Beantwoord

Slaapkamer TV

  • 25 juni 2020
  • 30 reacties
  • 552 keer bekeken

Badge

Ik krijg mijn tweede tv op de slaapkamer niet goed werkend. Ik schets even de situatie:

Hoofdaansluiting --- ziggo versterker --- Kabel op poort 4 dus +db --- kabel ziggo kwaliteit 18 mtr ---

humax 5200 --- signaalkwaliteit 100% --- sterkte 82 --- als ik de kaart opnieuw activeer werkt het als een speer --- de volgende keer aanzetten en ik krijg E 37 - 32 kijk op ziggo

icon

Best beantwoord door Snellehenk 4 juli 2020, 14:35

Ben even bezig geweest met de Humax 5200c en de slaapkamer tv.

Eigenlijk niets veranderd aan de installatie

maar wel de smartcard opnieuw geactiveerd en na een kwartier kon ik nieuwe kanaallijst

binnenhalen en wat schetst mijn verbazing ik heb beeld

Hier ben ik al twee maanden mee bezig heb tientallen keren deze stappen gedaan

zonder resultaat en nu ineens wel.

Toch een ziggo probleempje?

Ook wel meerdere keren de helpdesk aan de lijn gehad met de meest achterlijke oplossingen

die tot niets hebben geleid.

Ik hoop dat die het nu blijft doen en anders wordt ik wel heel erg wanhopig

Met dank voor jullie support

Henk

Bekijk origineel

30 Reacties

Probeer eens een wat mindere versterking. Te sterk is ook niet goed.

Badge

Alles geprobeerd op alle taps van versterker zonder versterker ik snap het echt niet meer

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/e37-melding

Badge

Deze melding komt er al 2 maanden maar is de oorzaak niet. Ook nieuwe kabel niet

Dus nu iemand die wel de oplossing heeft

Reputatie 7
Badge +19

Sterkte is goed. Mag iets lager, maar is onder de 90% en dus netjes. Kwaliteit is prima, maar je kan ook nog de BER uitlezen. Geef de waarde ook eens door. 

Maar E37 staat voor een algemene fout, waarmee je dus alle kanten op kan, en E32 staat voor een smartcard fout. heb je de smartcard al eens verwijderd en schoongemaakt, of een paar keer herplaatst in de Humax? Heb je ook de zenders al eens opnieuw opgehaald? De smartcard opnieuw (laten) activeren is ook nog een stap die je kan nemen. In ieder geval staat dot los van het signaal. 

Badge

Smartkaart alle handelingen gedaan die maar mogelijk zijn

Ik heb meerdere smartcards ook deze werken hetzelfde

zenders ingelezen ook nog de samsung geprobeerd  geeft alleen minder signaal sterkte

maar met hetzelfde probleem

Reputatie 7
Badge +19

Dag @Snellehenk 

ik zie nog geen BER waarde, maar verwacht daar geen issues van eigenlijk. Maar plaats dat toch eens. 

Nu schrijf je dit: 

“Ik heb meerdere smartcards ook deze werken hetzelfde". 

Betekent dit dat ook die smartcards deze fout laten zien? Dat is wel een bijzondere situatie. Maar nu kan de smartcard fout heel goed gekoppeld zijn aan het andere issue: de E37 fout. Heb je de Humax al eens met een zeer goede kabel rechtstreeks aangesloten op het AOP met een goede, niet al te lange kabel? Kun je ook eens een foto maken van het AOP? Dus daar waar de kabel van Ziggo binnenkomt op de coax aansluiting, het AOP dus. Maak anders ook eens foto's van je installatie. Het likt erop dat hier toch iets misgaat waardoor ook de smartcard fout optreed. Daarom is aansluiten op het eerste punt zeer belangrijk. Zoveel mogelijk info en foto's maken het eenvoudiger zaken wat beter te beoordelen. 

Badge

Hallo Willem,  Ik ga het weekeind nog eens al jou oplossingen uitproberen en foto's maken van de situatie. Ik kom er dus op terug

Reputatie 7
Badge +19

Prima @Snellehenk 

veel succes gewenst. 

Badge

Hallo Willem,

Door omstandigheden niet deze week aan de slag met jou oplossingen maar volgend weekend. Je hoort nader

Reputatie 7
Badge +19

Is goed @Snellehenk 

maar laat inderdaad wel even van je horen, want we willen dergelijke zaken graag tot een goed einde brengen. 

 

Mvg. Willem

Badge

Ben even bezig geweest met de Humax 5200c en de slaapkamer tv.

Eigenlijk niets veranderd aan de installatie

maar wel de smartcard opnieuw geactiveerd en na een kwartier kon ik nieuwe kanaallijst

binnenhalen en wat schetst mijn verbazing ik heb beeld

Hier ben ik al twee maanden mee bezig heb tientallen keren deze stappen gedaan

zonder resultaat en nu ineens wel.

Toch een ziggo probleempje?

Ook wel meerdere keren de helpdesk aan de lijn gehad met de meest achterlijke oplossingen

die tot niets hebben geleid.

Ik hoop dat die het nu blijft doen en anders wordt ik wel heel erg wanhopig

Met dank voor jullie support

Henk

Badge

Verrassend na twee dagen heel goed werkend nu weer de melding E32 e37 terug en geen beeld

Reputatie 7
Badge +19

Verrassend na twee dagen heel goed werkend nu weer de melding E32 e37 terug en geen beeld

Dit nog weer even geprobeerd? 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/e37-melding

Ik roep er ook even een moderator voor je bij @Snellehenk . @Paul Ziggo kun jij hier even meekijken? Gaat er wellicht iets mis aan jullie zijde? 

Badge

Humax opnieuw opgestart

E37-32

verder niks

kwaliteit 100 %

signaal 50

ik weet het niet meer

Reputatie 7

Hey @Snellehenk . Welkom!

Voor mijn beeld; het gaat nu om de aansluiting op de slaapkamer, toch? Hoe gaat het wanneer je deze mediabox bijvoorbeeld in de woonkamer aansluit? Daar ben ik benieuwd naar. En op welke manier kijk je momenteel in de woonkamer tv? 

Reputatie 7
Badge +19

Dank @Lycke Ziggo maar wel vreemd dat er na opnieuw activeren van de smartcard weer een tijdje goed gaat, toch? :thinking:

Badge

Woonkamer via next

na de update voor modem gaat het redelijk

soms wat storingen op het signaal

met de tv boven nu inmiddels alles geprobeerd 

met versterker zonder versterker op alle taps

nieuwe kabel

humax en ook nog de samsung

ik heb drie smartcards alle met dezelfde resultaten

maar alles lijkt korte tijd perfect

 dan worden opnames gepland of we willen tv kijken

en dan is daar de melding weer

meerdere keren de helpdesk maar die geven oplossingen

waar een normaal mens meteen de kriebels krijgt

oplossing dus nul

Reputatie 7

 

met de tv boven nu inmiddels alles geprobeerd 

 

Ook mijn suggestie hierboven? Hem even op de aansluiting in de woonkamer (waar je nu de Next hebt) proberen en kijken hoe het daar gaat? Niet als oplossing, maar als onderdeel van de zoektocht naar de oorzaak. 
@Willem-A , zeker gek. Juist daarom wil ik graag alles uitsluiten/testen :-). 

Badge

Ik heb nu weer de versterker tab 3 met 6 db versterking er tussen gezet

kwaliteit 100 sterkte 54

na een half uur weer prachtig beeld

programma voor opname ingesteld

maar bij controle vanmorgen geen opname en geen beeld

Na wat geklooi E30-4 in beeld half uur wachten niks

Bij de voorgestelde actie in de woonkamer hetzelfde resultaat 

dus prachtig beeld na een poosje wachten 

uitzetten de handel

en geen beeld

ik heb 3 smartcards met hetzelfde resultaat

Ik heb een Humax 5200c en een Samsung nieuw uit doos

maar niks helpt

Reputatie 7
Badge +19

E30-4 staat weer voor; Uw smartcard werkt niet, neem contact op met de klantenservice/Plaats uw smartcard opnieuw op de juiste manier. 

Dat zal je inmiddels wel hebben gedaan… Ik wacht dus nog maar even op @Lycke Ziggo 

Reputatie 7

Klopt, @Willem-A . Maar als het met 3 kaarten gebeurt, zou je toch niet meer zeggen dat het met de kaart te maken heeft. 

@Snellehenk ; je zegt “Ik heb een Humax 5200c en een Samsung nieuw uit doos” . Bedoel je met samsung de tv? 

Eerlijk gezegd vermoed ik dat het hem dan toch in de Humax zit. Dat de kaartlezer hierin misschien niet meer goed functioneert. 

Badge

Samsung is net zo'n apparaat als de Humax

Reputatie 7
Badge +19

Samsung is net zo'n apparaat als de Humax

 

Dus daar ligt het niet aan… Als de smartcards het in beide ontvangers laten afweten gaat er toch iets anders mis. 

Badge

Willem dat snap ik

maar kan jij of iemand me vertellen wat wel

ik weet het niet meer

 

Reageer