Beantwoord

Philips TV 43pus6503 koppelen aan afstandsbediening Mediabox XL werkt niet optimaal

• 13 oktober 2018
  • 23 Reacties
  • 4453x Bekeken

Ik heb dmv een code mijn Philips TV 43pus6503 kunnen koppelen aan de afstandsbediening (met Ziggo logo) van de Mediabox XL.
Dat werkt prima, behalve 'Source'.
Je ziet op dat moment wel dat Source zichtbaar is op het TV-beeld, maar na 1 seconde verdwijnt deze weer uit beeld. Er is dus geen mogelijkheid deze te gebruiken, zeg maar naar een andere bron te gaan.

Is dit probleem herkenbaar?
Daardoor is het eigenlijk nutteloos, en werk ik (zo voelt het ook) nog steeds met twee afstandsbedieningen.

Alvast bedankt voor de reactie,
Paul
icon

Best beantwoord door Teun 15 oktober 2018, 16:47

Hallo @Paul_Oegstgeest

Gelukt. Wij hebben toevallig dezelfde tv bij ons in de winkel staan. Punt is als je de code invoert 2195 moet alles zeer snel bevestigd worden. Als je dan de knop source indrukt moet deze een paar keer indrukken dan blijft source in beeld en dan blijven vasthouden en met de pijltjes naar boven en beneden de bron kiezen. Hier is het gelukt dus. Hopelijk gaat het bij jou ook werken. Was wel even een gedoe hoor, maar toch...

vr gr Teun
Bekijk origineel

23 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
Normaal gesproken krijg je steeds een andere bron , telkens als je source indrukt. Ook de afst.bed eens gereset en opnieuw geprobeerd?? Neem aan dat je op het eind de code wel hebt opgeslagen middels source en volume - ?

Teun
Hoi Teun,

Ik kan inderdaad herhaaldelijk op de knop source drukken, echter krijg ik steeds hetzelfde beeld, en de herhalingsfrequentie (is dat een woord?) is zeer traag, ongeveer 15 seconde per reactie. (dan krijg ik dus wederom één seconde de bronnen in beeld).

Omdat de TV wel reageert op aan/uit en hard en zacht ga ik ervan uit dat ik de code goed heb opgeslagen.
Ik wil zelf nog even nagaan of wellicht een ander code beter werkt, is dat een optie?
Reputatie 7
Badge +26
@Paul_Oegstgeest Zet de tv eens echt voor 3 a 5 minuten stroomloos ( stekker er uit) Vaak helpt dit.

Verder een tip inz source: Je kan ook de source toets ingedrukt houden. Dan met de pijltjes toets de bron/source selecteren. Bij bevestiging de ok toets indrukken. Succes gr Rob
Reputatie 7
Badge +11
Even proberen wat Robbo zegt. Wil inderdaad soms ook wel helpen of de remote van ziggo eens resetten.

Teun
Spanning voor 5 minuten van de TV gehaald geeft geen resultaat.
Ingedrukt houden heeft geen zin, ook niet om dan tegelijk met pijltjes toetsen iets te doen.
Ik druk op Source (middelste knop, bovenin de afstandsbediening) en ik krijg een seconde de bronnen te zien. Maar kan daar niets mee.

Wel bedankt voor de aanwijzingen zover..

Is er ergens een uitgebreide(re) lijst met codes, wellicht heb ik toch een verkeerde code?
Heeft Philips ook een forum? 😉
Reputatie 7
Badge +35
2195 zou je code moeten zijn, maar ik denk dat @Teun hier nog het één en ander aan toe kan voegen, hij komt nogal wat tegen als hij in de wijde wereld aan het installeren is:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/afstandsbediening-koppelen/horizon-tv-qwerty/?brand=Philips&code=2195
Reputatie 7
Badge +11
Klopt.

Ik weet bijvoorbeeld dat er voor loewe tv's subcodes zijn. Weet niet of het ook werkt voor een philips, maar dat zouden we kunnen testen.

Teun.
Reputatie 7
Badge +11
Spanning voor 5 minuten van de TV gehaald geeft geen resultaat.
Ingedrukt houden heeft geen zin, ook niet om dan tegelijk met pijltjes toetsen iets te doen.
Ik druk op Source (middelste knop, bovenin de afstandsbediening) en ik krijg een seconde de bronnen te zien. Maar kan daar niets mee.

Wel bedankt voor de aanwijzingen zover..

Is er ergens een uitgebreide(re) lijst met codes, wellicht heb ik toch een verkeerde code?
Heeft Philips ook een forum? ;-)

Als je dan de juiste bron ziet bv hdmi1 en de knop dan loslaat dan gaat hij toch op hdmi1 staan of niet??

Teun
Gewoon opnieuw weer 2195 ingevoerd, mét gebruiksaanwijzing, geeft hetzelfde resultaat.
Ook geeft de gebruiksaanwijzing aan, mocht een knop niet reageren zoals verwacht houdt deze dan ingedrukt totdat hij de reactie geeft die je wel verwacht. Dat heb ik na 90 seconde opgegeven.
@Teun Ik druk op de knop source, en dan zie je letterlijk 1 seconde de bronnen in beeld komen. Of ik de knop nou ingedrukt houdt of niet.. Dus met een ingedrukte knop, zie je alleen heel even de bronnen staan, ik kan verder niets.. Als ik frequent blijf drukken, laten we zeggen 10 keer binnen 20 seconden, komt slechts één keer de bronnen in beeld.
Ingedrukt houden, loslaten weer drukken, samen drukken mét de pijltjes toetsen geprobeerd, werkt niet...
De bron veranderd ook niet, het komt alleen in beeld....
Punt is, mijn vorige beeldscherm, Sony, werkte prima met de Ziggo afstandsbediening...
Reputatie 7
Badge +11
Heeft jouw afstandsbediening van de TV ook een toetsenbord aan de achterzijde van de afstandsbediening?

Teun
Ja dat klopt?
Reputatie 7
Badge +11
Zou het misschien kunnen zijn dat jouw afstandsbediening de afstandsbediening van de horizon box verstoord??? vandaar de vraag. Je zou eens kunnen proberen de batterijen van de philips tv er uit te halen en kijken wat er dan gebeurt.

Teun
Ik heb omstebeurt bij allebei de afstandsbedieningen de batterijen eruit gehaald.. En opnieuw geprobeerd, maar helaas..
Ik wil jullie toch bedanken voor alle suggesties, maar er is nog geen oplossing..
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Paul.

Moet toch op te lossen zijn?? ik zal morgen bij ons in de winkel een een soortgelijke philips proberen. Volgens mij staat er wel zo'n soort. Eens kijken wat hij doet.
Laat het nog wel even weten.
Of je moet al in de buurt van Emmen wonen?

Teun.
Reputatie 7
Badge +26
@Paul_Oegstgeest Nog eventueel ook even de mediabox xl uitzetten via knopje achterzijde. Of ook evt stroomloos zetten. Mocht dit ook niet baten, is wellicht een fabriek herstel nog mogelijk. In de hoop.......... tijdens dit proces kan je iig aangeven om opnamens te bewaren, maar geprogrameerde programma's moet je dan wel opnieuw instellen. Succes gr Rob.
Dat zou ik heel erg waarderen Teun.
Helaas is Emmen niet echt in de buurt..
Misschien is het voor mij een idee om de AB naar de winkel te gaan waar ik de TV gekocht heb.
(probeer vanavond om de mediabox te resetten, want hij is nu ‘bezet’)
Daarnaast heb ik ondertussen de vraag gesteld bij de Philips Klantenondersteuning.
Dit gaat per mail en geven maximaal twee dagen respons aan.
Mocht hier een oplossing worden geboden zal ik dat ook op dit forum vermelden.
Keep pushing, zou Max zeggen...
Reputatie 7
Badge +11
We gaan het proberen. Van Philips krijg je denk ik geen direct antwoord. Wij als dealer ook nooit. Ze draaien er altijd om heen.

Teun
Ik ben inmiddels bij de BCC geweest mét de Ziggo afstandsbediening:
Helaas reageerde veel Philips tv's op dezelfde wijze. Ook de verkoper kreeg het niet voor elkaar om de bron te wijzigen. (dubbelklikken, daar was ik zelf achter gekomen, dan blijft in ieder geval de bronkeuze in beeld staan, echter werken de pijltjes toetsen niet voor de gekoppelde TV, die blijft behouden voor de Ziggo Mediabox)
De verkoper kon mij niet verder helpen, gaf de suggestie om een andere code in te voeren, als deze er zou zijn.
Baal er wel van, want ik switch nogal met andere aangesloten apparaten, en dat maakt de Philips TV alleen maar irritant. Het is natuurlijk toeval maar mijn vorige Sony voldeed daarin prima. Deze was alleen geen 4K...
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @Paul_Oegstgeest

Gelukt. Wij hebben toevallig dezelfde tv bij ons in de winkel staan. Punt is als je de code invoert 2195 moet alles zeer snel bevestigd worden. Als je dan de knop source indrukt moet deze een paar keer indrukken dan blijft source in beeld en dan blijven vasthouden en met de pijltjes naar boven en beneden de bron kiezen. Hier is het gelukt dus. Hopelijk gaat het bij jou ook werken. Was wel even een gedoe hoor, maar toch...

vr gr Teun
Gelukt!
De oplossing is inderdaad: dubbelklikken, en eigenlijk drie keer snel achter elkaar klikken en vasthouden, dan met de andere hand de pijltjes toetsen bedienen.. (Hoe ben je daar achter gekomen?! ;-)
Maar, hoe vertel ik het mij vrouw? ;-)

Dank je wel voor de reacties en de steun..

Groeten,
Paul
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Paul

Goed om te horen dat het nu werkt. Ik ben er achter gekomen door verschillende dingen te proberen. En had toen geluk. (denk ik)

vr gr Teun
Ter afsluiting:
De reactie van Philips is inderdaad dat ze verwijzen naar de andere partij, daar waarmee je de AB van gebruikt.
'Maar beter is het om een CI module aan te schaffen, dan bent u ook van het probleem af'
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Paul.

Ik was er al bang voor dat Philips dat zou zeggen. Had het al voorspeld. Succes verder met de box en je tv!

vr gr Teun

Reageer