1
Vraag
2
Reacties
Arjan010

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Philips TV verbinden met de wifi van het Cisco EPC3925 modem

Een week deed mijn nieuwe Philips TV 55 OLED 803/12 het prima via wifi Cisco EPC 3925 modem. Tijdens het gebruik van internet gaf de tv gisteren aan geen verbinding met wifi. Nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer verbonden. Hij zit wel de modem bij netwerken zoeken maar ik kan niet verbinden. Heeft iemand een oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Arjan,

Heb je het modem al even een minuutje van de stroom gehaald? En de TV ook? Dat lost in veel gevallen vreemde problemen op 🙂

Als je wilt, kun je trouwens een nieuw modem aanvragen bij Ziggo. Deze die je nu hebt, is technisch verouderd. De nieuwe modems kunnen tegelijkertijd de 2.4Ghz en de 5Ghz uitzenden. Jouw modem kan slechts 1 van beide tegelijkertijd.

Het voordeel van beide tegelijkertijd is dat de 5Ghz sneller en stabieler is dan de 2.4Ghz. Wel is het bereik minder, maar goed, de 2.4Ghz blijft dus actief 🙂

Groet,
Evert

Bekijk in context

8 Reacties 8
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Arjan,

Heb je het modem al even een minuutje van de stroom gehaald? En de TV ook? Dat lost in veel gevallen vreemde problemen op 🙂

Als je wilt, kun je trouwens een nieuw modem aanvragen bij Ziggo. Deze die je nu hebt, is technisch verouderd. De nieuwe modems kunnen tegelijkertijd de 2.4Ghz en de 5Ghz uitzenden. Jouw modem kan slechts 1 van beide tegelijkertijd.

Het voordeel van beide tegelijkertijd is dat de 5Ghz sneller en stabieler is dan de 2.4Ghz. Wel is het bereik minder, maar goed, de 2.4Ghz blijft dus actief 🙂

Groet,
Evert
Arjan010
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Evert, bedankt voor je reactie. Modem en tv zijn al diverse malen van de stroom geweest. TV zelfs al opnieuw geinstalleerd. Problemen blijven. Hotspot opgezet via telefoon en dicht bij tv gelegd en toen deed hij het weer. Denk dus dat bereik het probleem is. Maar ja philips zegt tv binnen 3 meter van modem en ziggo zal zeggen modem in meterkast. Zal ziggo morgen eens bellen. En ja nieuwe modem mag misschien wel na 9 jaar. Maar als bereik nog minder is...
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Het bereik van de 5Ghz is minder, maar van de 2,4Ghz kan maar zo zijn dat die beter is dan wat je nu hebt. Dus de TV kun je straks gewoon met de 2.4Ghz verbinden.

Al zou ik zeggen, als je de mogelijkheid hebt om de TV bekabeld met internet te verbinden, doe dat dan zonder twijfel, want bekabeld blijft stukken stabieler dan WiFi.
Arjan010
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ga morgen bellen voor nieuwe modem. Duidelijk dat kabels beter zijn maar dat is geen optie zonder verbouwing. Althans vanuit de meterkast. Misschien is er een optie via de tv aansluiting. Nogmaals dank.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Laat maar weten of het straks met het nieuwe modem wel werkt ??
Alvast een tip, de 2.4 en 5Ghz hebben standaard dezelfde namen. Sommige tv's kunnen daar niet mee overweg. Gelukkig kun je die namen verschillend maken, hier wordt stap voor stap uitgelegd hoe dat moet. Dat stappenplan zou ik zeker even doornemen wanneer je het nieuwe modem hebt 🙂

Groeten!
Arjan010
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nieuwe modem binnen. Alles werkt weer. Nu hopen dat het zo blijft. Was trouwens niet nodig om namen van 2.4 en 5 ghz te wijzigen. Tv zag netwerk direct en verbond zonder problemen. Bereik is inderdaad wel iets minder.

Nogmaals dank Evert
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Als het bereik net te weinig is of als apparaten soms net geen fijn internet hebben, dan zou ik de namen toch verschillend maken. Maar zo lang het zo goed gaat, zou ik ze inderdaad gelijk houden. Is namelijk makkelijker 🙂

Graag gedaan en veel plezier ermee! ?
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes
Goedemorgen Arjan010,

Welkom op de Community! :slight_smile:

Ik begrijp dat je inmiddels het probleem samen met de ondersteuning en tips van Evert hebt weten op te lossen. Super! :ok_hand:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic