Bovkovic6

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Slecht beeld

Beste forumgebruikers

 

ik heb sinds 4 maanden een 4k 65oled903 philips tv. Hiervoor had ik een 55 inch van philips hd. Met laatstgenoemde nooit problemen/haarscherp beeld . Gebruik dezelfde ci+ module op mijn nieuwe tv. 
 

het beeld van mijn tv is zeer goed als ik 4k kijk op YouTube bv. Echter de HD zenders van ziggo zijn dramatisch wazig. Met name ook op ziggo sport HD lijkt het wel of ik beeld heb uit de jaren 80.

 

ik heb niets veranderd aan de bekabeling en dergelijke, alles is precies zoals mijn eerdere tv aangesloten. Een ziggo mannetje heeft 50 euro geind voor vervanging van een kabeltje, zonder oplossen vh probleem. Philips langsgekomen: het ligt niet aan de tv: Ziggo is de boosdoener. Ziggo monteur zegt Echter: signaal is perfect!

zag het probleem wel duidelijk maar ging er niet op in/geen verklaring.

zelf alle instellingen geprobeerd…. niets helpt.

frustrerenderwijs zijn de beoordelingen vd tv op internet allemaal perfekt met haarscherp beeld, hetgeen ik ook gewend was van mijn 55’

 

hoe kan het nu zijn dat mijn nieuwe high end TV belabberd beeld geeft? Ik weet het niet meer…

en wat zouden jullie nu verder ondernemen?

kan het nog aan de ci+ module liggen? Tv toch terugsturen? Andere aanbieder bv glasvezel? Instellingen? Calibreren?

43 Reacties 43
Bovkovic6
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Foto

Bovkovic6
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Verder lijkt het als er ingezoomd wordt op het beeld het scherper is dan veraf beeld, bv bij voetbal.

 

getoonde fotos bv bij talkshows zijn dramatisch.


ik hoop dat iemand kan helpen/ het probleem herkent

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Kun je een foto van een talkshow hier plaatsen?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Bovkovic6 wrote:

Verder lijkt het als er ingezoomd wordt op het beeld het scherper is dan veraf beeld, bv bij voetbal.

 

getoonde fotos bv bij talkshows zijn dramatisch.


ik hoop dat iemand kan helpen/ het probleem herkent

 

 

In mijn optiek als ik een heel simpel antwoord geef……..denk ik  >>TV is NIET in orde……….

Je 55 inch Philips deed het wel goed, een andere TV ( op dezelfde aansluitingen )  de 65 inch versie doet het niet goed dan tja TV is dan denk ik niet in orde , maar misschien een stomme vraag zit je per ongeluk niet naar de SD zenders te kijken ? 

Stom in de zin dat ik er van uit mag gaan dat de monteurs van Z en P naar zo een standaard instel vergissing zouden kijken.

Het lijkt er op dan in het coaxiale deel van de TV de omzetting naar beeld niet goed gaat en de signalen via internet zoals youtube en ook Netflix ? het wel goed doen.

Nog wel vraagje de ci + module die je gebruikt is toch wel een versie 1.3 ? 

Bovkovic6
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Philips monteur liet een 4k beeld van youtube zien en zei dat het niet aan tv ligt maar aan signaal ziggo.

’de tv is beter dan de kwaliteit vh aanbod van ziggo Vertelde hij letterlijk ‘
leer er mee leven

 

nu ben ik al 30 jaar via upc bij ziggo gekomen en het inderdaad een 1.3 module van smardtv. Deze is geschikt voor oud-upc gebieden… hij vind de zenders ook wel, maar kwaliteit is beroerd

 

ned 1 2 3 en talkshows op rtl4 zijn wel redelijk soms. Het wisselt sterk., maar nooit optimaal 
 

nu verwacht ik geen 4k beelden maar wel scherp beeld inderdaad HD zoals op mijn oude tv. Het lijkt inderdaad op SD, maar er staat toch echt HD in beeld bovenin.

 

ziggo wil geen Andere ci plus sturen om te testen. Zou mijn laatste optie zijn alvorens tv terug te sturen. Zou je dan dezelfde tv nemen of een andere aanschaffen?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Bovkovic6 wrote:

Philips monteur liet een 4k beeld van youtube zien en zei dat het niet aan tv ligt maar aan signaal ziggo.

’de tv is beter dan de kwaliteit vh aanbod van ziggo Vertelde hij letterlijk ‘
leer er mee leven

 

 

Dit is natuurlijk niet de manier van testen…… Via de lan/wifi internet verbinding de kwaliteit gaan vergelijken 4 K ten opzichte van HD signalen via coax.

Wat ik al eerder schreef het signaal komt binnen via 2 verschillende bronnen en het kan altijd nog mis gaan in het tuner gedeelte van de TV

Met alle respect oude TV oled 55 inch 4 k philips ?« als ik dat goed heb begrepen doet het wel goed en nieuwe TV oled 65 inch Philips 4 K niet en dan zou het aan Ziggo liggen…...dan maak je ergens met een jantje-van-leiden van af.

 

Bovkovic6 wrote:

ziggo wil geen Andere ci plus sturen om te testen. Zou mijn laatste optie zijn alvorens tv terug te sturen. Zou je dan dezelfde tv nemen of een andere aanschaffen?

 

Ik denk dat je geen genoegen moet nemen met hoe de monteur van Philips zich er van af maakt.

Ik denk dat het mogelijk toch een verkeerde instelling is of echt een defect.

In jou geval zou ik als jet mogelijk is terug sturen en een andere laten komen “eisen” met de woorden zo van ik heb in deze Tv mijn vertrouwen verloren.

Ik zou wel het zelfde type nemen maar laten bezorgen en uitpakken en laten instellen niet goed dan weer terug…….

Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

ziggo wil geen Andere ci plus sturen om te testen

 

 

Een andere ci+ module gaat je probleem ook niet oplossen, dat is eigenlijk alleen maar een decoder die doet niets met beeldkwaliteit.

Bovkovic6
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik hoop dat ze meewerken. Zou een andere ci plus nog verschil maken? Zie dat er ook 1.4 modules zijn?

 

ik houd van sport en daar is mijn tv juist slechter dan sd, zo lijkt het. Zelfs het logo in beeld is wazig, golfclub is een waas, over voetbal maar niet te spreken

 

 

Bovkovic6
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wat wel raar is dat als ik stream vanaf ziggo go dan hetzelfde probleem.

 

pleit weer voor ziggo probleem.

sturen die mij niet gewoon k…. beeld?

 

aan de andere kant met vorige tv geen last.

dus ik dacht is de ci plus niet compatibel met de nieuwere tv.

of kan mijn nieuwe tv de beelden niet goed verwerken? Een Instelling? Hardware?

 

het lijkt echt een resolutieprobleem. Dit werd door philipsmonteur afgedaan als: je tv is nu groter dan toen (v 55 naar 65) dus rekt het allemaal wat uit….. dat kan toch niet voor dat geld verwacht ik kijkplezier.

 

ziggo of Philips 

thats the question.…

 

ik ga maar proberen een nieuwe tv te laten komen. Dan pas onderscheid echt mgl....

 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Bovkovic6 wrote:

Wat wel raar is dat als ik stream vanaf ziggo go dan hetzelfde probleem.

 

 

Waarmee stream je ? ingebouwde app ? 

 

Bovkovic6 wrote:

 

ziggo of Philips 

thats the question.…

 

 

Nogmaals oude TV geen probleem

Nieuwe TV op dezelfde manier aangesloten wel een probleem.

 

Bovkovic6 wrote:

ik ga maar proberen een nieuwe tv te laten komen. Dan pas onderscheid echt mgl....

 

 

Loop eens naar een van je naaste buren vraag of je even mag kijken, hoeft niet per see een 4 k aan de muur te hangen Ziggo ggft max 1080 door.

Jullie zitten hoogstwaarschijnlijk op de dezelfde staat kast ( EV ) aangesloten.

Beeld daar goed……….moet genoeg zeggen……..

 

Mijn conclusie zo ver ik het op afstand kan beoordelen met mijn kennis 

of je kijkt verkeerd op de SD tuner of de TV heeft een defect….

 

Zo een probleem kan eigenlijk niet aan Ziggo liggen

Bovkovic6
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoe kan ik kijken of ik niet op een sd tuner zit te kijken?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Bovkovic6 wrote:

Hoe kan ik kijken of ik niet op een sd tuner zit te kijken?

Welk type heb je ? 

Bovkovic6
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

65oled903/12 van Philips met een ci+ van smardtv van ziggo

pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes

kan te maken hebben met de upscaling naar 4k . doet je tv dat automatisch of kan je hem op een vaste resolutie zetten… zoja probeer eens op 1080p te zetten kijken of dat wat uitmaakt in kwaliteit.

Bovkovic6
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik denk dat jij gelijk hebt, dat daar iets mis gaat. Maar geen idee hoe ik dat in kan stellen. Zie nergens in menu TV en heb geen mediaplayer maar ci+

pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
Bovkovic6 wrote:

Ik denk dat jij gelijk hebt, dat daar iets mis gaat. Maar geen idee hoe ik dat in kan stellen. Zie nergens in menu TV en heb geen mediaplayer maar ci+

op blz 47 van de handleiding staat “

11.3

Apparaatnaam en -type

Wanneer u een nieuw apparaat op de TV aansluit en

de TV detecteert het apparaat, kunt u een pictogram

toewijzen dat past bij het type apparaat. Als u een

apparaat aansluit met een HDMI-kabel en HDMI CEC,

detecteert de TV het apparaattype automatisch en

krijgt het apparaat een passend pictogram.

Het apparaattype bepaalt de beeld- en geluidstijlen,

resolutiewaarden, specifieke instellingen en/of de

positie in het menu Bronnen. U hoeft zich geen

zorgen te maken over de ideale instellingen.

op blz 51 van je handleiding staat “ 

De regeling HDR Upscaling is niet beschikbaar. De TV

kan HDR-programma's* afspelen vanaf een HDMI

1- of HDMI 2-aansluiting, een uitzending, een

internetbron of een aangesloten USB-

geheugenapparaat

 

Ik heb zo'n vermoeden dat jouw ci+module niet lekker werkt met je nieuwe tv, of hij is defect of vies.Probeer hem eens opnieuw te plaatsen en je kaartje schoonmaken. Er is niks mis met je tv lijkt me. 

 

jouw tv heeft android… probeer eens ziggo go als app te installeren en kijk dan wat de kwaliteit is.. heb je ook geen ci+module meer nodig.

Bovkovic6
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt  voor tip
 

ziggo go gedaan. Zelfde euvel. Je hebt wel gelijk dat Andere  zenders Dan ziggo sport we redelijk acceptabel Zijn. Maar ziggo sport is abominabel.. ga toch maar eens bij ziggo na nog eens en vragen om andere ci+ evt

Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zoals hier boven al een keer aangegeven. Een ci+ module doet niets met je beeldkwaliteit. Ziggo sport kan zelfs zonder module in HD worden ontvangen. Test dat eerst eens.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Steefb wrote:

Zoals hier boven al een keer aangegeven. Een ci+ module doet niets met je beeldkwaliteit. Ziggo sport kan zelfs zonder module in HD worden ontvangen. Test dat eerst eens.

Ik sluit me nogmaals aan bij bovenstaand verhaal  , het kan niet aan de ci module liggen die bepaald geen beeldkwaliteit. Die zorgt alleen in samenwerking met de smartcard de decodering . Ik zal straks even kijken hoe dat met mijn Philips is, ik gebruik alleen de module niet en ik heb er geen coax inzitten. 
 

je hebt geen decoder staan thuis die je met HDMI kan aansluiten voor een test ? 

Uitgelicht topic