1
Vraag
2
Reacties
HennyHar

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Programma's opnemen met Humax 5200c

Is het mogelijk om de Humax in te stellen, zodat hij een programm opneemt over b.v. een week.

Dus niet via EPG, want dat is maximaal 3 dagen.

Dus gewoon via het invoeren van een opnamedatum, welke zender, tijdstip van aanvan en tijdstip van einde. Indien dit mogelijk is, kan iemand mij dan vertellen hoe ik dat moet doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Druk op "guide" en daarna op de gele toets voor timer planning en kies dan “nieuwe herinnering” en druk op OK.

Daar kun je alles naar wens instellen

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Druk op "guide" en daarna op de gele toets voor timer planning en kies dan “nieuwe herinnering” en druk op OK.

Daar kun je alles naar wens instellen

HennyHar
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Steef, bedankt voor de snelle reactie. Ik ga het proberen

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Kleven wel wat nadelen aan vind ik. Dus als je een of meer programma's hebt welke je steeds wilt opnemen, bv. Pauw, het nieuws etc. kies dan voor dagelijks, wekelijks, weekdagen of weekend. Eén keer kan ook. 

Je doet dit door bij reservering niet meteen voor opnemen te kiezen, maar eerst voor herhalen. 

Ik kan nu overigens vrijdag, zaterdag, zondag en maandag zien in de Guide. 4 dagen dus, maar vanaf vandaag inderdaad 3 dagen vooruit als dat word bedoeld. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Willem-A  3 dgn is inderdaad wel erg weinig.
Dat was vroeger zo in UPC gebied. Weet je nog dat dit een flinke tijd geleden gelijkgetrokken werd met Ziggo gebied. Als ik me goed herinner was daar 5 dgn normaal. Lycke speelde een hoofdrol om dit uiteindelijk geregeld te krijgen. Was lang Topic.
Nu nog niet iets om je meteen zorgen over te maken. Het kan gewoon tijdelijk niet helemaal goed lopen omdat er te weinig gegevens worden aangeboden door Ziggo.
Toch wel iets om in de gaten te houden….

Heb nog ff in het Manual van de 5200C gekeken. Die is van de gebruikelijke goede kwaliteit, maar de Timer Opname had een iets betere toelichting verdiend.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @hanh 

met vandaag mee zijn het 4 dagen. Maar ik rekende vanaf vandaag 3 dagen vooruit, dus zaterdag, zondag en maandag. Misschien heeft @HennyHar het ook zo berekend..

Maar ik herinner mij dat topic natuurlijk nog wel. Was best veel over te doen… Maar het aantal dagen EPG hangt ook af van de ontvanger waarmee men werkt. 5 dagen vooruit kan ik me zo niet heugen, maar langer is altijd mooi, al is dan de kans op wat verschuivingen qua tijd ook vak wat groter. Dat kan wat lastig zijn als je alles al hebt ingepland. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Dat kan wat lastig zijn als je alles al hebt ingepland. 

Dat kan inderdaad, maar zo erg als het thans soms op de Next is, heb ik nooit meegemaakt op mijn Humaxen. Kinderziektes, weet je wel. Je krijgt er een sik van, als je toevallig de 'verkeerde'’ series opneemt. EPG en opnames in de soep. Er gaat gelukkig ook wel een hoop goed, geloof ik.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Jammer is dat inderdaad @hanh … Tja, kinderziektes… kan, maar dat moeten geen chronische klachten gaan worden. En helaas lijkt het daar soms wel op. Ik wil er echter niet teveel over zeggen want ik ben zelf niet in het bezit van de Next. Maar ik kan wel zeggen dat ik altijd wel tevreden ben geweest, en nog, over de Humax modellen, maar ook daarmee is wel wat ellende geweest. Dat is altijd jammer, maar lijkt zeker tegenwoordig iets dat bij nieuwe apparaten hoort… Afwachten zegt men dan, want binnenkort komen er updates. Sinds alles met updates werkt is dat gedonder al bezig is mijn mening. 

Men verkoopt tevens veel apparaten veel te vroeg, en thuis komt de klant er dan wel achter wat er wel en niet goed werkt, en ja, daar gaan we weer, is er iets mis, word dat wel weer opgelost met een software update. Maar doorgaans is het niet met een update opgelost en volgen er nog velen, waarbij de consument met de brokken zit, of blijft zitten...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic