Snellehenk

Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Slaapkamer TV

Ik krijg mijn tweede tv op de slaapkamer niet goed werkend. Ik schets even de situatie:

Hoofdaansluiting --- ziggo versterker --- Kabel op poort 4 dus +db --- kabel ziggo kwaliteit 18 mtr ---

humax 5200 --- signaalkwaliteit 100% --- sterkte 82 --- als ik de kaart opnieuw activeer werkt het als een speer --- de volgende keer aanzetten en ik krijg E 37 - 32 kijk op ziggo

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Snellehenk
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ben even bezig geweest met de Humax 5200c en de slaapkamer tv.

Eigenlijk niets veranderd aan de installatie

maar wel de smartcard opnieuw geactiveerd en na een kwartier kon ik nieuwe kanaallijst

binnenhalen en wat schetst mijn verbazing ik heb beeld

Hier ben ik al twee maanden mee bezig heb tientallen keren deze stappen gedaan

zonder resultaat en nu ineens wel.

Toch een ziggo probleempje?

Ook wel meerdere keren de helpdesk aan de lijn gehad met de meest achterlijke oplossingen

die tot niets hebben geleid.

Ik hoop dat die het nu blijft doen en anders wordt ik wel heel erg wanhopig

Met dank voor jullie support

Henk

Bekijk in context

30 Reacties 30
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Probeer eens een wat mindere versterking. Te sterk is ook niet goed.

Snellehenk
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Alles geprobeerd op alle taps van versterker zonder versterker ik snap het echt niet meer

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Snellehenk
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Deze melding komt er al 2 maanden maar is de oorzaak niet. Ook nieuwe kabel niet

Dus nu iemand die wel de oplossing heeft

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Sterkte is goed. Mag iets lager, maar is onder de 90% en dus netjes. Kwaliteit is prima, maar je kan ook nog de BER uitlezen. Geef de waarde ook eens door. 

Maar E37 staat voor een algemene fout, waarmee je dus alle kanten op kan, en E32 staat voor een smartcard fout. heb je de smartcard al eens verwijderd en schoongemaakt, of een paar keer herplaatst in de Humax? Heb je ook de zenders al eens opnieuw opgehaald? De smartcard opnieuw (laten) activeren is ook nog een stap die je kan nemen. In ieder geval staat dot los van het signaal. 

Snellehenk
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Smartkaart alle handelingen gedaan die maar mogelijk zijn

Ik heb meerdere smartcards ook deze werken hetzelfde

zenders ingelezen ook nog de samsung geprobeerd  geeft alleen minder signaal sterkte

maar met hetzelfde probleem

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @Snellehenk 

ik zie nog geen BER waarde, maar verwacht daar geen issues van eigenlijk. Maar plaats dat toch eens. 

Nu schrijf je dit: 

“Ik heb meerdere smartcards ook deze werken hetzelfde". 

Betekent dit dat ook die smartcards deze fout laten zien? Dat is wel een bijzondere situatie. Maar nu kan de smartcard fout heel goed gekoppeld zijn aan het andere issue: de E37 fout. Heb je de Humax al eens met een zeer goede kabel rechtstreeks aangesloten op het AOP met een goede, niet al te lange kabel? Kun je ook eens een foto maken van het AOP? Dus daar waar de kabel van Ziggo binnenkomt op de coax aansluiting, het AOP dus. Maak anders ook eens foto's van je installatie. Het likt erop dat hier toch iets misgaat waardoor ook de smartcard fout optreed. Daarom is aansluiten op het eerste punt zeer belangrijk. Zoveel mogelijk info en foto's maken het eenvoudiger zaken wat beter te beoordelen. 

Snellehenk
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Willem,  Ik ga het weekeind nog eens al jou oplossingen uitproberen en foto's maken van de situatie. Ik kom er dus op terug

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Prima @Snellehenk 

veel succes gewenst. 

Snellehenk
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Willem,

Door omstandigheden niet deze week aan de slag met jou oplossingen maar volgend weekend. Je hoort nader

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Is goed @Snellehenk 

maar laat inderdaad wel even van je horen, want we willen dergelijke zaken graag tot een goed einde brengen. 

 

Mvg. Willem

Snellehenk
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ben even bezig geweest met de Humax 5200c en de slaapkamer tv.

Eigenlijk niets veranderd aan de installatie

maar wel de smartcard opnieuw geactiveerd en na een kwartier kon ik nieuwe kanaallijst

binnenhalen en wat schetst mijn verbazing ik heb beeld

Hier ben ik al twee maanden mee bezig heb tientallen keren deze stappen gedaan

zonder resultaat en nu ineens wel.

Toch een ziggo probleempje?

Ook wel meerdere keren de helpdesk aan de lijn gehad met de meest achterlijke oplossingen

die tot niets hebben geleid.

Ik hoop dat die het nu blijft doen en anders wordt ik wel heel erg wanhopig

Met dank voor jullie support

Henk

Snellehenk
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Verrassend na twee dagen heel goed werkend nu weer de melding E32 e37 terug en geen beeld

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Snellehenk wrote:

Verrassend na twee dagen heel goed werkend nu weer de melding E32 e37 terug en geen beeld

Dit nog weer even geprobeerd? 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/e37-melding

Ik roep er ook even een moderator voor je bij @Snellehenk . @Paul Ziggo kun jij hier even meekijken? Gaat er wellicht iets mis aan jullie zijde? 

Snellehenk
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Humax opnieuw opgestart

E37-32

verder niks

kwaliteit 100 %

signaal 50

ik weet het niet meer

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Snellehenk . Welkom!

Voor mijn beeld; het gaat nu om de aansluiting op de slaapkamer, toch? Hoe gaat het wanneer je deze mediabox bijvoorbeeld in de woonkamer aansluit? Daar ben ik benieuwd naar. En op welke manier kijk je momenteel in de woonkamer tv? 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dank @Lycke Ziggo maar wel vreemd dat er na opnieuw activeren van de smartcard weer een tijdje goed gaat, toch? 

Snellehenk
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Woonkamer via next

na de update voor modem gaat het redelijk

soms wat storingen op het signaal

met de tv boven nu inmiddels alles geprobeerd 

met versterker zonder versterker op alle taps

nieuwe kabel

humax en ook nog de samsung

ik heb drie smartcards alle met dezelfde resultaten

maar alles lijkt korte tijd perfect

 dan worden opnames gepland of we willen tv kijken

en dan is daar de melding weer

meerdere keren de helpdesk maar die geven oplossingen

waar een normaal mens meteen de kriebels krijgt

oplossing dus nul

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Snellehenk wrote:

 

met de tv boven nu inmiddels alles geprobeerd 

 

Ook mijn suggestie hierboven? Hem even op de aansluiting in de woonkamer (waar je nu de Next hebt) proberen en kijken hoe het daar gaat? Niet als oplossing, maar als onderdeel van de zoektocht naar de oorzaak. 
@Willem-A , zeker gek. Juist daarom wil ik graag alles uitsluiten/testen :-). 

Uitgelicht topic