Gaas

Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Smartcard

Kan ik de smartcard uit mijn horizon mediabox gebruiken in een CI+ module voor in de tv?

 

Edit: Sorry, Ik was niet volledig. Het is een Cisco Mediabox uit de UPC tijd. Ik heb de smartcard in de hand.

17 Reacties 17
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

In de horizon zit een virtuele smartcard, dat gaat dus niet.

Gaas
Topicstarter
Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sorry, Ik was niet volledig. Het is een Cisco Mediabox uit de UPC tijd. Ik heb de smartcard in de hand.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

YEP

Gaas
Topicstarter
Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb nog een TV met een CI+ module met kaart. Als ik de kaarten wissel zegt hij dat kaart en module niet bij elkaar passen. Kan ik de kaart uit de Cisco met een andere module combineren?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Oeps, dat is een lastige, hier weet ik te weinig van, mogelijk kan @Ronihd hier advies in geven.

Hij komt hier langs als / zodra hij online is.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
Be rt wrote:

Oeps, dat is een lastige, hier weet ik te weinig van, mogelijk kan @Ronihd hier advies in geven.

Hij komt hier langs als / zodra hij online is.

Is een Cisco card niet Irdeto2 en bij fZiggo alles Irdeto2? Bij fUPC zijn daar de kaart voor ci+ niet nagravision? 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Template wrote:
Be rt wrote:

Oeps, dat is een lastige, hier weet ik te weinig van, mogelijk kan @Ronihd hier advies in geven.

Hij komt hier langs als / zodra hij online is.

Is een Cisco card niet Irdeto2 en bij fZiggo alles Irdeto2? Bij fUPC zijn daar de kaart voor ci+ niet nagravision? 

 

Ja @Template 

in fZiggo gebied heb je inderdaad IRdeto, en in fUPC NAgravision. (Afgekort IR en NA). Maar een smartcard is niet gekoppeld aan een apparaat. Dus je kan een IRdeto smartcard gewoon gebruiken in alle apparaten die daarmee werken. En dat geld ook voor een NAgravision smartcard voor de daarvoor geschikte apparaten, maar je kan ze dus niet onderling wisselen. Maar dat laatste zal niet vaak gebeuren, want in fZiggo gebied levert Ziggo alleen maar de IRdeto smartcard. En in fUPC gebied levert men alleen maar de NAgravision. 

Maar of het verwisselen hier speelt? Wellicht. 

Gaas
Topicstarter
Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het probleem is dat ik de Cisco niet meer wil gebruiken en gevraagd heb om die om te ruilen voor een CI+ module. Dan wil Ziggo mijn abonnement openbreken en raak ik mijn vaste IP adres kwijt. Ik vind het raar dat ik bij een kleine wijziging in de manier van tv kijken mijn internet aansluiting moet wijzigen. Een extra CI+ module is dan weer geen probleem bij bijbetaling. Bij de Nagravision kaart uit de Cisco zit natuurlijk geen module. Ik vroeg me dus af of ik op de een of andere manier aan een passende module kan komen

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Gaas wrote:

Het probleem is dat ik de Cisco niet meer wil gebruiken en gevraagd heb om die om te ruilen voor een CI+ module. Dan wil Ziggo mijn abonnement openbreken en raak ik mijn vaste IP adres kwijt. Ik vind het raar dat ik bij een kleine wijziging in de manier van tv kijken mijn internet aansluiting moet wijzigen. Een extra CI+ module is dan weer geen probleem bij bijbetaling. Bij de Nagravision kaart uit de Cisco zit natuurlijk geen module. Ik vroeg me dus af of ik op de een of andere manier aan een passende module kan komen

 

Zo ver ik er van op de hoogte ben is dat een smartcard die in de cisco zit zonder probleem in een cI + module kan worden gestoken en dan zou het moet het werken, ik vind de foutmelding dan ook wel een vreemde.

Verandering in formal Ziggo en of formal Upc doet niet ter zake immers zelfde adres . (  IRdeto, NAgravision ) 

 

Welk merk en type is de Ci + module ? 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Gaas “Dan wil Ziggo mijn abonnement openbreken en raak ik mijn vaste IP adres kwijt.”

Dit is voor mij onduidelijk???

Een vast IP-adres heb je alleen als je een Zakelijk Pro abonnement hebt.

Klein zakelijk en consumentenabonnementen hebben sowieso altijd al een dynamisch IP-adres.

Of is er een speciale situatie bij je?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

“Als ik de kaarten wissel zegt hij dat kaart en module niet bij elkaar passen.”

Wat gebeurt er als je de smartcard andersom, een halve slag in de breedte gedraaid, met de chip naar achter in de module schuift?

Gaas
Topicstarter
Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In lang vervlogen UPC tijden kon je een vast IP adres krijgen. Wanneer ik het abonnement wijzig ben ik dat kwijt. Overstappen is sowieso onhandig. Dan betaal ik een paar euro meer voor hetzelfde.

Gaas
Topicstarter
Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zal vanavond even met kaarten en modules goochelen.

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hoi @Gaas en top dat je ons hier hebt gevonden: welkom!

Ik zie dat de nodige experts zijn aangehaakt en je al van de nodige uitleg hebben voorzien. Klasse! Ook zie ik dat je een extra module hebt besteld. Deze is vandaag bezorgd in je brievenbus, als ik PostNL mag geloven  . Laat ons weten als er nog iets is waar we je bij kunnen helpen. 

Gaas
Topicstarter
Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de module inderdaad ontvangen. Ik laat het pakketje nog even dicht. Ik zou nog informatie krijgen over het retourneren van de Cisco. Dat heb ik nog niet gekregen. Even in de gaten houden of de nieuwe module niet stiekem op mijn abonnement erbij komt.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Wat is er precies afgesproken tussen jou en de medewerker @Gaas? Aangezien de module als extra module á € 2 per maand is besteld, zoals ook in de bestelbevestiging staat. En niet in plaats van. Ik ben benieuwd! 

Gaas
Topicstarter
Level 2
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb aangegeven dat ik de Cisco niet meer wilde gebruiken en inruilen voor een CI+ module. Ik zou de module ontvangen en bericht krijgen hoe en of ik de Cisco moet retourneren. Ik wacht dat bericht dus af.

Daarvoor heb ik de zelfde vraag via de chat gesteld. Toen werd mij medegedeeld dat het abonnement dan gewijzigd moest worden. Daar was in het latere telefoongesprek geen sprake meer van.

Uitgelicht topic