifibooster via de Internetkabel zijn instellingen kwijt raakt na een upgrade.
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt Folkert, ga er dus maar vanuit als de update plaats vind dat mijn instellingen behouden blijven.
Of overwegen jullie het om de update uit te voeren via https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifibooster/software-updaten/
@Folker Ziggo
Al inzage wanneer de uitrol van de software update van de Wifibooster (c7) weer verder gaat.
Misschien een idee om voor degene die het handmatig willen doen de file via de website beschikbaar te stellen.

Verneem graag een reactie
Reputatie 7
Hi @Theotje en @TvD1963,

Op dit moment is er nog geen inzage wanneer de uitrol van de software voor de Wifibooster via netwerkkabel verder gaat. Ik wordt door het team op de hoogte gebracht zodra er concrete plannen zijn. Als meer bekend is, deel ik dat hier met jullie.
Reputatie 2
Badge +1
@Folkert Ziggo
Kan het firmware bestand niet aangeboden worden via een externe link?
Voor mij maakt het opnieuw instellen niet uit.
Reputatie 1
Precies Megapaul, zo denk ik er ook over, dus, wie kan de firmware recoveren en doorsturen naar Megapaul en mij??
Reputatie 7
Bedoel je dit?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifibooster/software-updaten/
Reputatie 1
Nee dat is de oude firmware, het gaat om de nieuwe.
Reputatie 7
Badge +35
@Loetje1969 Eerdere berichten van Folkert Ziggo die over je vraag gaan:

Je Wifibooster is inderdaad niet geüpgraded naar firmware 2.1.1. Na een korte check staan ongeveer de helft van alle Wifiboosters via de Internetkabel nog op de oude firmware.

De reden is dat de uitrol die op 20 februari zou plaatsvinden is stopgezet nadat is ontdekt dat er een bug in de firmware zit. De bug zorgt ervoor dat de Wifibooster via de Internetkabel zijn instellingen kwijt raakt na een upgrade.

Op dit moment is er nog geen inzage wanneer de uitrol van de software voor de Wifibooster via netwerkkabel verder gaat. Ik wordt door het team op de hoogte gebracht zodra er concrete plannen zijn. Als meer bekend is, deel ik dat hier met jullie.
Reputatie 2
Badge +1
Is er al iets bekend wanneer de update weer opnieuw wordt aangeboden?
Of kan iemand de firmware waar de bug inzit doorsturen? Het opnieuw instellen van wifi naam en netwerk is zo geregeld.
Reputatie 1
Is er al iets bekend wanneer de update weer opnieuw wordt aangeboden?
Of kan iemand de firmware waar de bug inzit doorsturen? Het opnieuw instellen van wifi naam en netwerk is zo geregeld.

Ja precies, dit duurt allemaal erg lang...
Reputatie 7
Badge +35
Het lijkt erop dat dit vandaag of morgen zou moeten zijn, als alles goed is gegaan met de test, dit naar aanleiding van de tekst in dit bericht:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmware-update-24326/index4.html#post250685

"Door Comtrend is nieuwe firmware aangeleverd. Deze firmware wordt op dit moment door ons getest. Dit duurt ongeveer twee weken. Zodra we hierop akkoord geven, beginnen we twee weken daarna met het upgraden van de Wifiboosters via het Stopcontact. Nog even afwachten dus."

Misschien heeft @Folkert Ziggoeen update.
Reputatie 1
Het lijkt erop dat dit vandaag of morgen zou moeten zijn, als alles goed is gegaan met de test, dit naar aanleiding van de tekst in dit bericht:

"Door Comtrend is nieuwe firmware aangeleverd. Deze firmware wordt op dit moment door ons getest. Dit duurt ongeveer twee weken. Zodra we hierop akkoord geven, beginnen we twee weken daarna met het upgraden van de Wifiboosters via het Stopcontact. Nog even afwachten dus."

Misschien heeft @Folkert Ziggoeen update.

Dit gaat over de wifibooster via het stopcontact, wij hebben het over de wifibooster via de utp kabel.
Reputatie 7
Badge +35
Ach natuurlijk, er lopen hier 2 zaken tegelijkertijd: Topic naam: Software update voor Wifibooster via Stopcontact en Internetkabel.

Dan wordt het voortaan even vragen.☺
Reputatie 2
Badge +1
Tot op heden nog steeds geen update 2.1.1 voor de bekabelde wifi booster.
Het duurt allemaal weel heel lang hoor Ziggo.
Medewerkers van tech weten niet wanneer de update wel komt.