1
Vraag
2
Reacties
Gun1948

Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Slechthorende kan geen TV meer samen met mijn goedhorende vrouw kijken

IK heb de Philips 65OLED903 gekocht, als ik mijn Sennheiser koptelefoon in de aansluiting van de TV doe hoort mijn vrouw geen geluid meer ik dus wel via de Sennheiser. Philips zegt gewoon er is geen oplossing of je luistert via de box of je luister via de koptelefoon, dus samen kijken is over en uit. Nu heb ik mijn koptelefoon in de Mediabox XXL en dan doen de TV geluid en de Koptelefoon het wel samen, maar er is en sterke echo op de koptelefoon.

weet iemand een oplossing?
er zijn toch wel meer echtparen waar de ene nog wel goed hoort en de andere niet
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gun1948
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Gisteren is er een monteur van Ziggo geweest, en nu blijkt dat de ingebouwde soundbar van de TV wat meer geluid geeft als mijn oude TV dus ik hoor de soundbar naast mijn koptelefoon als die TV harder staat dan 20. Dus met de mediabox is niets aan de hand ff met elkaar zoeken hoe hard die TV moet om beide te kunnen luisteren.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Gun1948 zet bij de geluidsinstellingen alleen een vinkje bij analoog misschien verhelpt dit het 'echo' probleem
Patsi32

Level 6
  • 86Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes
[user id="50286"]Gun1948 Wanneer je de koptelefoon gebruikt met je televisietoestel en het tv-geluid wordt ook gereproduceerd door de interne luidsprekers van de tv, kan dat een weergalm of echo veroorzaken. Om dat effect te onderdrukken verlaag je het volume op je televisie of

Controleer je de uitvoerinstellingen van het toestel, om na te gaan of je de waarde voor ‘latency’of ‘delay’ kunt verlagen (aanbevolen instelling: ‘0’ of ‘low’)
Gun1948
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
bedankt ik ga beide tips proberen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Als ik de Audio Mini Jack output gebruik van mijn TV (voor bv een koptelefoon) dan gaat de Audio via de ingebouwde speakers automatisch uit.
Misschien is er een instelling nodig op de TV in kwestie om idem voor elkaar te krijgen.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Ik heb een Loewe TV en daar gebeurd dat niet.
Geluid is onafhankelijk van elkaar te regelen.
Blijkbaar is dat per fabrikant verschillend?
Bij sommige systemen duwde de minijack een palletje om zodat het gewone geluid werd verbroken.
Misschien is dat te verwijderen maar moet de tv kast natuurlijk wel even open en dat is ook niet echt handig.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
De meeste apparaten schakelen de speakers uit bij gebruik van een koptelefoon omdat het, als de speakers net zo hard geluid blijven geven, weinig zin heeft om de koptelefoon te gebruiken.
Bij sommige tv's kun je het uitschakelen, en andere tv's gaan zelfs zo ver dat de ze speakers al uitschakelen bij aansluiting van tulp stekkers op de audio uitgang.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
RobertKoopman

dat is inderdaad niet identiek bij elk merk, maar ook per type kan het verschillen. Maar je kan niet zomaar het systeem weghalen dat de speakers uitschakelt, want dan schakelen ze ook niet meer in als je de jack stekker eruit neemt. Daar moet je dus absoluut vanaf blijven.

Maar een echo kan dan weer ontstaan als de hoofdtelefoon op de bron word aangesloten, want er kan een kleine vertraging aanwezig zijn tussen het geluid dat de XL of een andere bron weergeeft, en de Tv zelf. Maar dat kan zelfs nog voorkomen als je de analoge uitgangen op de Tv zelf gebruikt voor een hoofdtelefoon. Vaak houd men daarbij nl. geen rekening met de vertraging door de Video opbouw van de Tv, en dus zal het geluid uit die uitgangen doorgaans iets sneller zijn.

Het mooist is het natuurlijk als de hoofdtelefoon ook kan worden aangesloten op de Tv, en bij draadloze apparaten kan dat vaak, door de analoge, of optische uitgang te gebruiken voor de hoofdtelefoon. Maar ook dan kan een echo te horen zijn, en dat is niet altijd af te regelen met een audio delay.
WillemIII

Level 6
  • 90Posts
  • 7Oplossingen
  • 13Likes
Ik kan ook alleen via een koptelefoon naar de TV luisteren. Daarom heb ik de TV op onze HiFi versterker aangesloten. Mijn vrouw luister nu via de HiFi naar de TV. Dit geeft een veel betere geluidskwaliteit dan de ingebouwde speakers van de TV.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
WillemIII wrote:
Ik kan ook alleen via een koptelefoon naar de TV luisteren. Daarom heb ik de TV op onze HiFi versterker aangesloten. Mijn vrouw luister nu via de HiFi naar de TV. Dit geeft een veel betere geluidskwaliteit dan de ingebouwde speakers van de TV.



En is het hierbij ook het geval dat wanneer daarop een hoofdtelefoon is aangesloten deze de aanwezige speakers op versterker uitschakelt? Soms kan nl. beiden. Zo kan ik bv. wel een hoofdtelefoon aansluiten zonder dat daarbij het geluid via de speakers wegvalt. Ik kan deze dan handmatig uit zetten. Dat zou in dit geval ook erg handig kunnen zijn, en doorgaans is er dan geen last van een echo, omdat er tussen beiden geen vertraging aanwezig is.

Of werkt het nu al naar behoren?
WillemIII

Level 6
  • 90Posts
  • 7Oplossingen
  • 13Likes
De koptelefoon is aangesloten op de TV daardoor zijn de speakers uitgeschakeld. De HiFi versterker is via de AUX uitgang aangesloten. Deze moet dan wel aanwezig zijn op de TV. Dit kan ook een optische zijn mits je versterker hier een ingang voor heeft.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Gun1948,

Heb je nog een update voor ons? We zijn natuurlijk erg benieuwd!
Gun1948
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Gisteren is er een monteur van Ziggo geweest, en nu blijkt dat de ingebouwde soundbar van de TV wat meer geluid geeft als mijn oude TV dus ik hoor de soundbar naast mijn koptelefoon als die TV harder staat dan 20. Dus met de mediabox is niets aan de hand ff met elkaar zoeken hoe hard die TV moet om beide te kunnen luisteren.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
WillemIII , ik heb je even verward met de TS Gun1948 ... Dom dom...

Sorry dus voor het misverstand. Ik word ook ouder he... :wink:

Maar goed, de vraag was wel van belang. Dat dan weer wel... :relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic