Vraag

Problemen Bose Soundbar touch 300 met Ziggo Next box

• 11 augustus 2019
  • 5 Reacties
  • 197x Bekeken

Sinds ik heb de Ziggo Next box heb doet het volgende probleem zich voor. Ik heb de Philips 55pos901f als televisie en daar klikte ik altijd de easylink functie aan om zo het volume van mijn Bose soundbar touch 300 te kunnen regelen met de afstandsbediening van mijn televisie. De soundbar is verbonden met mijn televisie via HDMI (arc). Dit werkte altijd feilloos. Sinds de plaatsing van de next boxt gebeurd het volgende. Als ik bijvoorbeeld Netflix open en ik laat de next box uit en ik wil via easylink de soundbar actief zetten krijg ik de melding: "er kan niet naar het audiosysteem worden geschakeld , de tv luidsprekers zijn in gebruik". Doe ik dan heel even de nextbox aan dan kan ik wel overschakelen en kan ik de Next box ook weer gewoon uitzetten. Daarna blijft de soundbar gewoon goed functioneren. Ik zie alleen niet in hoe het aanzetten van de next box ervoor kan zorgen dat ik ineens wel op de soundbar het geluid kan laten afspelen.

Start ik gewoon voor de eerste keer een willekeurige televisie zender op en wil dan de soundbar weer via easylink koppelen krijg ik dezelfde melding en wil de soundbar sowieso niet aan. Soms na een aantal keer drukken wil het wel maar dan kan het heel goed dat je een half uur naar een film kijkt en het geluid ineens van de soundbar weer naar de televisie overspringt. Ik kan niet achterhalen wat hier de oorzaak van kan zijn. Ik lees soms wat verhalen over HDMI CEC maar zit daar niet genoeg in om te zien of dat hierbij een probleem is. Ik wil perse niet dat ik met 1 afstandbediening zowel mijn soundbar als televisie uitzet dus die optie heb ik binnen de next box ook uitgezet. Iemand hier een idee over ?

5 Reacties

Goedemiddag @Suzanna79,

Welkom op de Community!

Ik begrijp dat de Soundbar is aangesloten op de TV zelf en niet op de Mediabox Next. Is dat juist? Hoe is de Mediabox Next verbonden met de apparatuur?
Goedemiddag @Gianna Ziggo,

Bedankt!
Zowel de Soundbar als de Mediabox zijn direct aangesloten op de tv via HDMI. Onderling zijn zij dus niet met elkaar verbonden.
Reputatie 7
Hi @Suzanna79, dat moet helemaal goed zijn zoals je het nu hebt aangesloten. Met Bose apparatuur zien we wel meer gekke dingen als er een ander apparaat wordt aangesloten die ook HDMI-CEC functies aan boord heeft. Het is heel logisch dat je graag de oorzaak wil weten. @RowanBakker en @Teun zie ik regelmatig terug in Bose topics in combinatie met de Next. Misschien hebben zij een goede uitleg voor je!
Reputatie 7
Badge +11
ja, wat zal ik zeggen. Wij waren ooit Bose dealer en inderdaad hebben de apparaten van hun wel nukken en dan moet je soms wat improviseren om de boel op gang te krijgen, ik ging natuurlijk wel zo lang door dat het werkte. Teun
Reputatie 7
Hallo @Suzanna79 helaas komen we met zijn allen niet tot een kant en klare oplossing. Bose devices hebben soms een eigen willetje. Heb je zelf nog wat uit kunnen vinden? Het lijkt erop dat je aan 2 afstandsbedieningen bent gebonden..

Reageer