1
Vraag
2
Reacties
Judithhoorn

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

senior afstandsbediening bij CI+ module. Advies?

Weet iemand welke senior afstandsbediening (zo weinig mogelijk  knoppen) geschikt is bij een CI+ Module? Dank!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Bij een CI module kan geen afstandsbediening worden gebruikt. Die plaats je in een Tv en decodeert alleen maar bepaalde zenders. Het gaat er dus om in wélke Tv deze word geplaatst en daarvoor is dan een senioren afstandsbediening nodig. Vraag is dus om welke Tv het hier gaat; Merk en typenummer. Dan kunnen we zien wat er zoals kan, maar er zijn ook afstandsbedieningen met grote, en een zeer beperkte hoeveelheid aan knoppen. Ik dacht dat @Jan F. deze laatst nog eens noemde. Hij is getipt en zal morgen waarschijnlijk wel even naar deze vraag gaan kijken. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Bij een CI module kan geen afstandsbediening worden gebruikt. Die plaats je in een Tv en decodeert alleen maar bepaalde zenders. Het gaat er dus om in wélke Tv deze word geplaatst en daarvoor is dan een senioren afstandsbediening nodig. Vraag is dus om welke Tv het hier gaat; Merk en typenummer. Dan kunnen we zien wat er zoals kan, maar er zijn ook afstandsbedieningen met grote, en een zeer beperkte hoeveelheid aan knoppen. Ik dacht dat @Jan F. deze laatst nog eens noemde. Hij is getipt en zal morgen waarschijnlijk wel even naar deze vraag gaan kijken. 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Judithhoorn Elke senior ab die geschikt is voor jou tv.

 

Zappen /volume etc.. zeg maar de standaard functies.

De module decodeert alleen maar.  ( de zenders van je abonnement) Als de zenders digitaal zijn opgeslagen werkt de tv idem als bij bv bij analoge tv. (de gebruikelijke functie)

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Willem-A Er moet altijd iemand de 1e zijn he 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo wrote:

@Judithhoorn Elke senior ab die geschikt is voor jou tv.

 

Zappen /volume etc.. zeg maar de standaard functies.

De module decodeert alleen maar.  ( de zenders van je abonnement) Als de zenders digitaal zijn opgeslagen werkt de tv idem als bij bv bij analoge tv. (de gebruikelijke functie)

 

Eigenlijk hetzelfde als wat ik zeg, alleen korter. Gemenerik…  ik hou niet langer van je ook!

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo wrote:

@Willem-A Er moet altijd iemand de 1e zijn he 

Was ik…. 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Willem-A wrote:
robbo wrote:

@Judithhoorn Elke senior ab die geschikt is voor jou tv.

 

Zappen /volume etc.. zeg maar de standaard functies.

De module decodeert alleen maar.  ( de zenders van je abonnement) Als de zenders digitaal zijn opgeslagen werkt de tv idem als bij bv bij analoge tv. (de gebruikelijke functie)

 

Eigenlijk hetzelfde als wat ik zeg, alleen korter. Gemenerik… 

Zie mijn eerdere reactie…  Maar ts is in ieder geval nu zeker geholpen.. 2 man die op 1 lijn zitten.. Maar aan jou de eer want jij was eerder Grom  Gr Gr

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Willem-A  Ik herinner me niet daar eerder iets over geroepen te hebben, maar als senior in dit gezelschap heb ik Google eens gevraagd. Is  dit misschien een mogelijkheid? Zou je daar echt senioren op afstand mee kunnen bedienen?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @Jan F. 

dacht ik toen gelezen te hebben. Maar ja, ook ik word ouder he… 

Hahaha, senioren op afstand bedienen kan daar vast wel mee Jan. Als het bij jezelf lukt, moet het bij iedereen lukken … 

Maar dit ziet er al wel goed uit Jan. Al een stuk minder uitgebreid als een originele afstandsbediening vaak is, en dus veel overzichtelijker. Je ziet ze ook wel zonder numerieke toetsen, maar dat lijkt me niet altijd even handig. 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Jan kwam met deze: 

 

Is dat wat @Judithhoorn ? Anders word het nog even kijken naar een model met nog minder toetsen, waar @robbo volgens mij op doelt...

Judithhoorn
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank allen!

ik heb begrepen dat de afstandsbediening voor mijn moeder ingesteld moet worden op haar TV, heeft niets met haar Ziggo te maken. Ik heb een heel eenvoudige AB gevonden waarbij alleen aan/uit en volume en kanaal te bedienen is door haar. Dit moet gaan lukken. 
Hartelijke groet Judith

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Klasse @Judithhoorn 

die zijn wel het eenvoudigst natuurlijk. Alleen het ontbreken van numerieke toetsen kan een gemis zijn als je een flink aantal kanalen verder wil, maar je kan altijd even kijken hoe dit bevalt. 

Succes!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic